Ik ben laatst naar de tandarts geweest (Een nieuwe) en die zei dat ik mn tandvlees behoorlijk ontstoken heb en ik naar de mondhygiënist moest.
Nu hoorde ik haar praten over pocket 1,2,3 en 3+.
Hoe zij erover praatte, baarde me nogal zorgen... Alsof elk moment mn tanden konden uitvallen zeg maar haha.
Gelijk een afspraak gemaakt met de MH en daar ben ik afgelopen woensdag geweest.
Ze heeft alles gereinigd, en ik moet over 4 weken terugkomen, dan ging ze alles weer een keer langslopen en waarschijnlijk dan over 2 a 3 maand terug en dan 1x per half jaar. Zoals ze nu dacht.
Ik heb nu een heel rataplan aan dingen meegekregen voor thuisgebruik, (tandpasta, tandenraggers etc.) en dit moest ik trouw elke dag doen.
Nu ging ik even googelen op die pocket dingen (Geen idee wat dat inhield namelijk

Kaakafbreuk, ruimtes tussen tanden, loszittende tanden, uitvallende tanden, kunstgebit

Dus nu is mijn vraag: Zijn die cijfers zo dramatisch? Bij de MH kreeg ik niet het gevoel alsof het heel verschrikkelijk was.. Maar mn tandarts daarentegen wel..
Is dit nog weer goed te krijgen? Of heb ik nu problemen voor de rest van mijn leven?