Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Janneke2 schreef:Ik denk niet dat het hormonaal is - dan zou het waarschijnlijk ook wel hebben gereageerd op de 'oude' zalf.
Mogelijk heeft het in die zin te maken met de verwijderde galblaas: zonder galblaas is je lichaam blijvend 'onhandig' als het gaat om vetvertering. Bij een gezond mens stroomt er rijkelijk gal in de dunne darm als dat nodig is, wanboffers krijgen dan gal koliek - en zonder die galblaas lekt je gal stukje bij beetje je darm in (net als bij onze paarden, die hebben ook geen galblaas) - of die gal nu nodig is of niet.
En op momenten dat er veel nodig is, ontbreekt de voorraad - en moet je lichaam 'maar zien' wat te doen met het vet.
Punz schreef:Nou.... er valt wel wat aan te merken op het stukje van Janneke vrees ik. In periode van "te weinig gal voor het vet wat passeert" wordt het passerende vet gewoon niet verteerd... en uiteindelijk dus gewoon uitgepoept.
De momenten dat er wél gal is ( en dat is bij een verwijderde galblaas eigenlijk continu) ,wordt passerend vet gewoon verteert .
Ben benieuwd wat de artsen die gevraagd gaan worden hier over gaan zeggen, want nogmaals: het lijkt me toch echt onwaarschijnlijk: puisten door het feit dat de galblaas er uit is..