Au, ik ben een kluns!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lonni

Au, ik ben een kluns!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 18:45

Tja ik kan het moeilijk geloven, waar ik tot 2 weken geleden nog nooit mijn enkel heb verzwikt, zijn ze nu allebei heen gegaan. De eerste keer was 2 weken geleden op een maandag tijdens de gymles, kort bochtje, enkel klapte om en een week lang strompelde ik rond. (paardrijden ging echter wel *\o/* ) Vandaag was het weer raak, met enkele vriendinnen zijn we naar het bos geweest om wat te picknicken en we klommen in de bomen, ik sprong uit de boom welke hoger stond, op een soort bergje, en daar klapte mijn andere enkel om. Mijn linkse is gelukkig alweer genezen, en vandaag is het niet zo erg als 2 weken geleden.
Echter heb ik een probleempje, ik kan (redelijk) lopen met mijn vandaag verzwikte enkel, kan hem gewoon buigen, hij wordt enkel stijf. Morgen hebben we gym waar ik toch graag aan mee zou doen. Zal ik de gok wagen en het aangeven wanneer het niet meer gaat, zal ik het van tevoren laten weten of zal ik helemaal niet meedoen?

Tips voor mijn enkel mogen ook :Y)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:47

Slim, om zo door te blijven lopen.. Ik zou eens even een bezoekje aan de huisarts brengen en zeker niet naar de gym gaan.

Lonni

Re: Au, ik ben een kluns!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 18:49

Huisarts is niet nodig, mijn andere enkel is er ook prima vanaf gekomen en daar kan ik na een weekje alles weer mee, lopen is ook niet bepaald pijnlijk, alleen als ik hem te ver buig/strek.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:49

Euhmm.. geef het rust. Als je het echt verzwikt hebt dan moet je toch rekenen op een herstel van zes weken. Ik zou dus de komende week even rustig aan doen en ook niet rijden omdat er dan extra druk op je enkel komt te staan. Heb je na een week geen last meer dan kun je rustig opbouwen. Wellicht dat je ook eens la gs een fysiotherapeut kan voor enkelversterkende oefeningen.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 18:51

Echt verzwikt, ik weet niet wat ik daaronder moet verstaan, in ieder geval lag mijn voet plat op z'n zij, en dat was niet fijn :+ de vorige keer kwam de pijn later pas, en ging ook redelijk snel weer weg, dit keer had ik in het begin last, en is het nu alleen nog stijf, vaak als ik een hele dag op school rondgelopen heb is de stijfheid weg en kan ik zonder moeite lopen :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:52

Neem alsjeblieft rust!
Toen ik ongeveer jouw leeftijd had, heb ik een scheur in m'n enkelbanden gehad. Eigenwijs als ik was gewoon erop gelopen. Ik was dan wel naar de huisarts geweest, maar nu 6/7 jaar later heb ik er nog wel eens last van. En ik denk dat als ik meer rust had gehouden, het een stuk sneller genezen was en ik er ook geen last meer van had. Laat die gymles maar even voor wat het is..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:57

Zou morgen ochtend gewoon even kijken hoe het is. Is je enkel nog pijnlijk of zit er zwelling en is die blauw zou ik de gymles even over slaan.
Heb je toevallig iets met arnica erin thuis? Dat erop smeren is altijd goed.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 19:00

genja schreef:
Zou morgen ochtend gewoon even kijken hoe het is. Is je enkel nog pijnlijk of zit er zwelling en is die blauw zou ik de gymles even over slaan.
Heb je toevallig iets met arnica erin thuis? Dat erop smeren is altijd goed.

Vind het lastig om dat 's ochtends te bepalen, dan is het vaak dik en stijf. Blauw is het niet (vorige keer wel) ook is het minder dik dan de vorige keer. Als ik de hele dag heb gelopen (gym hebben wij vanaf 14.10 dus kan de hele dag nog door) is het niet meer stijf en heb ik geen problemen met wat dan ook, ik ben dol op gym dus zeg het liever niet af :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:01

_KellyAV schreef:
Neem alsjeblieft rust!
Toen ik ongeveer jouw leeftijd had, heb ik een scheur in m'n enkelbanden gehad. Eigenwijs als ik was gewoon erop gelopen. Ik was dan wel naar de huisarts geweest, maar nu 6/7 jaar later heb ik er nog wel eens last van. En ik denk dat als ik meer rust had gehouden, het een stuk sneller genezen was en ik er ook geen last meer van had. Laat die gymles maar even voor wat het is..

Dit. Ik zit 12 jaar na dato met een kapotte enkel waar ik mijn verdere leven mee mag doen. Slechte, lees: geen, revalidatie nadat de tape eraf was heeft hiervoor gezorgd. Tsja, eigenwijze puber he? Neem het van me aan, mijn enkel wil je echt niet hebben, ik loop voorlopig chronisch bij de fysio, en die enkel wordt nooit meer goed.

Neem alsjeblieft je rust ermee en gym morgen niet mee, die ene gymles is het je niet waard. Arnica smeren zoals genja al zegt is ook een goed plan, ook al heb je 'er niet veel last van'.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:06

Een verzwikt enkel heeft wel ff 4/6 wkn nodig om weer helemaal te herstllen, dus gym zou voor de eerst verzwikte enkel al geen optie zijn.

Dus ik zou gym maar ff op laag pitje zetten en ook oa uit boom springen...

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:10

In ieder geval niet gaan gymmen morgen. Ik zou niet meteen naar de huisarts roepen, maar rust houden sowieso. En dan als er geen verbetering komt, wel even langs de huisarts.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:11

LZP -> MWS

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 19:12

Linker enkel is dus weer helemaal aan de beterende hand, ik snap dat het tijd heeft om dit volledig te laten herstellen, en doe er dus ook voorzichtig mee, in de boom klimmen was misschien niet de handigste zet, maar ik deed zeker voorzichtig en het was een rotbergje waar mijn voet vanaf schoot, ik laat mam wel een briefje schrijven, waarin staat dat ik wel mee wil doen maar ik niet weet of mijn enkel dat toelaat, en dan kijken we wel wat de gymdocent ervan zegt. Weet ook niet wat we gaan doen eigenlijk, soms is het salto's en bokspringen, andere keer hockey.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:16

Ik zou je echt niet teveel druk maken om die gymlessen. :+ Die heb je nog genoeg (aangezien er staat dat je 14 bent, gym is er dus nog wel even :') )

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 19:19

Zeepsop schreef:
Ik zou je echt niet teveel druk maken om die gymlessen. :+ Die heb je nog genoeg (aangezien er staat dat je 14 bent, gym is er dus nog wel even :') )

Enthousiast ben ik *\o/* Elke maandag stuiter ik de hele dag door tot de gym :') Soms vraag ik me wel eens af of ik geen probleem heb, zoveel energie zit er in me :Y)