Hpv vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Hpv vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 22:28

:evaw:

Na de vele recentelijke berichten over de hpv vaccinaties, mijn persoonlijke gevoel er bij en mijn redelijk recentelijke vaststelling vraag ik me af hoe de bokkers er tegenover staan :)

Ik ben 7 jaar geleden tegen mijn zin in ingeënt. Ik heb geschreeuwd, gegilt dat ik het niet wou en dat het onzin was. Dat je er zieker van word als dat het iets oplevert. Maar ja, ik was 15 dus ik had simpelweg niks te zeggen. Na iedere inenting ben ik 2 maanden ziek geweest. Afgelopen jaar heb ik op mijn 21e te horen gekregen dat ik 99% zeker onvruchtbaar ben. Na alle artikelen die recentelijk zijn uitgebracht ben ik steeds meer gaan piekeren. Tot in hoeverre heeft deze inenting te maken gehad met mijn waarschijnlijke onvruchtbaarheid? Mijn ervaringen zijn sowieso negatief, gezien ik er echt verschrikkelijk ziek van ben geweest.

De gemiddelde bokker is toch vrouw. Daarom vraag ik mij af hoe zij hier in staan :) Ik ben persoonlijk namelijk boos op mijn ouders dat zij mij hier in hebben gedwongen, ondanks dat ik destijds toch echt op een leeftijd was dat ik (naar mijn mening) deze beslissing zelf had kunnen maken. Ik begrijp dondersgoed dat zij mij leed wouden besparen, maar ik denk zelf niet dat zij hier goed mee om zijn gesprongen door een nog praktisch ongetest middel te laten spuiten. Dat is gewoon stom als je het mij vraagt :o

Hoe zijn de ervaringen van mijn medebokkers over deze inenting? Ik ben erg benieuwd!

Anoniem

Re: Hpv vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:30

Ik heb er 4/5 jaar geleden zelf voor gekozen om het niet te doen. Was volgens mij een jaar of 15/16 toen ik die oproep kreeg, en buiten het feit dat ik hem echt niet wou (inderdaad om de onbekende risico's die aan het vaccin vast zaten) was ik al seksueel actief en werd er aangegeven dat het niet meer 'nuttig' was voor jonge meiden die al seksueel actief waren.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:30

Ik heb hem ook 6-7 jaar geleden gehad. Ik was toen 12, ik heb er verder geen last van gehad. Onvruchtbaar weet ik niet, ik ben al mijn hele leven single en nog 'niks' gedaan.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 22:31

Emmaa_ schreef:
Ik heb er 4/5 jaar geleden zelf voor gekozen om het niet te doen. Was volgens mij een jaar of 15/16 toen ik die oproep kreeg, en buiten het feit dat ik hem echt niet wou (inderdaad om de onbekende risico's die aan het vaccin vast zaten) was ik al seksueel actief en werd er aangegeven dat het niet meer 'nuttig' was voor jonge meiden die al seksueel actief waren.

Ik was destijds ook al seksueel actief. Hier waren mijn ouders van op de hoogte. Toch werd ik verplicht om hem te halen, want je weet maar nooit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:33

Cubone schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik was destijds ook al seksueel actief. Hier waren mijn ouders van op de hoogte. Toch werd ik verplicht om hem te halen, want je weet maar nooit...

Mijn ouders stonden ook niet achter mijn keuze. Mijn vader werkt zelf in de medische wereld en was van mening dat het prima veilig was en dat ik hem maar gewoon moest halen voor de zekerheid, mijn moeder is een groot voorstander van het hele zweverige gebeuren (doet graag yoga, gelooft heilig in meditatie etc.) Zij kwamen er zelf al niet eens uit wat ze wouden, dus heb ik zelf gekozen om het niet te doen. Is niet zonder slag of stoot gegaan maar ik ben al doodsbang voor prikken, en ik ga me niet vrijwillig als een soort proefkonijn laten gebruiken..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:33

Cubone schreef:
Emmaa_ schreef:

Dan had het niet veel nut meer zeiden ze inderdaad..

Zelf wilde ik ze maar al te graag hebben, kinderen wil ik toch al niet en liever 3 prikjes dan kanker.
Was wel in 2008 en in Australië.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:36

99% Onvruchtbaar.
maar wat is het probleem bij jou als ik vragen mag het mag ook via de pb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:39

Die onvruchtbaarheid heeft vast een reden?
Zonder de reden bij jou valt er moeilijk iets te zeggen over de eventuele invloed van de vaccinatie.

Ik heb overigens volgens mij (maar ik volg het niet, ik was zeven jaar geleden 18 en kwam er sowieso al niet meer voor in aanmerking) onlangs gehoord dat alle gedoe omtrent die vaccinatie overbodig was en het allemaal wel meeviel achteraf.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:40

Als het aan mij/ons ligt krijgt onze dochter ze niet. Ze zijn al terug gegaan van 3 naar 2 prikken en daarbij beschermt het maar tegen 1 van de oorzaken van baarmoederhalskanker. Ik geloof er niet in.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:41

Ik ben moeder van 2 dochters en de oudste heeft "de brief" allang gehad. In goed overleg besloten dat ze deze prik niet hoefde en safe sex gewoon altijd een betere bescherming is dan een prikje. Ik vind dat het middel onvoldoende getest is voor het in de markt gezet is. Natuurlijk is BMHK een nare ziekte maar het is niets meer of minder dan een SOA. Waar je je dus met een condoom ook prima tegen beschermen kan.

En hoe meer ik de gevolgen zoals van TS en anderen hoor, hoe blijer ik ben dat we deze keuze toen bewust gemaakt hebben. Naja, zij heeft de keuze gemaakt.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:41

Ik ben 7 jaar geleden verplicht door mijn ouders gegaan. Stond hier toen niet achter en nu nog altijd niet. Her kwaad is helaas al geschied. Ik weet niet of ik vruchtbaar ben.

Heb wel al meerdere verhalen als de jouwe gehoord ts!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 22:42

linnie050 schreef:
99% Onvruchtbaar.

Ik heb cystes over mijn gehele eierstokken heen. Dit heb ik tot in zo'n extreme mate dat de eitjes geen toegang hebben tot mijn baarmoeder. Daarnaast bestaat ook de kans dat ik maar een eierstok heb (maar dit staat hier natuurlijk los van). Het lijkt me sterk dat eierstokken verdwijnen :P Ik maak te veel mannelijke hormonen aan, maar de wijze waarop dit is gegaan.. Het aanmaken van de veel testosteron word ook vaak toegedaan aan overgewicht. Nu ben ik niet de lichtste, maar heb altijd op een gezond gewicht gezeten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:45

Cubone schreef:
linnie050 schreef:
99% Onvruchtbaar.

Ik heb cystes over mijn gehele eierstokken heen. Dit heb ik tot in zo'n extreme mate dat de eitjes geen toegang hebben tot mijn baarmoeder. Daarnaast bestaat ook de kans dat ik maar een eierstok heb (maar dit staat hier natuurlijk los van). Het lijkt me sterk dat eierstokken verdwijnen :P Ik maak te veel mannelijke hormonen aan, maar de wijze waarop dit is gegaan.. Het aanmaken van de veel testosteron word ook vaak toegedaan aan overgewicht. Nu ben ik niet de lichtste, maar heb altijd op een gezond gewicht gezeten.

Je hebt dus PCOS?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:46

Anne_GTI schreef:
Ik ben moeder van 2 dochters en de oudste heeft "de brief" allang gehad. In goed overleg besloten dat ze deze prik niet hoefde en safe sex gewoon altijd een betere bescherming is dan een prikje. Ik vind dat het middel onvoldoende getest is voor het in de markt gezet is. Natuurlijk is BMHK een nare ziekte maar het is niets meer of minder dan een SOA. Waar je je dus met een condoom ook prima tegen beschermen kan.

En hoe meer ik de gevolgen zoals van TS en anderen hoor, hoe blijer ik ben dat we deze keuze toen bewust gemaakt hebben. Naja, zij heeft de keuze gemaakt.

http://www.cosmopolitan.nl/health-en-bo ... waarheden/

Zie punt 5... ;)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:48

Anne_GTI schreef:

Niet helemaal mee eens, bmhk word veroorzaakt door het hpv virus. Deze word inderdaad overgedragen als een soa maar dat hoeft niet. Het kan al door een niet goed gewssen handdoek bij bijvoorbeeld een zwembad. Een maagd kan het hpv en hierdoor mogelijk bmhk dus krijgen. 95% van de vrouwen heeft wel eens het virus gedragen zonder dat zij het wist. 9/10 x ruimt het lichaam dit virus binnen 6-12 maanden zelf op.

tussen de 7-15 soorten van de heel veel soorten geven een verhoogd risco op bmhk. Daarbij ontwikkelt bmhk zich dermate langzaam (10-15 jaar) dat wanneer ze iets vindrn ze vaak wel op tijd zijn.

Het is dus niet iets waar je als je altijd met condoom vrijt niet mee te maken kunt krijgen.

*edit* bovenstaand stuk is een mooie aanvulling :)
Laatst bijgewerkt door meisje_ op 06-11-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 22:49

Janine1990 schreef:
Je hebt dus PCOS?

Dat vermoed ik wel, maar is nooit daadwerkelijk vastgesteld :) Het is overigens wel geopperd door een gynaecoloog. Die zag mijn eierstok en riep direct; heb jij deze... Deze... En deze klachten? :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:06

Cubone schreef:
Janine1990 schreef:
Je hebt dus PCOS?

Dat vermoed ik wel, maar is nooit daadwerkelijk vastgesteld :) Het is overigens wel geopperd door een gynaecoloog. Die zag mijn eierstok en riep direct; heb jij deze... Deze... En deze klachten? :')

Lees maar eens wat meer over PCOS. Dat is een ziekte die al veel eerder een naam heeft gekregen dan deze inenting werd geïntroduceerd...

Of het een het ander kan versterken weet ik niet. Maar het lijkt mij sterk dat een ziekte waarover behoorlijk wat bekend is bij artsen, geheel wordt veroorzaakt door een enting.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:15

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:17

Ik heb deze inenting ook een aantal jaar geleden gehad (2/3 jaar geleden denk ik) en sinds dien ben ik aan het kwakkelen met mn gezondheid. Ik heb ook een aantal van die berichten over deze vaccinatie gelezen en sommige klachten van meisjes komen erg overeen met wat ik heb. Ik en mijn ouders hebben aan de neuroloog en ha gevraagd of het met elkaar te maken kan hebben. Zij zeggen dat dit nooit is bewezen, maar het komt er op neer dat er ook nooit is bewezen dat het niet met elkaar te maken heeft.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:27

Ik schrik er eigenlijk wel van dat sommige compleet tegen hun wil in deze inenting hebben moeten halen van hun ouders. Ik begrijp dat ouders hier natuurlijk een grote beslissing in hebben, maar ik vind wel dat ook het kind zelf er achter moet staan.
Ik sta er van te kijken dat de mensen die de entingen zetten, dit ook doen op het moment dat het kind het echt niet wilt.
Ik vind dat zij dan wel op een leeftijd zijn waarop zij zeker mee zouden mogen beslissen en er op zijn minst achter zouden moeten staan.

Ik heb twee dochters van 5 en 8 en zoals ik er nu insta gaan zij deze inenting niet krijgen. Ik vind het een schijnveiligheid en ik vind de risico's van de inenting op dit moment groter dan het risico als ze niet ingeënt zijn en vanaf hun 30e d.m.v. uitstrijkjes onder controle komen te staan.
Ik heb behoorlijk wat verhalen gelezen in de media, zowel in Nederland als in het buitenland, waarbij meisjes (flinke) bijwerkingen gehad hebben die soms zelfs blijvend waren.
Natuurlijk zitten hier ook indianenverhalen tussen, maar ik vind het dus erg moeilijk om te bepalen wat daadwerkelijke gevolgen zijn van de bewuste inenting en wat niet.
Zolang ik me er zo bij voel, wil ik mijn dochters deze inenting niet laten halen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:37

Vanaf 12 jaar mag je sowieso zelf beslissen hier in Nederland. Dus als jij niet wilt en je ouders wel kunnen ze je daar niet toe dwingen.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:41

Ik heb hem vorig jaar gekregen. Eigenlijk wist ik het niet zo goed. Ik weet nou niet precies of het echt werkt of niet, maar ik heb de prik uiteindelijk wel genomen. Niet tegen mijn zin in. Ik sta er een beetje neutraal/ik weet het niet over. Verder ben ik ook niet bang voor naalden oid, dus vond het niet erg. Ik heb ook nergens last van gehad, ik voelde het niet eens toen ik geprikt werd :P Ook geen bijwerkingen, ook niet ziek daarna. Maar dat verschild wel per persoon natuurlijk. :)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:46

Ik heb mijn dochter niet laten enten. Omdat ik er veel te weinig van wist en er veel te weinig bekend was.
Nu ben ik heel blij omdat ik toch hoor dat er toch wel behoorlijke bijwerkingen zijn

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:48

Ik ben ook tegen mijn zin geënt en zou mijn dochters mocht ik ze krijgen niet laten enten denk ik
Laatst bijgewerkt door Eloya op 07-11-15 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:51

Ik denk dat mensen die totaal geen problemen ondervinden die mogelijk aan deze vaccinatie gerelateerd zijn het niet zo snel op internet delen. Ik lees dit nu en denk oja, die heb ik ook gehad. Ik ben er niet bang voor en ondervind ook geen klachten etc. Denk dat placebo ook mee kan spelen hierin bij mensen die er negatief tegenover staan.
En TS qua jou onvruchtbaarheid in relatie met het vaccin kan je eigenlijk geen feitelijke uitspraken doen, beetje gissen op deze manier.