CrossFit

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:45

Volgens mij is het mooie aan CF juist dat je het op elk niveau kan aanpassen.

secricible

Berichten: 25712
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:46

Ik vind het ook wel erg heftig klinken daar Will... mis een beethe de "crossfit is voor iedereem" aps ik dat zo lees.
Allienda wat balen en Chakkie welkom!

Edit: wat needje zegt dus _/-\o_

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:48

Legless ropeclimbs worden in de regionals gedaan.
Niet bepaald een beginnersoefening.
Uiteraard cool dat je man ze kan.
Bij ons in de box zouden ze ze niet eens inplannen nog. haha

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:26

Hier ook niet inderdaad! Soms geeft de trainer wel aan hoe je het moeilijker kan maken als je dat wil. Zo blijft er ook voor de goede heren uitdaging!

Ik ga straks weer naar de training, overhead squat, Power snatch en pull up :wow:

secricible

Berichten: 25712
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:18

Ik mag na een week ook eindelijk weer haha. Ben benieuwd wat we gaan doen.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:36

Needje schreef:
Legless ropeclimbs worden in de regionals gedaan.
Niet bepaald een beginnersoefening.
Uiteraard cool dat je man ze kan.
Bij ons in de box zouden ze ze niet eens inplannen nog. haha

Hij is vanuit de fundementels zo door naar dit niveau gegaan ik weet dan ook niet beter of dat is cf. pas als je de 12 fundementels af heb dan kom je in de box.
Vandaar dat hij eerst 12 weken fundamentels heeft moeten doorlopen. Vrijdag heeft hij BV weer een privé training om de technieken nog eens goed door te lopen. De Kippig pulop wil hij nog wat verbeteren.
Mijn man heeft altijd gesport met zijn eigen lichaamsgewicht. ( hoop dat ik al die namenheb hahahaha) zaterdag zal zijn school in Zandvoort aan zee mee doen aan cf aan het strand.
Daar kan mijn man dan nog niet aan meedoen imdat dat echt de leraren en leraressen zijn die competitief bezig gaan.
Hij traint wel puur op regionals onderdelen daar volgens mij.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:53

Bij de gemiddelde box hebben ze in de wods gewoon RX gewichten en bewegingen. En als je die niet kan dan kan je schalen naar lichtere gewichten of een net iets andere oefening.

Anne_Baukje

Berichten: 6659
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Enschede

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:42

:wave: leuk een crossfit topic!
Vanavond mag ik weer stuk gaan :D
“Kelly”

5 Rounds for time:
400 meter Run
30 Box Jumps 24″/20″
30 Wall Ball Shots 20/14 lbs

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:48

Needje schreef:
Volgens mij is het mooie aan CF juist dat je het op elk niveau kan aanpassen.

Blijft wel lastig als je een beetje fanatiek bent, maar je kan idd niet meekomen.

Ik loop daar zelf tegenaan. Ben mezelf keihard tegen gekomen. Dacht dat ik wel aardig krachtig was vanwege het werken bij de paarden en het sporten wat ik al deed. En dat ik kerngezond was. Maar kwam mezelf dus even tegen. Ik moet echt niet teveel kijken naar de meiden die 15 jaar jonger zijn en zo even binnen een jaar op RX-niveau zitten. Mijn doel was ook RX met 1 jaar, maar dat moet ik echt loslaten. Mag blij zijn als ik scaled mee kan komen. Maar ik ben zo fanatiek dat het wel frusteert. Afgelopen weken hadden ze een Throwdown in onze box, dus onderlinge wedstrijd. Ik ben bewust niet gaan sporten. Ik ga wel weer als ze weer gewone WOD's draaien.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 13:30

Willl65 schreef:
Needje schreef:
Legless ropeclimbs worden in de regionals gedaan.
Niet bepaald een beginnersoefening.
Uiteraard cool dat je man ze kan.
Bij ons in de box zouden ze ze niet eens inplannen nog. haha

Hij is vanuit de fundementels zo door naar dit niveau gegaan ik weet dan ook niet beter of dat is cf. pas als je de 12 fundementels af heb dan kom je in de box.
Vandaar dat hij eerst 12 weken fundamentels heeft moeten doorlopen. Vrijdag heeft hij BV weer een privé training om de technieken nog eens goed door te lopen. De Kippig pulop wil hij nog wat verbeteren.
Mijn man heeft altijd gesport met zijn eigen lichaamsgewicht. ( hoop dat ik al die namenheb hahahaha) zaterdag zal zijn school in Zandvoort aan zee mee doen aan cf aan het strand.
Daar kan mijn man dan nog niet aan meedoen imdat dat echt de leraren en leraressen zijn die competitief bezig gaan.
Hij traint wel puur op regionals onderdelen daar volgens mij.


Ik vind dit wel een beetje een aparte werkwijze moet ik heel eerlijk zeggen.

Bij ons begin je inderdaad ook met de fundamentals en als je die hebt gedaan mag je mee gaan draaien in de reguliere groepen. Iedereen kan meedoen, en oefeningen worden zelf zo aangepast dat je ze met een beperking nog mee kan doen. Is dit verplicht in jullie box, of lopen er ook mensen rond die niet meteen zo doorstomen en privelessen nemen?

Ik zou er gruwelijk onzeker van worden vrees ik en al snel op zoek gaan naar iets anders.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:34

Duke ik herken dat wel hoor.
Jonge meiden gaan als een speer.
Merk ik toch dat ik ouder ben. Dan gaat t allemaal minder snel.

Ik zou daar ook onzeker van worden Angela.
Klinkt iig niet als een box voor mij. :o

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 13:47

ik zat gisteren in de WOD bij de wedstrijdatleten van onze box. Normaal sport ik wat later maar dat kwam niet zo lekker uit. Tijdens de warming up schiet mijn heup uit de kom, dus ik voelde me al een freak show. Daarna met de front squat hadden ze 135 kilo erop, ik slechts 35.. :(

Gelukkig kon ik ze tijdens de WOD wel bijbenen omdat ik goed kan hardlopen, daar haalde ik ze iedere keer weer in. Echter waren ze veel sneller in T2B, en hadden natuurlijk een veel zwaarder gewicht met de lunges en kettlebel swings. Ik voel me dan op de een of andere manier behoorlijk onzeker met zulke goede atleten bij me in de groep.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:04

De paar goeie atleten bij ons trainen eigenlijk altijd buiten de wod tijden bij ons.
En met Open gym let ik er niet zo op.
Dat scheelt wel.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:29

Angela_ schreef:
ik zat gisteren in de WOD bij de wedstrijdatleten van onze box. Normaal sport ik wat later maar dat kwam niet zo lekker uit. Tijdens de warming up schiet mijn heup uit de kom, dus ik voelde me al een freak show. Daarna met de front squat hadden ze 135 kilo erop, ik slechts 35.. :(

Gelukkig kon ik ze tijdens de WOD wel bijbenen omdat ik goed kan hardlopen, daar haalde ik ze iedere keer weer in. Echter waren ze veel sneller in T2B, en hadden natuurlijk een veel zwaarder gewicht met de lunges en kettlebel swings. Ik voel me dan op de een of andere manier behoorlijk onzeker met zulke goede atleten bij me in de groep.


Dat herken ik wel... 135 kilo FS?? Poe hee...kom ook niet verder van 35 a 40 kilo. FS, BS en OHS zijn sowieso mijn zwakke punten. Ik heb gewoon de kracht in mijn benen niet.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:43

+1 haha

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41677
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:51

Oh leuk, een Crossfit topic :D
De sportschool waar ik sport wil ook een Crossfit licentie maar de organisatie achter Crossfit doet nogal erg moeilijk schijnbaar... Maakt mij verder niet uit, we hebben een aantal trainers met verstand van zaken, leuke groepen, leuke oefeningen.

Hiervoor deed ik vooral wat fitness en af en toe wat spinning. Eigenlijk vooral omdat het moest van de fysio, merkte ook wel dat ik daardoor lekkerder in m'n vel zat. Maar Crossfit (of hoe het ook heet dat wij doen :+) is wel heel wat anders zeg! Super tof :j Bij fitness zat er nooit heel veel progressie in, suffe apparaten, aantal herhalingen, aantal seconde pauze, toch maar even je telefoon pakken, zo 10 minuten verder zijn, uur sporten is weer om... Bij Crossfit ben ik echt een heeeeeel stuk fanatieker :) Leuk om te zien hoe je vooruit gaat, ook leuk dat je toch geneigd bent om mensen die ongeveer op hetzelfde niveau zitten in te halen of iig bij te blijven. Doet hij 80kg? Dan doe ik 85 O:)

Erg leuk, super afwisselend en m'n kracht en uithoudingsvermogen zijn echt flink vooruit gegaan. Wel bijzonder weinig gedaan de afgelopen weken, een baby kost ook best veel tijd O:) Afgelopen 4 weken helemaal niet geweest door drukte aan alle kanten, zaterdag wel weer gegaan en zondag en maandag kon ik eigenlijk niet meer fatsoenlijk gaan zitten door de spierpijn in m'n bovenbenen :))

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:47

haha, fijn he spierpijn?!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:12

mijn man schrijft zich van tevoren , middels het rooster, in welke les hij mee wil doen. Op het niveau dat hij aan kan. Misschien dat daar het verschil zit? Hij kiest er zelf voor om maandelijks nog priveles te nemen. Zal het nog eens navrAgen bij hem

secricible

Berichten: 25712
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:15

Dat is bij ons ook zo. Alle boxen die ik ken.
Bij welle box traint hij?

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:01

BartVB schreef:
Oh leuk, een Crossfit topic :D
De sportschool waar ik sport wil ook een Crossfit licentie maar de organisatie achter Crossfit doet nogal erg moeilijk schijnbaar... Maakt mij verder niet uit, we hebben een aantal trainers met verstand van zaken, leuke groepen, leuke oefeningen.

Klopt Bart, onze box heeft er ook even over gedaan voor ze de licentie 'kregen'. Nou ja, kregen... je moet ook een bak geld betalen. En als ze erachter komen dat jij Crossfitlessen geeft, zonder de naam Crossfit te hebben 'gekocht', ben je nog niet jarig. Ze moeten vanuit Amerika van alles nakijken en keuren en controleren voor je de naam mag gebruiken. Na die bak geld nog een keertje.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:15

Lol na 2,5 jaar niet crossfitten + een aantal kilo bijgekomen was het eerste instantie ook even slikken. Maar ik houd me gewoon voor ik doe het voor mezelf en niet teveel naar anderen kijken want dan laat ik me gek maken door te snel mn reps te doen of teveel gewicht te nemen. Ik moet mezelf echt remmen en mijn lichaam eerst weer aan CF te laten wennen, daarbij is het fijn dat we een beginnende box zijn met niet teveel topatleten nog :+ We kunnen nu allemaal samen groeien +:)+

Ik ben wel erg benieuwd naar de uitslag van de Echo wat het precies in mn lies is. Liesbreuk was het idg niet, ze zagen wat onrustigheden bij de aanhechting van een pees?? Die moesten ze goed inkaart brengen van de Radioloog.

Wat wel leuk is -omdat ik pas begonnen ben en nu die blessure heb- ken ik nog maar weinig mensen van de box, nu is onze trainer al 20 jaar ofzo bevriend met mijn man en ik persoonlijk al 7 jaar bevriend met hem en zijn vrouw. Nu is hij vandaag jarig en heb ik afgelopen maandag het initiatief genomen om een kleinigheidje te regelen voor hem namens de sporters van CFH <Crossfit Heerlen> Onwijs leuk om zo met iedereen in contact te komen, ook het vertrouwen van iedereen ondanks dat ze me (nog) niet kennen om geld over te maken voor een kado :) +:)+ Ik voel me onwijs goed op de plek bij CFH en de positiviteit die er hangt +:)+ Ik vind het gewoon super!!

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:19

Leuk!
Ik zit ook bij n box die pas n kleine 1,6 jaar bestaat.
En nog niet heel groot. Maar mede daardoor echt goed contact met de meeste mensen daar. Super leuk.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:27

Ik zeg eerlijk... Crossfit is echt een community-ding (erg Amerikaans als je het mij vraagt). En als ik iets niet ben... is het wel een groepsmens. Ik vind het lastig. Ik doe ook niet mee met alle groepsactiviteiten (gezamenlijke lunch met feestdagen, bbq, wedstrijden, etc.). Ik kom gewoon lekker om te sporten, ik maak een kletspraatje (want je leert de mensen wel kennen) en ik doe mijn ding. Ik moet wel zeggen, dat als iets mij gaat opbreken en ik er dus mee zal stoppen, is vanwege het community-gebeuren.

Onze box bestaat ook nog geen 2 jaar (daarvoor gaf ze al wel bootcamps), en ik sport nu dik een jaar, maar ik heb het gewoon niet zo op dat hele groepsgebeuren. Sommigen lijken wel iedere dag in de box te zitten en hebben hun hele sociale leven daar opgebouwd. Dat gaat mij echt te ver. En ben bang dat ik daar op een gegeven moment wel tegen aan ga lopen. Als je niet bij 'de groep' hoort, val je toch wel op een gegeven moment buiten de boot.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:02

Ik ben ook niet zo'n super fanatieke community persoon maar ik moet wel zeggen dat ik het wel als prettig ervaar zolang het vrijblijvend is. In onze oude box ervoer ik dat community ding als zeer negatief...............

Ik vind het wel leuk om mijn medesporters te leren kennen en een babbeltje te maken of eens aan activiteit meedoen vind ik erg leuk, dat super kleffe gedrag hoeft van mij ook niet. Lol heb ik niet eens de tijd voor. Onze trainer vond het bij onze vorige box ook totaal niet prettig, dus ik vermoed ook dat hij het anders gaat aanpakken ;)

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:32

Ik ben ook van nature op mezelf, maar ik ervaar de community wel als prettig. Juist omdat iedereen net iets te blij en sportief is, geeft dat mij energie!