Is het normaal de avond thuis te willen zijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Is het normaal de avond thuis te willen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 19:37

Ik ben een ochtendmens, maar in de avond wil ik dan het liefst ook niks. Het is wel erger nu het vroeg donker is, maar ik vier bijvoorbeeld mijn verjaardag in de middag, wil door de weeks niet op visite, maar in het weekend ben ik het liefst ook echt wel om 20:00 thuis.

We hebben straks bijvoorbeeld kerstdiner met werk, hartstikke gezellig! Maar ik kijk er enkel tegenop omdat het waarschijnlijk tot laat in de avond doorgaat. Mijn hoofd gaat dan ook gloeien en ik krijg rode wangen :')

Ik ken niemand behalve mensen met jonge kinderen die dit ook hebben. Is hier wat tegen te doen? Ik wil wel maar ik ben dan gewoon echt futloos. Zou ook graag aan een sport willen doen, maar zodra het dus na 20:00 begint vind ik het te laat.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:40

Ik zou niet weten waarom. En al zou de rest van de wereld het wel raar vinden, who cares? Jouw leven, jouw keuzes. Iedereen is anders, iedereen heeft andere behoeften en wordt van andere dingen gelukkig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:42

Ja hoor dat heb ik ook. Op vrijdagavond bijvoorbeeld. Hele week hard gewerkt, om 6 uur op elke dag, huishouden, paard, hardlopen. Ik ben vaak wel op 's avonds. Ik heb wel eens 's avonds een vergadering van mijn werk en daar heb ik echt moeite mee. Ik krijg zo'n gloeihoofd vaak tegen een uur of drie 's middags, maar dat trekt meestal wel weer wat weg rond of na etenstijd.
In de zomer gaat dat beter, dan heb ik er veel minder last van en ga ik 's avonds ook nog wel eens op pad.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 19:43

Sunrise_ schreef:
Ik zou niet weten waarom. En al zou de rest van de wereld het wel raar vinden, who cares? Jouw leven, jouw keuzes. Iedereen is anders, iedereen heeft andere behoeften en wordt van andere dingen gelukkig.

Ja het maakt mij niet uit want andere er van vinden, maar ik ondervind er zelf wel last van. Is er wat tegen te doen en is het wel oke om in de avond zo op te zijn dat je wel alsnog ergens naartoe kan, maar dat je hoofd dan rood gloeiend is en je stil word omdat je moe bent.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:43

ik ben net als jou en dat was ook zo toen ik 21 was, ik heb altijd geroepen dat het in mijn genen zat.(omdat ik het ook niet kan verklaren) maar nu heb ik kinderen dus nu valt er niemand meer over!
doe wat jij wilt :j

xniieeenke

Re: Is het normaal de avond thuis te willen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:44

Ik heb dit ook, maar ben 13. Ik ben echt een ochtendmens, maar ik ga er wel problemen mee ondervinden als ik later om 17u vrij ben en nog moet studeren, denk ik.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:45

nee, ik vind het niet zo raar
ik lees hier vaak dat mensen werken tot 17 uur, daarna thuis huishouden gaan doen, en dan rond 20 uur nog vertrekken naar hun paard tot 22 uur.
ik had er al moeite mee als ik werkte tot 19 uur en dan nog vlug paarden ging mesten en voeren en ik pas om 20 uur thuis was.
Vanaf volgende week moet ik terug fulltime naar school (iedere dag van 8.30-16.00) en ik hik er stiekem nu al tegenop dat ik na 16 uur nog vlug naar huis moet, hond oppikken en door naar de paarden en ik dus een "drukke" planning zal hebben :D
Als het donker wordt ben ik ook graag thuis :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 19:48

Ik vertrek kwart over 7 en ben meestal rond 18:30 thuis dan ook nog koken en inderdaad wat huishouden. Maar ik baal er zelf zo van dat ik er inderdaad echt tegenop kan kijken als ik dan iets in de avond moet gaan doen ook al wil ik het heel graag doen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:51

Ik ben ook het liefst de avonden thuis.... Vorige week hadden we een verjaardag, hebben we beide de hele dag tegenop gezien... Uiteindelijk toch maar gegaan... Maar ondanks dat ik nog niet zo oud ben, ben ik het liefst gewoon thuis... Baal er soms wel van maar dan ga ik dus wel even weg, en dan is t vaak heel gezellig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:53

Mijn schoonmoeder gaat iedere middag slapen, hier geeft ze zich aan over. 's Avonds gaat ze ook rond 20/21 uur naar bed, dan is ze moe. Haar lichaam is dit zo gewend dat ze 's avonds op een verjaardag gerust in slaap valt. En nee, ik vind dit niet normaal en niet gezond. Ze is verdorie net 60 geworden en werkt al jaren niet... En dan klagen dat ze zo moe is.. Nee, hoeft ze bij mij niet mee aan te komen :n

Het is maar net wat je jezelf aanleert, maar sommige dingen kun je je beter overheen zetten. Ik weet niet of je een vriend/man hebt, maar voor hem is er toch niks aan als jij 's avonds altijd thuis wil zijn?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:53

Nee hoor ik ben dan geen 18 meer maar ik heb t ook altijd gehad.

Ik sta er vrolijk om half 6 naast zelfs nu ik even geen werk heb.
Maar ik vind het ook heerlijk om in de avond thuis te zijn

Op maandag ging ik vaak vanuit het werk snel even longeren
Dinsdag was ik vrij dus dan op de dag alles doen
Woe en vrij een bijrijdster en op donderdag was hij vrij

Dan was ik die avonden gewoon lekker thuis.

Dus ik vind het niet raar hoor.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:56

Ik ben 28 en ook een echt ochtend mens. Ga graag om half negen naar bed in de avond :o . Voor mijn werk moet ik vaak s nachts werken en daar heb ik dan weer geen problemen mee

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:57

Ik ook :j
Mijn stap tijd is al een tijd voor bij en liefst doe ik savonds helemaal niks hoor.
Na een lange week heb ik geen zin om nog weg te gaan.
Doordeweeks probeer ik overal onderuit te komen :')
Met een cavia gezellig op de bank is Veel leuker :')

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:58

Ik heb dit ook, maar ben ook geen ochtend mens :+
Heb dit vooral in de wintertijd, zomers hou ik er wel van om na het eten wat leuks te gaan doen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:01

Is echt niet zo raar hoor, helemaal niet met jouw schema. Je hebt tenslotte ook tijd (en daarmee rust) voor jezelf nodig.
Ik zelf heb er ook een hekel aan om de hele avond ergens op visite te zijn; vreet geestelijk gewoon heel veel energie, want je MOET de hele avond gezellig zijn. En overdag gewoon ook veel te doen, dus tja voor mij zijn de avonden mn rustuurtjes; als in; uren voor mezelf. Als ik dan de hele avond ergens moet zijn, voelt dat als die dag geen rustmomentje voor mezelf hebben. En dat vreet (bij mij althans) gewoon teveel energie op.

Wat je wel zou kunnen doen; je zegt misschien wel s'avonds te willen sporten; kijk of je dat in het weekend kunt doen en de dag dat je s'avonds sport, neem je overdag even een paar uurtjes voor jezelf; zo hou je s'avonds meer energie over, want je hebt overdag al even je eigen moment kunnen nemen.
Wat betreft dat kerstdiner: geen mogelijkheid om die dag vrij te nemen (of een halve dag; de middag dan); heb je even tijd om lekker tot rust te komen voor je naar dat diner moet?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:03

Relaxed schreef:
Mijn schoonmoeder gaat iedere middag slapen, hier geeft ze zich aan over. 's Avonds gaat ze ook rond 20/21 uur naar bed, dan is ze moe. Haar lichaam is dit zo gewend dat ze 's avonds op een verjaardag gerust in slaap valt. En nee, ik vind dit niet normaal en niet gezond. Ze is verdorie net 60 geworden en werkt al jaren niet... En dan klagen dat ze zo moe is.. Nee, hoeft ze bij mij niet mee aan te komen :n

Het is maar net wat je jezelf aanleert, maar sommige dingen kun je je beter overheen zetten. Ik weet niet of je een vriend/man hebt, maar voor hem is er toch niks aan als jij 's avonds altijd thuis wil zijn?

Ik vraag me af of het een kwestie is van aanleren, het is niet dat ik om 21:00 ga slapen, maar ook nu zit ik met een gloeiend hoofd en vermoeide ogen op de bank.

Ik ga heus dus weleens in de avond weg,soms ontkom je er niet aan maar ik heb ik niet het idee dat het wel went. Ik loop elke avond met de hond buiten en het is ook niet zo dat ik daarna denk van nou nu zou ik wel weer op stap willen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:07

Relaxed schreef:

staat ze dan ook weer extra vroeg op bijvoorbeeld om 6 uur. dat doet een paar in mijn familie 9 uur na bed en dan 5 uur in de ochtend weer klaar wakker en aan het huishouden fietsen of wat dan ook. de andere familie blijven op tot 12 en en die zijn er voor 9 uur zeker niet uit.

ik zelf zit ook liever thuis sávond sinds ik op stal werk. huishouden ect doe ik nog wel.
vroeger vloog ik nog na de paarden na school of werk en was rustig soms pas om 11 uur thuis,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:24

Christiene schreef:
Relaxed schreef:

staat ze dan ook weer extra vroeg op bijvoorbeeld om 6 uur. dat doet een paar in mijn familie 9 uur na bed en dan 5 uur in de ochtend weer klaar wakker en aan het huishouden fietsen of wat dan ook. de andere familie blijven op tot 12 en en die zijn er voor 9 uur zeker niet uit.

ik zelf zit ook liever thuis sávond sinds ik op stal werk. huishouden ect doe ik nog wel.
vroeger vloog ik nog na de paarden na school of werk en was rustig soms pas om 11 uur thuis,

Nee hoor, gewoon normale tijd, uur of 8..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:30

TS, ik heb precies 't zelfde hoor!
Mijn biologische alarmklok staat de laatste tijd helaas op 0600... En omdat ik m'n 8 uur slaap nodig heb, lig ik er om 2130 sowieso wel in.
Maar afgelopen weken regelmatig ook 2030. Veel nieuwe dingen meegemaakt e.d., en dan heb ik veel slaap nodig om te verwerken.
En ja, ik vind 't soms echt vreselijk. Wil 's avonds leuke dingen doen, met vrienden op stap, feestjes enzo. Maar na 2100/2200 kun je me gewoon afschrijven. Dan ben ik ook niet meer leuk.
Ben overigesn bijna 19.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:07

Heb het vooral op zondagavond voor de werkweek weer begint.
Afgelopen week ook eerlijk tegen vriendinnen gezegd dat ik op zondagavond gewoon thuis met de poezen wil zijn en dan ook alleen. Dus hier op visite is dan ook geen optie. :) Heb dat gewoon nodig.
Mensen kunnen het raar vinden, zit daar niet mee.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:11

Ik ben precies hetzelfde en mijn vriend gelukkig ook :D
Klinkt doodsaai, maar ik ben overdag druk genoeg en ik zie overdag veel mensen. Ik werk in het onderwijs dus heb doordeweeks altijd drukte om me heen.
Ik vind het juist heerlijk om savonds lekker thuis te zijn in alle rust.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:13

Ik ben 's avonds ook graag thuis, lekker filmpje of tvserie kijken en daarna naar bed. Ga wel meestal pas om 22.00/23.00 naar bed. Maar ik ben gewoon graag thuis in de avond.

Soms heb ik dagen dat ik geestelijk echt uitgeput ben door dingen die dag en dan kan ik met gemak om 21.00 al in slaap vallen op de bank. Om vervolgens rond 01.00 wakker te worden (de tijd dat de hijggeluiden op tv komen en dan word ik wakker :') ) en dus naar bed te gaan. Ach ja, ik trek mij er niks van aan wat anderen vinden. Iedereen heeft zn eigen biologische ritme.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:16

Ga ook rond 23 uur naar bed meestal.
Heb het meestal wel erg druk dus veel avonden kan ik niet thuis zijn. Merk wel als dat achter elkaar zo doorgaat ik me ook echt rot ga voelen. :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:22

Hoe laat loop jij je laatste ronden met de hond?

Ik vind niet normaal.....maar goed moet je zelf weten om je zo te isoleren.
Ga zelf ook niet graag in avond naar paard of hardlopen maar ik moet wel. Aangezien ik gewoon werk

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:24

Ik vind het eerder raar dat het tegenwoordig normaal lijkt te zijn om bijna 24/7 door te rennen. Je moet natuurlijk wel fulltime werken, een druk sociaal leven hebben, hobbys, ernaast nog sporten en dat huishouden moet ook nog tussendoor. Een avondje op de bank zitten is haast een zonde geworden. Terwijl elk mens toch echt zn rust nodig heeft!
Ik heb totaal geen last van wat jij hebt, want ik ben juist op en top avondmens. Een uur of 10 savonds piek ik juist! Maarja, het liefste blijf ik tot het middaguur in bed liggen want in de ochtend ben ik niks waard. Voor 9 uur opstaan is voor mij altijd te vroeg, ook als ik genoeg slaap krijg. Ik heb het dus de andere kant op. Heel handig, want mn vriend is juist enorm ochtendmens. Kan om 6 uur uit bed stuiteren en meteen functioneren (terwijl ik me grommend omdraai). Hij heeft dus wel wat jij ook hebt. Vroeger viel hij gewoon in de kroeg in slaap....hij deed en doet zeker wel dingen in de avond (is ook het type wat moeilijk stil zit), maar dat kost dus wel moeite. Als ie gaat stilzitten valt ie gewoon in slaap, ook al is het nog maar 8 uur. Ik hoef savonds echt niet te proberen om een discussie te voeren of uberhaupt een helder woord te wisselen, dat lukt hem gewoon echt niet. Dus tja, ik vind het niet zo raar. Ik vind het dus eerder raar dat sommigen verwachten dat je gewoon onbeperkt energie hebt en altijd maar door kan gaan...

Ik vrees dat er weinig aan te doen is, behalve accepteren dat je ritme nou eenmaal zo is en proberen daar rekening mee te houden. Bijv toch even een uurtje slapen als je savonds weg gaat.