Vermageren zonder sport/beweging?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Vermageren zonder sport/beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 17:05

En neen ik ben helemaal niet lui aangelegd :D

5 maand geleden heb ik een zware rugoperatie ondergaan,waarvan ik 1 tot 1,5 jaar moet revalideren.
Sport/beweging is helemaal verboden,wat het véél lastiger maakt.

Ik ben een klein persoon(19 jr) van 1m57, woog altijd 54/55kg maar sinds mijn rugoperatie + 2 weekjes de pil genomen te hebben,
ben ik verdikt. Vooral de laatste 2 maand ben ik bijgekomen, zo'n 8,5 kg.

Ik ben een zeer kleine eter die niet veel lust, daarom eet ik dit alleen maar, op vaste tijdstippen:
pastagerechten,varkensworst,gestoofde witloof, hespenrolletjes,sla,tomaten,wortelen, veel soep,
croque monsier, ovenschotel en vogelnestjes, belegde broodjes (kaas).

Qua lekkernijtjes eet ik zo goed als niets buiten 2 keer per maand een zak chips en drink alleen maar water(met grenadine voor de smaak).

Enige beweging die ik heb is voor alledaagse dingen en school(halve dagen),
van lokaal naar lokaal stappen (incl strappen).. meer kan ik ook niet aan.

Ik baal er zo van dat ik er zelf onzeker word (ook naar vriend toe) en veel broeken te strak beginnen te zitten terwijl ze vroeger steeds wat afzakten, naast de lovehandles die erbij gekomen zijn en striemen. ;(

Iemand tips ondanks ik niet kan/mag sporten??

Kermis

Re: Vermageren zonder sport/beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:08

Stoppen met de pil en voor een andere anticonceptie gaan.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 17:10

Dit is al gedaan, zoals in OP staat: 2 weekjes genomen.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:11

Oké dat kon ik niet echt opmaken uit je verhaal. Geeft niks. Kan en mag je fietsen? Of zwemmen?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:13

Kermis schreef:

:') lekker zwart wit.

Je bent nog jong en zoveel andere optie's dan de pil zijn er niet (spiraal kan heel heel heel pijnlijk zijn als je nog niet bent bevallen van een kind). Andere oplossingen brengen veelal veel meer risico's met zich mee maar daar gaat het hier niet om. Van bijna elke anticonceptie kan je wat aankomen, dat is niet, je hormoonhuishouding wordt gewoon even op zijn kop gezet. Neem een paar kilo's voor lief, maar meer dan 5 lijkt me toch wel wat veel voor een pil.

Veel pasta is niet het beste wat je kunt eten om aan te komen. Heb je wel eens naar paleo gekeken?
Ik ben een grote eter en meestal nog wel hongerig na een aantal gerechten hiervan :') maar als je input op een dag minimaal is lijkt dit me uitstekend, het is terug naar de basis en je ontwijkt eigenlijk alle dikmakers.
En eerlijk gezegd vind ik 90% lekker van wat er in het boek naar voren komt (is online en gratis).

Is er geen mogelijkheid om iets als armfietsen te doen? je moet toch een beetje in shape blijven, lijkt me namelijk heel zwaar om 0,0 te doen voor een paar weken en dan weer op te bouwen. Mag je wel kleine stukjes lopen?

Edit: Ik kon er ook niet uit opmaken dat je gestopt bent. Maar anticonceptie heeft tijd nodig om te werken, na 4 maanden was mijn lichaam pas gewend aan de pil die ik nu neem en alle bijwerkingen vervagen dan dus ook. Ben je alleen gestopt met de pil omdat je dikker werd? Als je op ander vlak actief bent zou ik namelijk zeker niet stoppen.
Laatst bijgewerkt door KellyR op 02-11-15 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:15

ieder pondje gaat door het mondje. Hoe banketstaaf het ook klinkt, zo bedoel ik het niet. Aangezien jij niet mag sporten en ook al niet veel eet (in jouw beleving), kun je dit het beste eens met een dietist bekijken. Die kan misschien tips geven over zaken die je wel een vol gevoel geven zonder dat je er dikker van wordt, of over welke voeding het beste bij jouw lijf en leefstijl past.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:15

KellyR schreef:
Kermis schreef:

:') lekker zwart wit.

Je bent nog jong en zoveel andere optie's dan de pil zijn er niet (spiraal kan heel heel heel pijnlijk zijn als je nog niet bent bevallen van een kind).

Het is misschien zwart wit maar het kan best de moeite zijn om te veranderen van anticonceptie. Er zijn juist wel genoeg middelen op de markt. Er moet tussen die 28478 echt wel iets tussen zitten wat wel bij jou past en waar je niet dik van word.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 17:19

Ik heb nu een spiraal (Jaydess) en dit gaat zeer goed,niets meer bijgekomen sindsdien.

Ben een echte kleine eter vanwege mijn eetgeschiedenis (eetprobleem),
ik kan nog geen volledig bord opeten. Dus altijd zeer kleine porties. :)

Fietsen mag ik nog niet. Zwemmen mag ik wel maar probleem is dat mijn lichaam nog te zwak is om echt te zwemmen of zelf tot het zwembad te geraken (1km van hier).

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:23

Probeer inderdaad Paleo of Koolhydraat arm, vooral als je niet beweegt heb je je koolhydraten amper nodig.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:27

Ik vind twee keer per maand een hele zak chips en continu grenadine drinken niet echt gezond. Kies gezonder snaai-eten, zoals worteltjes met houmous bijvoorbeeld en laat die grenadine zitten. Lust je het dan niet meer, doe er dan iets anders bij: wat citroensap, takje munt, schijfje komkommer. Ook bruiswater kan een prima alternatief zijn.

Verder: meer groente, minder pasta en worst. Maak je je soep zelf of komt die uit blik? Zelf is veel gezonder... En croque monsieur kan ook met lekker veel tomaat ertussen en met magere kaas. Dat scheelt alles bij elkaar al een hoop :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 17:32

Tink89 schreef:
Ik vind twee keer per maand een hele zak chips en continu grenadine drinken niet echt gezond. Kies gezonder snaai-eten, zoals worteltjes met houmous bijvoorbeeld en laat die grenadine zitten. Lust je het dan niet meer, doe er dan iets anders bij: wat citroensap, takje munt, schijfje komkommer. Ook bruiswater kan een prima alternatief zijn.

Verder: meer groente, minder pasta en worst. Maak je je soep zelf of komt die uit blik? Zelf is veel gezonder... En croque monsieur kan ook met lekker veel tomaat ertussen en met magere kaas. Dat scheelt alles bij elkaar al een hoop :)

Ik eet dagelijks groenten hoor, worst is maar 1x in de week.
Eigenlijk eet ik vooral sla (dagelijks), soep word volledig zelf gemaakt uiteraard.

Grenadine is enkele druppeltjes zodat ik geen 'water-water' smaak heeft,bruisend water moet ik niet hebben vanwege aparte nasmaak door medicatieverleden.

Alles word zelf gemaakt!

Croque monsier is elke zondag, met 1 kaasje ertussen(light). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:46

LauLauu schreef:
Tink89 schreef:

Ik eet dagelijks groenten hoor, worst is maar 1x in de week.
Eigenlijk eet ik vooral sla (dagelijks), soep word volledig zelf gemaakt uiteraard.

Grenadine is enkele druppeltjes zodat ik geen 'water-water' smaak heeft,bruisend water moet ik niet hebben vanwege aparte nasmaak door medicatieverleden.

Alles word zelf gemaakt!

Croque monsier is elke zondag, met 1 kaasje ertussen(light). :)

Als je daadwerkelijk eet wat je hier beschrijft kan het niet zo zijn dat je aankomt. Dat je aankomt van de pil is vaak door meer snaaien, niet de pil zelf.

Wat je kunt doen is my fitness pal downloaden voor je telefoon en eens bij te houden wat je precies eet. Dan weet je precies hoe of wat. Want aan komen zonder te veel te eten kan niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:49

Anoniem schreef:
[knip]
Als je daadwerkelijk eet wat je hier beschrijft kan het niet zo zijn dat je aankomt. Dat je aankomt van de pil is vaak door meer snaaien, niet de pil zelf.

Wat je kunt doen is my fitness pal downloaden voor je telefoon en eens bij te houden wat je precies eet. Dan weet je precies hoe of wat. Want aan komen zonder te veel te eten kan niet..

Niet helemaal waar, het kan zijn dat je bijv. vocht vast houdt. Hier kan je (flink) van aankomen, maar dat komt dan niet door het eten. Ik zeg niet dat dit het geval is bij TS, maar aankomen zonder te veel te eten kan wel degelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:00

Shanna schreef:
Anoniem schreef:
[knip]

Niet helemaal waar, het kan zijn dat je bijv. vocht vast houdt. Hier kan je (flink) van aankomen, maar dat komt dan niet door het eten. Ik zeg niet dat dit het geval is bij TS, maar aankomen zonder te veel te eten kan wel degelijk!

Ja oké, in kilo's kom je dan wel aan. Maar vocht zit vaak in benen. Dus dan zouden haar broeken niet stakker worden en zou ze ook geen striemen krijgen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:54

Lastig.. Want je eet niet echt gek ongezond ofzo..
En chipje moet kunnen hoor, maar 2x is niks gek.. Je moet ook wel een beetje kunnen leven..

Wat misschien ook een lekkere snack is voor je.. Is een rijstwafel, met een beetje margarine en een plakje kipfilet. Mager, maar toch redelijk voedend.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:01

_Nancy schreef:
Een spiraal hoeft niet heel heel heel pijn te doen als je nog geen bevalling hebt gehad, zoals kelly zegt..

Ik heb er zelf een en nergens last van gehad.
Het moment van plaatsen is niet prettig, maar pijn valt reuze mee..
Laat je hierdoor niet bang maken hoor..

Verder is het lastig.. Want je eet niet echt gek ongezond ofzo..
En chipje moet kunnen hoor, maar 2x is niks gek.. Je moet ook wel een beetje kunnen leven..

Wat misschien ook een lekkere snack is voor je.. Is een rijstwafel, met een beetje margarine en een plakje kipfilet. Mager, maar toch redelijk voedend.

Heb inmiddels al voor de 2e keer een spiraal, helemaal geen last/pijn bij het plaatsen :+

Denk ook niet dat er veel mis is met chips en dit 1 pak om de 15 dagen, dat is dan ook echt de enige snoep/lekkernij die ik heb.

Kip eet ik trouwens ook maar vermijd zoveel mogelijk vlees vanwege mijn eetstoornis die ik gehad heb (lang verhaal)..ben hier nog steeds niet volledig over, enig wat ik er nog van heb is dat ik afga op zicht en geur en soms nog periodes heb waarbij ik helemaal geen zin heb om te eten. Wel is alles wat ik klaarmaak zelf gemaakt, moet het niet hebben als dit al voorbereid gekocht is.

Pastagerechten eet ik 2 keer in de week,zaterdag alleen maar broodje, zondag alleen maar 1 à 2 croque monsieurs en de overige dagen eet ik iets tussen bovenstaande gerechten. Soep is zo 3 tot 4 keer per week in de avond.

Rijstwafel is helemaal niets voor mij, de geur alleen al.

Gemiddelde voetstappen dat ik doe (app op gsm) is zo'n 5500.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:05

Ik kan eventueel wel proberen om 2x per week te gaan zwemmen, zou dit al werken al is het maar 30min?
Vind het enorm moeilijk om 'iets' te vinden om te vermageren ondanks de beperkte mogelijkheden.

Vroeger was ik veel sportiever en had ik een mooi slank lijntje, maarja met de operatie die ik gehad heb en alles opnieuw moet 'leren' is het moeilijker. :(

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:10

Laulau, dat had ik al gelezen en mijn post aangepast ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:27

Moeilijk te zeggen, maar mijn eerste ingeving is dat je stofwisseling te traag werkt. Hier zou je jezelf voor kunnen laten onderzoeken, en eventueel je levensstijl wat aanpassen als dat het geval blijkt te zijn.
Mijn gevoel is bijvoorbeeld dat je veel en veel meer zou moeten gaan eten. Als grotere porties niet lukken dan misschien vaker op een dag eten? Soep en sla zijn nou niet bepaald caloriebommen, en als die pasta in halve borden gaat schiet dat ook niet op. Die chips 2x per maand zou ik niet laten hoor, zo erg is dat niet.
En vooral niet voor lightproducten gaan, daar zit alleen maar troep in waar je stofwisseling traag van wordt.
Wat eet je eigenlijk als ontbijt? Want dat zie ik niet echt in het lijstje staan. Niet ontbijten kan ook zorgen voor een trage stofwisseling.
Eet je wel genoeg onverzadigde vetten? Noten, vette vis, avocado enzo?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:30

Maak eens een lijstje van wat je precies eet op een dag en hoeveel. Van te weinig te eten gaat je lichaam in spaarstand waardoor je vlugger opslaat als er dan wel eten is, en je dus dikker wordt...

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:38

Beste TS,

de producten die je eet en wat je opsomde, is allemaal heel erg zwaar koolhydraatrijk/ vet eten helaas, deze dingen zou je om af te vallen allemaal moeten schrappen uit je voeding :-( : pasta, hesp, worst, vogelnestjes, croque monsieurs zijn allemaal dikmakers en vallen onder de noemer 'lekkernij'.
Voor de pasta is er nu een nieuwe variant op de markt met 60 % groenten in... als je dit perse zou willen eten en dan kun je echt maar een heel klein beetje hiervan eten. Ik zou de hoeveelheden wegen...
De groenten, sla en soep zonder ballen of vermicelli zijn dan weer gezonde keuzes. De broodjes belegd zou ik gaan voor rijstwafel met sla, komkommer, tomaat, evt. gekookt eitje.
het valt niet mee allemaal... ik weet er helaas alles van want ik heb reuma en ben 50 kg aangekomen op de rit met cortisonen, 2 x in rolstoel half jaar etc... het is zo moeilijk!
Mijn man en ik volgen nu het ziekenhuisdieet, google maar eens. Je hebt totaal geen honger, het lijkt dat je weinig mag eten maar het vult enorm ;-).
succes en natuurlijk heel veel beterschap gewenst!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:50

Laulau, je kunt kijken of je my fitness pal kunt downloaden als app, op je mobiel of tablet als je die hebt.
Staan echt ontzettend veel etenswaren in waarmee je zelf ook heel goed gaat in zien wat er nou eigenlijk zit in het eten wat je neemt aan vetten koolhydraten en caloriën. :j

En als je pasta in de supermarkt koopt,kijk even op de verpakking en haal die met de minste koolhydraten.
En dat kan enorm schelen in bepaalde merken :j
Laatst bijgewerkt door ellepel op 02-11-15 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:52

kool soep diet volgen

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:56

Ik eet cornflakes of een gekookt eitje als ontbijt. :)
Noten, vette vis, avocado enzo lust ik ook helemaal niet,net zoals rijstwafels en kolen.

Het probleem is dat ik geen omschakeling kan/durf te maken vanwege mijn eetstoornis/probleem, ik zit dan ook echt vast aan bepaalde merken.

Na een simpele verkoudheid weigerde ik van de ene op de andere dag met eten. Heb hiervoor een tijdje in kliniek gezeten met sondevoeding en moest opnieuw leren eten. Dit ging goed tot een bepaald moment in mijn jeugd, toen zat ik in een instelling en begon ik kieskeuriger te worden door af te gaan op geur/uiterlijk omdat ik gedwongen werd om te eten. Was toen zeer klein en de herinneringen zijn ervan vervaagd.

Sindsdien heb ik zo 'mijn' eigen eetkeuze en kijk ik naar uitzicht(vorm,grootte,dikte) en de geur..sta dit mij niet aan, eet ik het ook niet. Al vaker hulp gehad voor dit maar ik kom er maar niet 'vanaf'.

Zou 2x/week zwemmen al helpen ondanks het maar 30min is en niet intensief is (kan nog niet intensief zwemmen)?

Zal eens kijken of ik de app my fitness pal kan downloaden! Is er ook een app waar je kunt bijhouden hoeveel caloriën je per dag opneemt?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:58

als je een eetstoornis hebt gehad dan is zoon app met calorie teller helemaal geen goed idee