Dag bokkers,
Een rare vraag misschien. Sinds gister valt het me op dat op het moment dat ik allebei mijn pinken omhoog en omlaag beweeg het stroef gaat. Ze schieten op slot en knakken daarna door. Het doet geen pijn maar het lijkt te blokkeren. Rechts is het meer dan links. Met wat kracht schiet het door en voel je het knoepen. Het word niet minder naarmate ik mijn vingers meer beweeg.
Nu heb ik sinds ik me kan herinneren al dat mijn kaak op slot schiet als hij te ver open gaat (met gapen bijvoorbeeld). Mijn tandarts gaf aan toendertijd dat ik dit evt. kon trainen door mijn kaakspieren te trainen. Op zich had ik er geen last van. Ik merkte wel als ik moe was of kauwgom gebruik dat dit vervelender voelde dus dit eet ik eigenlijk ook niet.
Laatste periode lijk ik hier ook wat meer last van te hebben.
Met mijn duimen kan ik ook geen soepele rondjes draaien (vooral van buiten naar binnen. Andersom en van boven naar beneden lukt wel).
Ik vind het een beetje gek om de dokter te bellen aangezien het niet echt pijn doet. Maar nu ik erover nadenk vraag ik me af of het iets zou kunnen zijn waar ik wel wat mee moet, of het zelf weg zal trekken of misschien uit zal breiden. Vooral nu met mijn pinken merk ik het regelmatig over de dag heen.
Ik ben overigens 25 jaar.
Iemand die dit herkent?
groetjes Chantal