gips en jeuk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

gips en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 12:51

Help :')
Ik hem mijn onderarm in het gips en het jeukt verschrikkelijk.
Er zit een wond onder dus kan niet met talkpoeder oid aan de gang gaan en koude lucht met de fhon werkt niet. Breinaalden heb ik niet en met de briefopener kan ik niet overal bij :+
Wie heeft er nog een tip. O:)

JSeine

Re: gips en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:53

Hier nog eentje met gips en jeuk (en ik haaat het). Wat heb je gedaan als ik vragen mag?

Ik ben men evenwicht kwijt geraakt en gevallen, klap opgevangen met hand en pols. Maar door de zwelling konden ze niet goed zien of er iets gebroken was of niet. Ze zagen wel iets onregelmatigs. Dus nu moet ik nog tot woensdag (!!) met dit stomme gips en ik hoop dat ze me goed nieuws brengen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 13:00

Ik had een vleesetende bacterie in een wond op mn pols. En nu de bacterie en de ontsteking eruit zijn moet de wond volledig rust hebben. En daar ben ik niet zo goed in :=
Dus vandaar nu al een paar weken gips. En nog minimaal twee weken te gaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:04

Soms gaat de huid onder het gips jeuken. Dit komt meestal door vocht tussen de huid en het gips (zoals transpiratievocht en nat worden
bij douchen). Als u last krijgt van jeuk, kunt u dit bestrijden door te föhnen tussen de huid en het gips. Zet de föhn niet te heet: uw huid
kan anders verbranden. Gebruik in elk geval geen scherpe voorwerpen zoals een breinaald om de jeuk te bestrijden. Dit kan ernstige
huidbeschadigingen veroorzaken. De huid kan ook beschadigen wanneer er kleine voorwerpen tussen het gips en de huid terecht komen.

Hiermee kun je misschien ver genoeg onder het gips spuiten?
http://www.lomedshop.nl/index.php?main_ ... ducts_id=8

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:10

Heb je echt gips of van dat lichtere spul? Bij dat laatste: al geprobeerd een stofzuiger op het gips te drukken. Dus echt de mond op het gips 'vacuum' trekken.
Koelen werkt soms ook. Wel even ijs in een waterdicht zakje stoppen voor je het op het gips drukt.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:53

Ik mag er niks onder spuiten ivm de wond
Fohn werkt niet. Stofzuiger kan ik wel eens p0roberen bedankt voor de tip

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:55

Zonnebloem schreef:
Ik had een vleesetende bacterie in een wond op mn pols. En nu de bacterie en de ontsteking eruit zijn moet de wond volledig rust hebben. En daar ben ik niet zo goed in :=

dat gips ziet er niet voor niks om afblijven dus en niet gaan lopen klote met gekke dingen. Een stofzuiger is zo smerig dat moet je niet over een wond blazen.

Je hebt gips omdat je niet van de wond af kan blijven en nu wil je er toch weer aankomen........niet slim lijkt me
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 12-11-15 17:59, in het totaal 2 keer bewerkt

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:57

Met de achtergrond die jij beschrijft kan ik je maar een ding aanbevelen.
Afblijven en de jeuk verdragen !
Niet onder je gips gaan zitten peuteren met vanalles en nog wat.
Je hebt maar een paar weekjes gips(als het goed is) en je wilt het niet erger maken als het is.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:57

kan je niet met de achterkant van een vork of lepel krabben? Dit deed ik vroeger toen ik gips had

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:01

Ariannee, als je leest heeft TS gips omdat er een wond onder zit die niet geneest. Lekker advies dan om er met iets onder te gaan zitten krabben, dan zal de wond vast beter genezen :j :n.

TS, gewoon afblijven. Je hebt dit gips gekregen omdat de wond niet genoeg rust kreeg om te genezen, ga er nou niet aan zitten pieren. Blijf eraf, klop eventueel wat op het gips, wrijf over je andere arm, maar blijf er verder vanaf. Het is uitermate vervelend, maar als de wond weer open gaat ben je verder van huis.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:13

Gillbo schreef:
Zonnebloem schreef:

dat gips ziet er niet voor niks om afblijven dus en niet gaan lopen klote met gekke dingen. Een stofzuiger is zo smerig dat moet je niet over een wond blazen.

Je moet niet blazen, maar zuigen. Het idee is juist dat losse huidschilfers onder het gips op je huid blijven zitten. Dat jeukt. Doordat het gips een beetje poreus is trek je de schilfers weg.
Advies dat ik zelf gekregen heb na mijn operatie. Ook open wonden.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:21

Ik lees even mee. Ik word wss binnenkort geopereerd aan een knie en moet dan in de gips en dan 6 weken op krukken lopen..... daarna knie nummer 2 dus ook weer in de gips. Dus ik lees lekker mee!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:23

Is de jeuk niet van de wond, een teken dat die gaat genezen? En lijkt mij ook dat je er toch echt vanaf moet blijven, hoe moeilijk dat ook is..

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:40

Is het eindelijk aan de beterende hand en nu zit je met een briefopener onder je gips te krabben?! >;) :+ :')

Echt, blijf er nou vanaf, zodadelijk ben je alsnog je hand kwijt!! Je kan zelf ook wel bedenken dat dingen onder je gips steken geen goed idee is.