opeens pijn boven mijn bil..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

opeens pijn boven mijn bil..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 13:50

Gisteren wil ik mijn paard pakken, toen ik haar had kreeg mevrouw het opeens op de heupen en bokte weg.
Ik liet direct los en heb eigenlijk niet tot nauwelijks een ruk gehad er van. Misschien wel verstapt?

Ik kreeg direct een soort van steek in mijn rechterheul/boven kant bil en bij elke pas die ik zette zeurde het. Dit heeft de hele dag aangehouden. Nu is het eigenlijk weinig beter geworden en doet de binnen kant van mijn knie ook pijn (zelfde gevoel; zeurend) wanneer ik de trap op loop en mijn rechter been naar boven breng en neer zet om vervolgens mijn andere been omhoog te brengen krijg ik echt een pijnscheut alsof ik er door zak.
Ook met lopen is het gevoelig, en af en toe ook het gevoel dat ik er Door zak. Nu heb ik vanavond les op de vereniging met mijn paard.. Wat denken jullie, is het een spiertje dus even door doen of?

Anoli

Re: opeens pijn boven mijn bil..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:53

Klinkt mij persoonlijk idd als een spier, je gaat vervolgens anders lopen (ontlasten) en dan doet je knie pijn. Misschien toch een ruk gehad ook al voelde het voor jou als nauwelijks? Of idd verstapt en daarbij de spier "beschadigd".

Ik zou vanavond met de les even aankijken, misschien heb je er met rijden geen last van. Zo wel, dan kan je altijd nog afstappen natuurlijk :j

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:01

Als ik het Zo hoor klinkt het als spit. Uit mijn eigen ervaring weet ik dat paardrijden verlichting brengt en dat je even geen pijn meer hebt.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:34

lucifertje schreef:
Als ik het Zo hoor klinkt het als spit. Uit mijn eigen ervaring weet ik dat paardrijden verlichting brengt en dat je even geen pijn meer hebt.

Hmm zoals ik op Internet lees is spit meer inde rug. En ik heb het meer in me 'boven' bil/heup

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:54

Spit of ischias-achtig. Klinkt alsof er iets klem is geschoten.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 16:08

Blue_Eyes schreef:
Spit of ischias-achtig. Klinkt alsof er iets klem is geschoten.

Is daar pijn in de binnen kant van de knie ook een symptoom van?

Nu na mate de dag vordert heb ik meer pijn in mijn knie dan bil, ik heb de boel al ingesmeerd met spier balsem, ik dacht baat het niet dan schaad het niet

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:28

Als ik ischias heb, trekt het van bovenaan mijn bil (SI-gewricht) helemaal door tot in mijn enkel. Soms aan de buitenkant van mijn been, soms aan de binnenkant.