Langdurige nekklachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Langdurige nekklachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 19:26

Hoi allemaal,
Ik heb nu al ongeveer een jaar last van nekklachten.
Ik ben al naar de ha geweest die me daarna heeft doorgestuurd naar de cesartherapeut.
Dit hielp echter niet dus weer terug naar de ha en dit keer doorgestuurd naar de neuroloog.
Deze stuurde me naar de opticien en de fysiotherapeut.
Bij de opticien kwam er uit dat ik +0,5 had aan beide ogen maar dacht niet dat mijn hoofdpijn hierdoor kwam.
De fysiotherapeut heb ik ook een tijd gedaan maar ben uiteindelijk naar een osteopaat gegaan en dit ging niet goed samen.
Nu ben ik klaar bij de osteopaat en dacht ik dat het een stuk beter ging.
Totdat het zo koud werd, het kwam meteen weer terug.
Ik heb nog 1 afspraak staan bij de neuroloog voor de uitslag van de mri maar daar komt waarschijnlijk niks uit.
Ik zal een lijstje maken met mijn klachten en onderzoeken die ik gehad heb.

Onderzoeken:
Mri scan van nek.
Röntgenfoto van nek en rug (lichte scoliose)

Klachten:
Nekpijn en schouderpijn
Hoofdpijn (door nek/schouders)
Altijd koud
Altijd moe
Soms steken in arm
Vaak en snel slapende benen

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Joy_Mennings

Re: Langdurige nekklachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 10:37

Niemand?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:02

hey, ik heb ook al enkele jaren nekklachten waarvan ze de oorzaak niet vinden. Ik weet niet of je een bepaalde sport doet, maar bij mij was hardlopen een trigger, dat moet ik dus vermijden. Verder heb ik veel baat gehad bij een atlasbehandeling, je woont niet echt in de buurt van waar ik ben geweest maar misschien zit er ook zo iemand bij jou in de buurt: http://www.jandevriendt.be/ :)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:05

Mag ik eens vragen bij wat voor opticien je geweest bent.
Ik heb namelijk voor mijn nekklachten een prisma in mijn glas gekregen waardoor mijn nekklachten met 80% zijn verminderd, de "goedkopere" opticiens kennen dit na mijn idee niet.
Misschien weet de osteopaat wel een geschikte opticien waar ze mee samenwerken.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 11:27

TrIjNiE__ schreef:
hey, ik heb ook al enkele jaren nekklachten waarvan ze de oorzaak niet vinden. Ik weet niet of je een bepaalde sport doet, maar bij mij was hardlopen een trigger, dat moet ik dus vermijden. Verder heb ik veel baat gehad bij een atlasbehandeling, je woont niet echt in de buurt van waar ik ben geweest maar misschien zit er ook zo iemand bij jou in de buurt: http://www.jandevriendt.be/ :)

Momenteel sport ik helemaal niet meer, behalve fietsen naar school en af en toe rijden op mijn verzorgpaard. Eerst reed ik nog in de lessen en gymde ik mee op school. Ik zal eens kijken of er zo'n therapeut in de buurt zit, bedankt.

_Dingetje_ schreef:
Mag ik eens vragen bij wat voor opticien je geweest bent.
Ik heb namelijk voor mijn nekklachten een prisma in mijn glas gekregen waardoor mijn nekklachten met 80% zijn verminderd, de "goedkopere" opticiens kennen dit na mijn idee niet.
Misschien weet de osteopaat wel een geschikte opticien waar ze mee samenwerken.

Ik weet eigenlijk niet bij welke opticien ik geweest ben. Weet alleen dat mijn moeder daar ook is geweest en die had ook iets anders in haar glas nodig (voor een iris afwijking oid) , weet niet of dat hetzelfde is.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 09:49

Ik heb volgende week een laatste afspraak bij de neuroloog. Ga misschien ook nog naar een zelfgekozen fysiotherapeut toe.

En nog even bij de klachten:
Buikklachten, deze had ik echter al voor de nek/schouderklachten. Weet dus niet of het met elkaar te maken heeft.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 14:43

Hoi allemaal,
Ik wilde even een update geven.
Ik ben ondertussen weg bij de neuroloog omdat zij mij niet verder kon helpen.
Uit de MRI-Scan is niks gekomen.

Ik ben hierna nog even naar een fysiotherapeut geweest, hier zou ik gaan sporten onder begeleiding. Omdat ik volgens hem veel te weinig beweeg.
Ondertussen ben ik toch terug gegaan naar de osteopaat omdat deze mij de vorige keer bijna pijn vrij kreeg.
De fysiotherapeut wil nu niet gaan sporten omdat hij denk dat ik de pijn van de osteopaat door elkaar haal met de pijn van het sporten.
Daarom heb ik nu besloten om te gaan sporten in een sportschool onder begeleiding omdat mijn conditie toch heel erg achteruit is gegaan. Hier heb ik bv. erg veel last van met traplopen op school.

Ik heb ondertussen ook bloed laten prikken. Hieruit kwam vooral een erg groot vitamine D tekort uit. Hier heb ik nu ampullen voor gekregen (ong. een maand geleden) maar deze helpen helaas nog nietecht. Verder waren er een aantal dingen aan de lage kant maar nog niet onder de normaal waarden (kreatinine & TSH) en een aantal dingen waren verhoogd (trombocyten, erytrocyten en leukocyten). Hier doet de huisarts alleen niks mee. B12 en pfeiffer waren goed. Wel heb ik het 'broertje' van pfeiffer (CMV) gehad.

De nekklachten zijn helaas nog steeds niet weg en is er helaas nog steeds geen oplossing/oorzaak voor gevonden.