Ik ben laatst naar de tandarts geweest (Een nieuwe) en die zei dat ik mn tandvlees behoorlijk ontstoken heb en ik naar de mondhygiënist moest.
Nu hoorde ik haar praten over pocket 1,2,3 en 3+.
Hoe zij erover praatte, baarde me nogal zorgen... Alsof elk moment mn tanden konden uitvallen zeg maar haha.
Gelijk een afspraak gemaakt met de MH en daar ben ik afgelopen woensdag geweest.
Ze heeft alles gereinigd, en ik moet over 4 weken terugkomen, dan ging ze alles weer een keer langslopen en waarschijnlijk dan over 2 a 3 maand terug en dan 1x per half jaar. Zoals ze nu dacht.
Ik heb nu een heel rataplan aan dingen meegekregen voor thuisgebruik, (tandpasta, tandenraggers etc.) en dit moest ik trouw elke dag doen.
Nu ging ik even googelen op die pocket dingen (Geen idee wat dat inhield namelijk
) Maar daar schrok ik nogal van!Kaakafbreuk, ruimtes tussen tanden, loszittende tanden, uitvallende tanden, kunstgebit
Dus nu is mijn vraag: Zijn die cijfers zo dramatisch? Bij de MH kreeg ik niet het gevoel alsof het heel verschrikkelijk was.. Maar mn tandarts daarentegen wel..
Is dit nog weer goed te krijgen? Of heb ik nu problemen voor de rest van mijn leven?
Leek haast wel Poets les.
Bedankt!
Heb me er ook een hele tijd zorgen over gemaakt, vooral toen m'n mondhygiëniste ging vertellen dat zij haar gebit ook verwaarloosd had en daardoor een compleet kunstgebit had maar daarna een andere mondhygiëniste genomen en die heeft mijn zorgen weggenomen door met me aan de slag te gaan.
) ik maak het met 3 soorten raggertjes er tussen schoon, mondwater en ik doe zelf altijd mn tong nog even met een tongschraper, dus meer kan ik er nu denk ik niet aan doen haha.
)
. Sinds vorig jaar doen ze de afspraken splitsen, voorheen deed mijn tandarts ook gewoon tandsteen weghalen enzovoort. Nu moet ik een aparte afspraak maken voor halfjaar controle en MH.
yea sure, alleen staan mijn tanden dus zo dicht op elkaar dat je er niet tussen komt
. Haar eigen "apparatuur" paste er niet eens tussen en ze moest een ander setje gaan halen.