advies badpak/bril wedstrijdzwemmen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

advies badpak/bril wedstrijdzwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 21:40

Wie kan mij advies geven voor de aanschaf van een meisjesbadpak voor het wedstrijdzwemmen?

Merken, modellen, materialen, met of zonder pijpjes?

Idem voor een zwembrilletje.

Ik schaf graag iets goeds/snels aan maar heb er geen verstand van. Waar let ik op? Waar koop ik het best?

Kaka

Re: advies badpak/bril wedstrijdzwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:06

Badpak: als het droog is, mag het iets strak zitten, het wordt nat ruimer. Ik vind het fijn om voldoende ruimte te hebben om mijn schouders te draaien en ga dus graag voor gekruiste schouderbandjes, maar dat is persoonlijk. Adidas en Speedo hebben prima exemplaren die redelijk lang goed blijven (mits je ze alleen uitspoelt na zwemmen in chloor en niet in de wasmachine doet) maar het is toch een kwestie van passen.

Geldt eigenlijk ook voor zwembrillen. Ze moeten wat vacuüm zuigen op je huid zodat er geen water tussen komt. Zorg voor voldoende ruimte bij je neus als je een hoge neusbrug hebt (anders lijk je na een half uur op hebben op een Klingon. Die van Speedo zijn prima, die van Aqua Sphere uitstekend, maar om te starten zijn die van Decathlon ook goed genoeg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 22:15

Dank je! En qua materialen? Een andee mama had nl voor haar dochter bij de Speedoshop een badpak gekocht wat teveel water ving. Ik koop dan graag gelijk wat goeds natuurlijk (maar ik zwem zelf niet dus moeilijk dan)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:20

Info van een vriendin die wedstrijdzwemmer is en bij een winkel werkt die zwemkleding verkoopt:

Citaat:
Mijn advies is een apart trainingsbadpak en wedstrijdbadpak. Trainingsbadpak moet chloorbestendig zijn, bij een wedstrijdbadpak hoeft niet. Wij verkopen aan gewone badpakken bijna alleen maar chloorbestendig, dat heeft per merk een aparte naam. Bij Speedo is dat Endurance+ (endurance 10 wat veel in winkels ligt is dat niet), bij Arena waternity of maxlife, bij Maru is dat Pacer. Qua wedstrijdbadpakken zou ik gaan voor een Ying Fa badpak met pijpjes, dat is betaalbaar. Maar wedstrijden kunnen eerst ook prima in een gewoon badpak gezwommen worden. Bij een brilletje is belangrijk dat het in ieder geval op 1 oog blijft plakken wanneer het zonder bandje opgedaan wordt (dus alleen op de ogen plakken). Voor kleine kinderen gebruiken we daar ook vaak Ying Fa brilletjes voor, die zijn klein en zitten vaak goed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 22:35

Dank je wel! Het is idd echt bestemd voor de wedstrijden. Ik ga Ying Fa eens bekijken.