Korfballende bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 11:07

Wat fijn Angel!! Dat is super nieuws!

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 18:23

Fijn angel, weer een stap verder

Het 1e stond gisteren na 10 min met 10-0 achter. Daarna ging het wel wat beter, maar het gat nooit meer goed kunnen maken. Ik heb het laatste kwartier nog meegedaan, vond het weer erg leuk! Eindstand 21-12

Daarna mn eigen wedstrijd, speelde de hele wedstrijd als heer, vond t best pittig dit keer. Maar wel 2 gescoord (en een hele mooie doorloopbal gemist) en gewonnen met 7-14

Hoe was jouw wedstrijd dide?

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:04

Morgen weer een wedstrijd op de planning?

Ik wel, heb weer met moeite een team op de been kunnen krijgen. En ik nen weer gevraagd om als reserve met 1 mee te gaan, maar in overleg met thuis dit niet gedaan. Was vorige week als de hele dag weg. Als ik nu weer van 13-21 weg zou zijn, werd dat een beetje veel. Wel jammer, maar het is niet anders..

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 23:10

Dide, lekker gespeeld? In ieder geval wel gewonnen zag ik.

Ons eerste heeft voor het eerst gewonnen. En met het 2e hebben we ook gewonnen, dus nog ongeslagen bovenaan. Weer lekker als heer gespeeld, 2 gescoord, maar had zo veel kansen!
Volgende wedstrijd 13 januari, tegen de ongeslagen nr 2, wordt spannend

DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 01:06

Ik was het topic even kwijt

Wat fijn dat jullie wel winnen ondanks het halve team! Anders was het wel dubbel zuur. Toch nog een team op de been gekregen dus? Wel lekker weer twee doelpuntjes als heer! Zijn het vaak lastige heren?

Duurt wel lang he voordat we weer mogen.. Ze waren aan het proberen een oefenwedstrijd te regelen voor 6 januari. Ben benieuwd of dat doorgaat.

We hebben inderdaad weer puntjes gepakt. Broodnodige puntjes! Had een dame die ik eraf kon lopen als ze sloot, maar ook eraf schoot als ze niet kwam :+ Dus dat ging wel lekker. Op belangrijke momentjes lekker meegescoord.
Maar we hebben vooral heel erg veel verdedigd vandaag. Aanval was steeds 1 doelpunt, dan scoorde zij ook en dan was het weer wissel. Meest trots toch wel op hoe we hebben staan verdedigen. Waren twee steunende dames en hebben echt als 2 bazen dubbel voorverdedigd. Steeds als ze over elkaar heen probeerde te snijden om op de aangeef te komen switchte we steeds op het perfecte moment. Daardoor hadden hun aanvallende heren ook niet de aanvoer die ze nodig hadden, dus speelden die ook niet lekker.

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 10:44

Klinkt goed dide! Lekker om ze verdedigend zo uit hun spel te halen!

De heren waar ik tegen loop zijn niet perse heel goed. Gisteren had ik een heer die niet heel vlug was, maar wel handig. Omdraaiballetjes als hij aangaf en wegtrekken als vang. Tenminste de 1e helft, 2e het kwam er niet veel meer uit. Verdedigend kwam hij echt conditie te kort. Ik stond altijd vrij voor een 2e kans en met een beetje over het blok snijden kwam ik makkelijk vrij.
Maar het verschilt per week. Ik heb nu 1 wedstrijd als dame gespeeld (bij midweek) en 6 als heer. En ik vind het als heer veel leuker en uitdagender

DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 10:52

Snap ik wel dat je dat meer uitdaging geeft als het niveau van 2 wat lager is. Hopelijk kun je het op die manier toch leuk maken voor jezelf! Klinkt alsof je hem gister goed aankon!

Kun je in de rebound ook een beetje weerstand bieden tegen die mannen met je lengte? Ik zou echt alle kanten op stuiteren denk ik _O-

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 13:34

Ja, dat lukt best aardig gek genoeg! Zelfs ook als ze even lang zijn en hoger kunnen springen. En in ben niet vies van een beetje duwen/duelleren. Soms frustrerend voor mn tegenstander..

DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 13:46

Hahah lekker blijven doen dan :D

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:51

En? Hoe was je eerste wedstrijd van het jaar?

DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 23:19

Ohhhh we speelden tegen de nr 2 van de poule. We dachten op voorhand kansloos te zijn, maar we deden het verdedigend zó goed! Stond 5-4 met rust := Uiteindelijk 10-10 een minuut voor tijd, maar toen gooide zij er nog ineens 2 in. Dus uiteindelijk 12-10, een puntje was zo verdiend geweest.

En jullie? Nog gespeeld?

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:43

Wat balen zeg dat ze in de laatste minuten beslissen! Geeft dan echt een vertekend beeld van de wedstrijd

Ja, heb reserve gezeten bij het 1e, niet ingevallen. Het 1e staat een na laatste en de tegenstanders laatste, dus ze moesten wel winnen, dat ging vrij eenvoudig..
En daarna mn eigen wedstrijd gewonnen! We speelden met 2 heren en 8 dames. Ik speelde als heer en heb er 3 gescoord! Laatste 10minuten viel 1 van de 2 heren uit, dus toen stonden we met 7 vrouwen en 1 man in het veld iets met gemengde sport..
16-11 gewonnen! en zij waren de eveneens ongeslagen nr2, maar nu dus niet meer ongeslagen..

DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 23:44

arjaaaaa schreef:
Wat balen zeg dat ze in de laatste minuten beslissen! Geeft dan echt een vertekend beeld van de wedstrijd

Ja, heb reserve gezeten bij het 1e, niet ingevallen. Het 1e staat een na laatste en de tegenstanders laatste, dus ze moesten wel winnen, dat ging vrij eenvoudig..
En daarna mn eigen wedstrijd gewonnen! We speelden met 2 heren en 8 dames. Ik speelde als heer en heb er 3 gescoord! Laatste 10minuten viel 1 van de 2 heren uit, dus toen stonden we met 7 vrouwen en 1 man in het veld iets met gemengde sport..
16-11 gewonnen! en zij waren de eveneens ongeslagen nr2, maar nu dus niet meer ongeslagen..


Lekker hoor! Doe je wel goed als heer dan!

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:47

Ja,heb tot nu toe alle wedstrijden van mn eigen team als heer gespeeld en dat bevalt me prima. De heer van vandaag liet zich veel zakken om mee te vangen, waardoor ik regelmatig zou vrij als een vogeltje was en mooi voor de 2e kansen kon gaan.

DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 09:13

Goed bezig! Zorgt hopelijk dan ook voor wat meer uitdaging dan ivm spelen in 2.

We speelden tegen De Meeuwen 2. Die hebben een eigen hal, wel tof! Heksenketel ook, want het eerste speelde erna. Die spelen hoofdklasse. Wel tof met zo'n hele fanbase in zo'n hoek!

Heb 3 dames gehad :+ We hadden eerst het vak met de twee spitsende dames, die normaal gesproken ieder in 1 vak staan. Als de andere dame schoot en mijn dame liep ergens in de buurt van de rebound dan ving ik steeds alle afvallende ballen mee achter de heren. Kreeg mn dame voor op haar flikker dat ze me bezig moest houden :+ Ze had zelf ook nog niet gescoord, zat elke keer echt 1cm van een blokje af als ze schoot, zo frustrend als je er dan net niet bij kan, maar het was denk ik net genoeg dat ze niet scoorde. Schoot er toen zelf wel 2 achter elkaar in waardoor het weer gelijk stond.

Was heel gek, toen kreeg ik een andere aanvallende dame toen het gelijk stond, die moest doorloopballen gaan maken volgens mij, maar kon haar houden gelukkig.

Verdediging daarna kreeg ik een lange dame van 1 volgens mij en die bleef toen aanvallend ook staan. Misschien om te voorkomen dat ik die afvallende balletjes mee zou vangen door er gewoon een dame neer te zetten die er sowieso al gaat staan? _O- Snapte dan alleen de wissel van die ene dame niet die ik tussendoor even heel kort had

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 19:10

Hoe was je wedstrijd gisteren?

Mijn eigen team had vrij, maar ging wel als 5e dame mee met t 1e. Heb de 2e helft gespeeld, maar 't was niks en werd niks in mijn vak. Ik heb echt mn best gedaan om er iets van spel in te gooien, maar het liep niet. Onze sterkste heer, die normaal in dat vak staat, was ziek en zijn invaller was een AR die al weken niet had gekorfbald. En in het andere vak had de topschutter een pijnlijke had, waardoor hij letterlijk niet kon schieten.

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:28

Zo, dat is lang geleden!
Hoe is het jou in de zaal vergaan?

Ik ben kampioen geworden met t 2e!
En midweek waar ik meer dan de helft van de wedstrijden heb gespeeld is ook kampioen!

En nog iets leuks! We gaan met spelers van het 1e en 2e een weekend naar Nijmegen(nou ja, net over de grens in Duitsland) eind augustus. we zoeken voor zaterdag 24 augustus in de middag een oefenwedstrijdje, breedtesport (midden/hoog). Hebben jullie een dergelijk team die nog een oefenwedstrijd zoekt? We zijn nu met een groep van 11, 5 heren en 6 dames en misschien dat er nog 5 dames bij komen. Dan lijkt het me superleuk om een x dameskorfbal te doen! Dat hebben jullie bij de vereniging ook toch?

DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 20:02

Haha inderdaad ik was dit topic al vergeten!

Leuk van die kampioenschappen! Leuke feestjes gehad? Nog vaak bij 1 ingevallen?

We zaten zowel met 1 als 2 in knotsgekke poules in de zaal waarbij iedereen van iedereen won. Door alle blessures (we speelden laatste 3 wedstrijden zelfs met heren van het 4e en met heren die eigenlijk nieteens meer lid waren :roll: ). Daar hebben we helaas bij 2 aan het kortste eind getrokken en het niet gered :(
1 gelukkig wel aan het langste eind getrokken, dus die wel ternauwernood gehandhaaft met 12 (!) Punten. Nummer 2 tot en met 7 scheelden maar 7 punten. Gekkenwerk.

Zouden op het veld nu wel weer heren moeten terugkomen van blessures/nieuwe heren aanhaken/heren weer starten na gestopt te zijn die wel selectie hebben gespeeld afgelopen jaren, dus hoop dat dat ons 2e weer een beetje impuls gaat geven. Zo balen, want qua dames winnen we eigenlijk wel altijd van onze dames tegenstanders. Krijgen weinig tegen op de dames en scoren zelf wel veel op de dames.

Oh leuk! Waar gaan jullie precies heen? Kan wel informeren of ons 4e nog een tegenstander zoekt? Die spelen dacht ik breedte, wellicht dat ze dan ook weer een 5e op de been hebben.
Willen jullie datzelfde weekend dan ook dameskorfbal spelen? Dat team hebben we idd ook. Al willen die vermoed ik gewoon tegen een damesteam oefenen omdat het toch een ander soort spelletje is, maar kan het altijd vragen?

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:53

Wat fijn van het 1e!
Wel balen van je eigen team. Wel lastig met al die blessures, wat is dat toch met die mannen, haha

Ik heb een aantal x met t 1e meegedaan, maar ook niet heel veel.
Feestje van 't 2e komt nog. Eerst uit eten met t team en de vaste reserves en daarna een klein feestje voor ale invallers en supporters.

We gaan naar een groepsaccommodatie in Niel. Ja, een oefenwedstrijd tegen een breedtesport team zou leuk zijn!
Ik snap het hoor, als ze liever zelf een oefenwedstrijd spelen met de dames, maar je weet nooit. Als je het wil vragen graag! En anders misschien iemand die ons een training in dameskorfbal wil geven? En dan 4 tegen 4 tegen elkaar partijen ofzo

DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 05:36

Leuke plannen voor de feestjes in ieder geval! :)

Gaan jullie weer wedstrijdkorfbal spelen op het veld? Of weer geen trainer en daardoor weer breedte?

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:58

Weer breedte. En dat komt kwa invallen wel goed uit!

Jullie een fijne poule? Of lastig in te schatten?

DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 18:33

arjaaaaa schreef:
Weer breedte. En dat komt kwa invallen wel goed uit!

Jullie een fijne poule? Of lastig in te schatten?


Dat scheelt, dan kun je lekker verdelen!
Wel nog coach aangehaakt of deed die echt alleen zaal?

Geen idee! Ken ze niet, dus ik laat me verrassen.

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:26

Nee, de coach deed alleen de zaal.

En we zijn met t 2e hoog ingedeeld, omdat we natuurlijk kampioen waren, dus zullen we worden afgeslacht

DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 23:14

arjaaaaa schreef:
Nee, de coach deed alleen de zaal.

En we zijn met t 2e hoog ingedeeld, omdat we natuurlijk kampioen waren, dus zullen we worden afgeslacht


Aiii dat is niet fijn... hopelijk valt het mee!

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:34

Viel mee, eerste wedstrijd gewonnen met 7-6. Dank zij goed spelende invallers. Door de wind en de regen wilde niets vallen..

Hoe gaat jullie veldseizoen tot nu toe?