En weer blaasontsteking...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

En weer blaasontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:02

Ik word er helemaal gek van. Heb nu voor de zoveelste keer in korte tijd blaasontsteking dus zit weer aan de antoboitica :=
Ik doe volgens mij alles om het te voorkomen. Ik drink genoeg, eet cranberry's veeg van voor naar achter en ga meteen naar de wc na sex.
Ik had het altijd drie keer in het jaat ofzo dus dat is te overzien maar nu 4e keer in drie maanden. Assistente zei dat als het weer gebeurt ik naar een uroloog moet. Maar daar heb ik dus helemaal geen zin in. Die gaat dan zeker lekker lopen poeren down under :(

snorkel1986

Re: En weer blaasontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:05

Aan het einde van de kuyr gelijk even weer plas laten controleren ofhetwel echt weg is

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:07

Heb zelf ook echt tig keer achter elkaar een blaasontsteking gehad. En eerlijk gezegd als ik er nu eentje voel opkomen drink ik hem weg. Gewoon veel drinken, veel plassen. Niet te lang alles ophouden want daar komt het gezeur van!
Kijk wel uit met je eigen risico. Ik had met 4/5x een blaastontsteking een heerlijke rekening van 281 euro aan het begin van het jaar! (Vooral het steeds op kweek zetten van urine was heel duur!)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:09

Ik zou juist wel staan op een verwijzing, al die antibiotica troep wordt je lijf ook niet beter van, ik zou toch een oorzaak willen weten ipv steeds weer een tijdelijke oplossing

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:11

Bij de kruidvat cranberry tabletten kopen, vitamine c bruistabletten van roter, en als je de blaasontsteking aan voelt komen dan een paar dagen standaard een halve liter meer water drinken dan je zou doen.
En inderdaad na afloop van deze kuur je urine weer op kweek laten zetten.
Schimmel zijn uitgesloten?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:20

Gillbo Ik eet al gewone cranberry's ;) vitamie c zou ik nog kunnen proberen. Ik drink ongeveer twee liter water per dag. Soms iets meer soms iets minder. Als ik het voel opkomen probeer ik het ook eerst weg te drinken. Dus die ontelbare keren dat het niet doorzette laat ik voor het gemak maar even weg. *Zucht* -O-

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:23

Je houdt geen urine op? Direct bij aandrang gaan plassen.
Een uroloog gaat niet direct lopen purren denk ik, zal waarschijnlijk eerst een bladderscan gemaakt worden en urine verder worden onderzocht?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:31

Ik denk dat ik zoiezo wel ergens een probleem heb daar aangezien ik echt elk uur naar de wc moet. Dat gaat dag en nacht door, heel irritant. En voor mn werk moet ik veel auto rijden dus ik ken zo'n beetje aal benzine stations en welke wc prettig is en welke niet :+

sanneveenma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:33

Als je het zo vaak hebt, moet je ook even afvragen of je bekken wel recht staan. Als die scheef staan kun je ook heel vaak blaasontsteking hebben. Heb ik vroeger heel veel gehad. Ben daarna naar Albert van Es geweest en die heeft alles weer rechtgezet. Bleek ook dat mijn bekken scheef stonden. Nooit weer blaasontsteking gehad.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:36

Is je urine opgestuurd voor kweek? Hierbij kijken ze welk type bacterie je hebt en met welke antibiotica je gericht kunt behandelen.
Als je een aantal keer dezelfd kuur gehad hebt zit je met resistentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:37

Plas je ook wel echt goed uit?
Cranberry pillen of sap zijn (is mij verteld) beter omdat het meer geconcentreerd is.
Is er ook wel nacontrole?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:44

Persoonlijk zou ik ook voor de cranberrytabletten gaan ipv cranberry's eten. Dan krijg je toch een hogere dosis binnen.

En ieder uur naar de wc moeten lijkt mij sowieso wel reden tot verder onderzoek... Wat dat betreft ben ik het ook eens met Mallow. De uroloog zal echt niet meteen allerlei onderzoeken doen. Sowieso als jij dat niet wilt, gebeurd dat niet lijkt me.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:45

Hoe schoon is je bedpartner? Als het niet aan jou ligt, heeft hij dan misschien iets bij zich waar jij op reageert?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:47

Cranberrie tabletten bevatten een hogere dosis dan gewoon losse cramberries

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:52

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:04

Zonnebloem schreef:
Ik denk dat ik zoiezo wel ergens een probleem heb daar aangezien ik echt elk uur naar de wc moet. Dat gaat dag en nacht door, heel irritant. En voor mn werk moet ik veel auto rijden dus ik ken zo'n beetje aal benzine stations en welke wc prettig is en welke niet :+

Maar dan geef je zelf al aan dat er ergens iets niet goed gaat. Een uroloog zou dan zeker verder kunnen kijken. Misschien vervelend, maar op lange termijn echt het beste!

Succes en sterkte, want een blaasontsteking is heel vervelend.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:56

Inderdaad, overstappen op een geconcentreerd cranberrytablrt. Sap of losse vruchten zijn niet geconcentreerd genoeg. Maar beide zijn alleen effectief als de blaas schoon is, ik zou dus idd kijken of de antibiotica de blaas wel voldoende svhoon krijgt.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:18

manonutjuh schreef:
Ik kwam er laatste x zonder antibiotica vanaf door http://www.schoneblaas.nl d-mannose slikken

Wondermiddel, echt waar! Volgende optie was bij mij ook uroloog.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:23

Ik zou als ik jou was juist naar die uroloog willen. Wat is nou beter een onderzoek voor een oplossing of blijven aanmodderen.. 3x per jaar vind ik al niet bepaald normaal en nu 4x in 3 maanden.. zeker niet als je al erg oplettend bent om het niet te krijgen!
Ik zou echt gaan onderzoeken wat ervoor zorgt dat je er zo vaak last van krijgt, in plaats van afwachten of het nog een keer komt of niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:26

Probeer eens in plaats van gewoon water te drinken brandnetelthee te drinken. Daar kun je gerust een liter per dag van drinken. Gewone gedroogde brandnetel van de natuurwinkel, of van zonnatura. Dat is bloedzuiverend en ontstekingsremmend en werkt bijna direct! Ik kom daarmee zonder antibiotica van mijn blaasontsteking af :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:27

eet je genoeg vezels en weet je zeker dat je genoeg uit plast?

mijn zusje had ook flink aantal keer per jaar blaasontsteking, bij de uroloog geweest. bij haar was het een kwestie van te weinig vezels en niet goed de tijd nemen uit te plassen.
na dit gesprek heb ik haar nooit meer gehoord over ontstekingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:29

Elk uur plassen is al een teken dat er iets niet helemaal goed zit, zou die verwijzing naar de uroloog zeker aannemen. Je kunt slikken wat je wil maar als er een afwijking in bvb je urineleider of blaas zit dan helpt antibiotica echt niet.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:30

elke dag een glas echte 7up drinken....helpt echt!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:31

En tijdens het plassen geen kracht zetten, maar het gewoon ontspannen laten lopen. Kan ook helpen.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:33

Krijg je elke keer dezelfde AB-kuur? Het kan zijn dat je immuun wordt, ik krijg ondertussen verschillende kuren omdat ze anders bang zijn dat ik er op een gegeven moment gewoon tegen kan en dus zo met een ontsteking blijf zitten...