Verschikkelijke jeuk na het douchen aan benen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Verschikkelijke jeuk na het douchen aan benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 10:54

Hee lieve Bokkers!

Ik heb al een hele tijd ontzettend veel last van iets waar ik helemaal gek van word. Namelijk vreselijke jeuk na het douchen, vooral als ik over dag douche. Wie weet waar dit door komt en hoe ik het op los?

Ik douche altijd met water rond de 30/35 graden. Het maakt niet uit of ik lang of kort douche. Ik krijg jeuk of ik nu wel of niet mijn benen was met zeep. Het maakt geen verschil of ik een wintervacht op mijn benen heb staan of ze net geschoren heb. De jeuk voel ik al zodra de douche uit staat en het maakt ook geen verschil wat ik na het douchen voor kleding aantrek (lekker zacht stofje van mn pyjama of een spijkerbroek). Babyolie smeren helpt ook niet. Er zijn geen bultjes of rode vlekken zichtbaar, behalve natuurlijk als ik al een half uur lang aan het krabben ben. De jeuk zit echt alleen op mijn benen en soms op mijn armen maar op de rest van mijn lichaam heb ik geen last. Meestal duurt de jeuk varieërend van 10 minuten tot een uur en hij verdwijnd vaak zodra ik stop met er aan denken, maar met zo'n gigantische jeuk gaat dat lastig ;( . Laatst was het zo heftig dat ik er echt om heb staan huilen toen ik alleen thuis was en zelfs een tosti maken zat er niet in. De jeuk lijkt steeds plaatselijk te zijn alsof iemand een stuk aanwijst en daar jeukt het dan, en die plek verspringt iedere 10 seconde. Het is dus niet zo dat heel mijn benen over al te gelijk jeuken.
Dit is zo'n beetje alles wat ik voor informatie kan geven als mij nog iets te binnen schiet zal ik het hieronder neerzetten.

Ik hoop echt dat iemand weet waar dit toch vandaan komt ;( ..

Vanillia

Re: Verschikkelijke jeuk na het douchen aan benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:55

Smeer je na het douchen bodylotion? Dat heeft bij mij enorm geholpen, grote kans dat de jeuk komt omdat je huid heel droog is :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:56

Ik heb dit ook wel eens! Alleen niet elke keer na het douchen. Bij mij werkt het om gewoon van m'n benen af te blijven en te gaan slapen, dus sowieso douchen in de avond...

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:58

Inderdaad body lotion.
Ik heb het ook altijd, wijst vaak op een droge huid. Sinds ik altijd body lotion smeer heb ik vrijwel geen last meer van jeuk!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 10:59

Altijd na het douchen, of gewoon een dagelijkse gewoonte van gaan maken als ik 's ochtends op sta?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:00

herkenbaar!
Inderdaad goed invetten! (zelf heb ik de intense rescue van vaseline)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:01

Al eens geprobeerd wat kouder te douchen? Misschien dat je reageert op dat je van de warmte in de 'kou' komt na het douchen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:02

Altijd na het douchen, dan ga ik er even vanuit dat je dagelijks doucht ;)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:07

Ik denk dat het niet van de huid komt maar van de bloeddoorstroming die ontstaat omdat je een warme douche neemt.
Zou na het douche eens naspoelen met een koude of zeer lauwe douche.
Ik heb het zelfde altijd als ik een warm bad neem en dit helpt mij.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 11:14

Okee dan ga ik eens kouder proberen te douchen en idd dagelijks bodylotion smeren.

Heel erg bedankt voor de tips tot nu toe! :D

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:24

Ik heb dat altijd als ik net van buiten kom en mijn benen zijn suuuuuper koud en ik neem dan een warme douche. Ik doe er niet veel aan eigenlijk. Het gaat steeds vanzelf weer weg

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:24

Wat ook een aanrader is, om na het scheren (baby)talkpoeder te gebruiken!!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:33

Dit had ik vroeger ook altijd heel erg, je hebt dan droge benen. Bodylotion smeren helpt, of gewone simpele Nivea crème.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:16

Druppie7711 schreef:
Altijd na het douchen, of gewoon een dagelijkse gewoonte van gaan maken als ik 's ochtends op sta?

Ik doe t altijd na het douchen :j

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:21

ISS idd de bloeddoorstroming: warm water zet je adertjes goed open waardoor de doorstroming verbeterd en dat zorgt voor de jeuk.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:28

Ik heb het ook bij vlagen. Echt heel irritant. Im douche altijd 's avonds en lig dan echt wakker van de jeuk. Een dikke laag verkoelende bodylotion helpt bij mij aardig. Die met aloë vera van vaseline bijvoorbeeld.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:29

Koud nadouchen zal denk ik een heel groot verschil maken (is sowieso goed voor je huid, haar en weerstand).
Het hoeft echt niet ijskoud hoor, dat is niet zo prettig in de winter. Maar iets kouder dan lauw is prima. :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:32

30/35 graden is toch niet heet douchen?

Ik douch veel heter.

Ik denk wel dat het je bloeddoorstroming is inderdaad maar eigenlijk is het een goed teken dat het eens goed doorstroomt en ik vermoed dat de jeuk komt omdat de adertjes weer kleiner worden na het douchen en het bloed weer moeilijker terug naar het hart kan.
Kijk eens of je met je benen omhoog zitten, het op kan lossen.
Arnica massage olie, helpt misschien ook.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:32

Bodylotion of olie gebruiken elke keer als je gedoucht hebt. De jeuk kan van droogte komen. Sinds ik dit doe heb ik hier nooit meer last van gehad!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:33

30 graden is voor mij heel koud :brr:

Het zou ook kunnen zijn dat je gevoelig bent voor de kalk die in de leidingen en het water zit

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:35

Heb precies het zelfde gehad ooit... Gewoon erge uitdroging en moest smeren met neutrale olie niet met bodylotion waar allemaal stoffen in zitten. Je kan zelfs olijfolie nemen. twee maal daags....

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 00:02

Nou nog kouder douche helpt ook niet ;(

Bodylotion heb ik nog niet geprobeerd omdat ik een hekel heb aan plakzooi op me en dan kleding aan moeten doen (ook bijvoorbeeld met zonnebrand vind ik dit vervelend)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:05

Druppie7711 schreef:
Nou nog kouder douche helpt ook niet ;(

Bodylotion heb ik nog niet geprobeerd omdat ik een hekel heb aan plakzooi op me en dan kleding aan moeten doen (ook bijvoorbeeld met zonnebrand vind ik dit vervelend)

Je hebt wel bodylotions die supersnel intrekken. :j Je hebt bijv. zo'n spray lotion van Vaseline, die trekt echt praktisch direct in zonder te plakken. Ik zou het toch eens proberen!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:07

Is geen uitdroging. Heeft met de bloedvaten te maken die uitzetten. Daarom heb je dat vooral in de winter, als het echt koud is. Heb ik tenminste. Je doet er eigenlijk niks tegen.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:10

Hier ook lang last van gehad, met name in de wintermaanden. Ik zweer echt bij zwitsal bodylotion, heb er nu nooit meer last van. Smeer mn benen iedere dag na het douchen in, en hij is niet erg plakkerig