Tot voor een korte tijd terug heb ik een elektrische tandenborstel van Oral B gebruikt. Het is een al wat ouder model, toen in de tijd was het de goedkoopste van Oral B.
Helaas blijft het tandenpoetsen met deze borstel gevoelig. Vooral achter in de mond bij de kiezen. Ik heb het idee dat deze tandenborstel iets te fanatiek is. Maar met een gewone tandenborstel krijg ik mijn gebit lang niet zo goed schoon. Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een elektrische tandenborstel die wat minder ''fanatiek'' (minder toerental?) is. Ik dacht misschien aan elektrische tandenborstel voor kinderen.. maar geen idee of deze dus minder ''fanatiek'' zijn. Als ik verschillende merken en types vergelijk via internet, weet ik ook niet zo goed waar ik dan naar kijken moet.
Iemand hier tips voor? Mag zijn naar welke specs ik moet kijken of merken/types.
Ik denk dat het juist goed is een fanatieke. Ik heb ook een oral b en als die is opgeladen dan doet die goed zijn best. Maar dat is alleen maar goed voor je tanden. Anders kan je ook met de hand tanden poetsen. Die doet minder pijn. Ik had in het begin ook pijn maar nu niet meer.
Misschien eens de sonicare proberen, die maakt een ander soort beweging dan de Oral B. De borstelkop heeft ook een andere vorm. Hij is wel prijzig (en de opzetborstels ook) maar ik vind hem super fijn.
tanjaatjuhh
Geplaatst: 07-11-15 10:44
eentje die aangeeft wanneer je te hard poetst , dat is waarschijnlijk de oorzaak van je gevoeligheid.
Ik had hetzelfde en heb op advies van de monhygieniste zachtere borstelkoppen gekocht. Bij mij was dat de oplossing
Vampie14
Geplaatst: 07-11-15 11:20
Ik ben laatst bij de mondhygiëniste geweest. Zij adviseerde een borstel van orale b met minimaal 8800 rotaties per minuut (staat bij de omschrijving). Belangrijk is 1 poetsstand. In combinatie met een sensitive clean opzetborstel. Te koop bij kruidvat/blokker/kijkshop. Daar hebben ze scherpe aanbiedingen. Ze was niet enthousiast over Philips sonicare omdat die kop heel groot is waardoor niet goed om hoekjes kan komen achterin de mond. Succes!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 07-11-15 11:28
Was ook altijd OralB gebruiker maar nu ik een sonicare heb wil ik niks anders meer. Veel fijner, minder irritatie aan het tandvlees.
Tinky12
Geplaatst: 07-11-15 11:31
Ik heb zelf een Philips sonicare...een heel fijne tandenborstel.Je hoeft het echt alleen maar tegen je tanden te houden,niet drukken. Heb voorheen ook de Oral B gehad maar dit is echt een wereld van verschil,veel meer beweging maar veel subtieler.De beweging is heel anders dan die van de Oral B.Maakt ook beter schoon en de borstels zijn er in 2 verschillende maten.
Ben echt heel blij mee en ik heb hem al een jaar of 5