Pestbuil in oksel?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Pestbuil in oksel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 14:47

Pas op: smerig topic :+

Okee, een pestbuil is misschien wat overdreven… maar goed. Sinds gisteren zit er een enorm pijnlijke bult in mn oksel #) . Ik vermoed zelf een megagrote onderhuidse pukkel, omdat ie vrij snel op kwam zetten en omdat ik daar wel meer ervaring mee heb (maar dan op iets meer toegankelijke plaatsen).

Alleen nu is de vraag: hoe kom ik er zo snel (en pijnloos) mogelijk weer van af? Normaal zou ik m met een steriele speld te lijf gaan, maar zoals ik zei is de plek enorm pijnlijk en gevoelig, dus doorprikken durf ik niet zo goed :=

Zijn er bokkers met ervaring/huis-tuin- en keukensmeerseltjes/toverdrankjes?

Mjelle_G

Re: Pestbuil in oksel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:49

Niks aan doen, vooral niet scheren op de plek.mocht het echt vervelend worden even langs je huisarts ;-)

Aidenn

kan je niet wat wachten tot dat ie groot genoeg is en dan met de naald aan de slag? :Y) :9 }> of naar de huisarts gaan mocht het teveel pijn doen

dorientjuh

Pestbuil :') Klinkt als een steenpuist of een abces. Volgens mij is het altijd het beste om er niet aan te zitten en te wachten totdat het vanzelf open gaat. Maar dat zou ik zelf ook niet kunnen. :Y)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:53

Trekzalf? :7
Al lijkt me dat niet heel fijn onder je oksel. :')

Vrees dat je nog even af zal moeten wachten...

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:54

Is het niet een lympheknop die opgezwollen is ? Onder je arm heb je nl. lympheknopen die b.v. een infectie elders in je arm "onderscheppen".

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:56

Oooh het kan dat dit een verstopte porie oid is, omdat hij onderhuids is. Ik zou er een paar dagen niks aan doen, snap dat het wel een gevoelige plek is, maar het zou dan weg moeten trekken uit zichzelf.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:56

Klinkt idd als een steenpuist ofzo. :)

Volgens mij moet je die laten rijpen en dan door je huisarts laten opensnijden en het zakje meteen laten verwijderen.

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:57

Je kunt met bijvoorbeeld betonietklei en wat water een papje maken en dit er opsmeren en even laten zitten. Dat trekt het vuil eruit.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:03

Klinkt als een steenpuist/verstopte zweetklier/haarzakje.
Niet zelf gaan openmaken want die pus smet enorm.
Je kunt het rijpen versnellen door het te laten weken in warm water. Evt. met een washandje dat je steeds weer in warm water warm maakt... Mocht het enorm worden en niet open gaan, even langs de HA.

Edit: strakke of knellende kleding is niet bevorderlijk dus even niet doen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 15:04

jibberjabber schreef:
Is het niet een lympheknop die opgezwollen is ? Onder je arm heb je nl. lympheknopen die b.v. een infectie elders in je arm "onderscheppen".

Daar zat ik aan te denken, maar zou niet weten waar die andere infectie dan vandaan zou moeten komen...

Jennifuur schreef:
Oooh het kan dat dit een verstopte porie oid is, omdat hij onderhuids is. Ik zou er een paar dagen niks aan doen, snap dat het wel een gevoelige plek is, maar het zou dan weg moeten trekken uit zichzelf.

Dat er iets verstopt zit was me al duidelijk, of dit nu een porie of een talgkliertje of weet ik het wat is... een ingegroeide haar is het iig niet, heb me al een poosje *kuch* niet geschoren daarzo. Nergens voor nodig :+

Ik had gehoopt een tripje huisarts te vermijden, maar ik kan nu niet eens normaal mijn arm uitstrekken -O- Als dit morgen nog zo is ga ik toch maar bellen -O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:08

Oeh, dit heb ik eens op tv gezien bij een ehbo-programma.

Dat was niet fraai. :')

Sterkte ts...

edit: het kwam echt heel regelmatig voor als ik de commentator mag geloven. Twee goede vriendinnen van me hebben echt ook al precies hetzelfde gehad.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 02-11-15 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:08

Foaly schreef:
Dat er iets verstopt zit was me al duidelijk, of dit nu een porie of een talgkliertje of weet ik het wat is... een ingegroeide haar is het iig niet, heb me al een poosje *kuch* niet geschoren daarzo. Nergens voor nodig :+

Het is tenslotte winter. Dan is een klein vachtje niet verkeerd. :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 15:12

Iris82 schreef:
Oeh, dit heb ik eens op tv gezien bij een ehbo-programma.

Dat was niet fraai. :')

You're not helping -O-

jorika1986 schreef:
Het is tenslotte winter. Dan is een klein vachtje niet verkeerd. :D

Jij snapt t :D

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:19

Met een vachtje er iets opsmeren is ook niks, anders zou ik ook zeggen trekzalf of tandpasta :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:21

Je huisarts zal hem ook laten rijpen.

Trekzalf op het rode puntje en vaseline op de omliggende huid.

En verder afblijven!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:29

Ik had ook een keer ineens een pijnlijk bultje in mijn oksel. Was een ingegroeid haartje. Kon t haartje er gelukkig zelf uitkrijgen en toen was het bultje ook binnen een dag weg.
Dat van jou klinkt als iets anders, sterkte!

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:55

Foaly schreef:
jibberjabber schreef:

Daar zat ik aan te denken, maar zou niet weten waar die andere infectie dan vandaan zou moeten komen...

Kan van een piepklein wondje komen, een kattekrab of een ingescheurde nagel. Misschien heb je het niet eens gemerkt dat je ergens een wondje hebt opgelopen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:52

Hier een expert na een ependemie vorig jaar :( Hou er natte compressen op, of waterstofperoxide om hem uit te drogen. Verder pijnstilling en uitzitten. Hopelijk blijft het er bij een.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:56

Als het de pest is kun je misschien een urinebadje nemen?

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 08:22

Oh oh oh die kan nog erg pijnlijk gaan worden, ooit zo'n vesuvius om mijn rug gehad was een ontstoken talgklier (tje) moest goed rijpen zei ome doc nadat ik meerdere keren hem had bezocht omdat de pijn niet te harden was. Nat houden en hopen dat hij snel rijp word. Heeft bij mij drie weken geduurd toen heeft ome doc hem opengesneden en kon daarna een half uur het raam op enzetten in zijn behandelkamer wat een stank! Later heb ik het talgklierzakje alsnog laten verwijderen want ik was als de dood voor herhaling. Sterkte !

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:12

Auw! Omega 3 van Bonusan gaan slikken. Is ontstekingsremmend en helpt goed.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:26

binky schreef:
Oh oh oh die kan nog erg pijnlijk gaan worden, ooit zo'n vesuvius om mijn rug gehad was een ontstoken talgklier (tje) moest goed rijpen zei ome doc nadat ik meerdere keren hem had bezocht omdat de pijn niet te harden was. Nat houden en hopen dat hij snel rijp word. Heeft bij mij drie weken geduurd toen heeft ome doc hem opengesneden en kon daarna een half uur het raam op enzetten in zijn behandelkamer wat een stank! Later heb ik het talgklierzakje alsnog laten verwijderen want ik was als de dood voor herhaling. Sterkte !

Is dit toevallig gefilmd? }:)
Arme jij, dat moet flink zeer hebben gedaan dan.
Ik had vorige week opeens een pijnlijke plek in mijn nek dus ik kijk ernaar en jahoor in 1 nacht is daar een vulkaan ontstaan.
Uitgenepen en gelukkig toen minder pijn omdat de druk eraf was. Daarna is het netjes genezen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:37

Ik heb wel van die zalf bij hema vandaan, i will rescue you from spots heet het. is doorzichtig zalf in kleine tube, die door de huid trekt om diepere onsteking/puistje te verhelpen/uit te drogen.

Ik heb t op mn rug wel es gebruikt omdat ik daar toen hele pijnlijke onsteking/puist had die diep onderhuids zat. Om open te breken....dus dan moet t lichaam het zelf binnen t lichaam verwijderen. En de zalf hielp daar bij.

Je kan dit er om de paar uur opsmeren, het hielp voor mij iig wel.