Spier/stuiptrekkingen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

noorbeek1234

Spier/stuiptrekkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 19:30

Hallo allemaal,

Sinds gistermorgen (toen ik wakker werd) had ik last van stuiptrekkingen in mijn linkerarm, ten hoogte van mijn schouder. Toen ik in de spiegel keek zag ik ook golvende bewegingen op de plaats van die stuiptrekkingen. Dit hield zeker een half uur tot een uur aan en daarna werd het minder en ging het over.

Nu heb ik er gisteren geen last meer van gehad. Maar vandaag kreeg ik het ook in mijn bovenbeen en billen.

Ik heb eens vanalles opgezocht op internet en dat had ik dus eigenlijk niet moeten doen... Het eerste wat je met koeienletters ziet staat is ALS. Ik maak me best zorgen, en aangezien de huisarts nu ook weekend heeft kan ik niet bellen.

Misschien iemand die hier ook wel eens last van heeft?

Moet er wel bij zeggen dat ik de laatste paar weken best wel stress heb gehad. Ik weet niet pf het daaraan zou kunnen liggen?

Dankjewel alvast.
Laatst bijgewerkt door noorbeek1234 op 06-11-15 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Re: Spier/stuiptrekkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:33

Google is in dat geval nooit je beste vriend :')

Kan zoiets simpels zijn als dat je lichaam op die manier op een suikerdipje reageert.
Als het niet erger word maar wel blijft zou ik gewoon maandag even naar de huisarts bellen ;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:14

LZP >> MWS

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:32

Wat jij beschrijft zijn volgens mij geen symptomen van ALS? ALS is verzwakking van de spieren, zolang je dat niet hebt zou ik me daar alvast geen zorgen over maken.

Ik heb ook wel af en toe stuiptrekkingen in mijn armen/benen/oogleden maar ze houden nooit extreem lang aan. Zou voor de zekerheid gewoon eens langs de huisarts gaan. :)

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:40

Zou kunnen dat het gewoon een vermoeide spier is. ik had het laatst 3 dagen lang onder mijn oog. Heel vervelend maar gaat vanzelf weer over ;) En zo niet, even de huisarts bellen.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:47

Ik heb dat ook wel eens in mijn benen. Bij mij helpt het om spier aan te trekken en dan los te laten. Dit paar keer herhalen en dan is t meestal zo goed als over. Maar waar het aan ligt..? ik denk idd aan iets van vermoeide spieren ofzo. is na 2 a drie dagen over.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:54

Dit heb ik dus letterlijk elke dag, vaak helpt wrijven over de plek bij mij. Ik vind t altijd wel een grappig gezicht :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:37

Het kan ook gewoon zoiets simpels zijn als magnesiumtekort. Maak je niet zo'n zorgen en als je dat wel doet, ga dan maandag even naar de huisarts :)

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:46

Hikarii schreef:
Dit heb ik dus letterlijk elke dag, vaak helpt wrijven over de plek bij mij. Ik vind t altijd wel een grappig gezicht :')

Hier ook, ik heb er bijna elke dag last van op alle denkbare plaatsen :') . Het blijft een grappig gezicht. Wrijven helpt inderdaad meestal, maar soms heb ik er ook eens een paar dagen na elkaar last van bijvoorbeeld aan men oog. Ik zou je dus niet te veel zorgen maken hoor TS.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:45

Blue_Eyes schreef:
Het kan ook gewoon zoiets simpels zijn als magnesiumtekort. Maak je niet zo'n zorgen en als je dat wel doet, ga dan maandag even naar de huisarts :)

Klopt, en daar hebben veel mensen last van.

Simpel op te lossen. Magnesium kan je in pilvorm slikken, geen gevaar op overdosering.

Maar het zit ook gewoon in groen eten. Hoe groener, hoe meer... dus sla, spinazie, brocolli etc.