Buikgriep/ infectie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Buikgriep/ infectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:47

Heeft iemand tips om wat sneller op te knappen van een buikgriep/ infectie?

Na een lekker etentje gisterenavond duurde het ongeveer een uurtje tot ik moest overgeven.
Helaas heeft dit de hele nacht geduurd.
Heb zeker 15 tot 20 keer overgegeven tot aan nu.
De laatste paar keren alleen dik gal.

Kleine slokjes water komen er ook uit.
Ook aan de andere kant komt alles eruit, waterdun.

Misschien weet iemand een beetje wat zou kunnen helpen?wAter gaat dus niet.

Maureen95

Re: Buikgriep/ infectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:00

Misschien cola drinken? Als ik ziek was deed ik dat tegen het overgeven :)

Beterschap iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:00

Oei ik moet er niet aan denken...

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:05

Geen buikgriep of infectie voor jou maar een hele fijne voedselvergiftiging. Wat heb je gegeten gisteren? De hele dag niet alleen je dinertje.
Enige wat je kan doen is het uitzieken en dat is alles behalve prettig. Maak was slappe thee of bouillon zodat je probeert toch wat vocht binnen te krijgen. Houdt het nou langer dan 48-72 uur aan zonder dat je iets van vocht binnen krijgt ga dan even langs de HA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:10

Ontbijt havermout met wat fruit, lunch 2 rijstwafels met kaas en kip( vers opengemaakt pakje)
Smoothie appel, banaan, en wat mango vriesfruit.

En diner.

Edit: degenen met wie ik was hebben nergens last van.
Ik ben nog steeds super misselijk.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:12

Cola en slappe bouillon werd bij mij ook aangeraden ook al spuug je het weer uit, je neemt toch voedingstoffen op in die korte tijd zoals suikers en zouten... Verder goed uitzieken en je rust nemen, ik wens je nog veel beterschap :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:15

15-20 x overgeven? := doe je goed. Heb je een hoop in je maag.
Maar ik zou voorlopig even niks eten. En als je wat drinkt alleen maar water en dan telkens kleine beetjes. 2 jaar geleden had ik met kerst ook een buikgriep opgelopen en heb alles eruit gekotst wat er in kwam (ook boullion en water) en een hoop zwart/bruin gal als extra erbij. heb tot zeker 10 uur savonds niks gegeten (nouja, had het wel geprobeerd maar het kwam er dus weer uit) en toen toastje genomen en soepje en gaan slapen. Volgende dag voelde ik mij weer kiplekker. Ik was de enige die zo ziek was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:17

Lifaya. Ja. Zo vreselijk vaak. Op het laatst ook alleen mAar gal en heel hard spugen, ik bleef er bijna in. Heel naar en vond het ook eng. Hele kleine beetjes, alleen de eerste paar keer was echt " met inhoud".
De prikkel bleef maar komen en nog, ook al ben ik leeg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:20

Ik ken het gevoel, die kokneiging blijft nog wel even gok ik. Gewoon even lekker in bed liggen, mocht je iets drinken, neem dan water, boullion of thee en dan telkens een heel klein beetje. Eten zou ik voorlopig achterwegen laten.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:21

Ik heb afgelopen maandag precies hetzelfde gehad als jij omschrijft. Echt buikgriep, mijn moeder was de dag ervoor aan de beurt en de dag daarvoor mijn zus. Meer dan 20 keer over moeten geven, de laatste 15 keer kwam er gewoon niks meer uit maar bleef toch gaan.

Heb ook drie keer een glas water proberen te drinken en drie keer kwam het er weer uit.

Na 4 uur overgeven heb ik uiteindelijk 1 glas water binnen kunnen houden (handwarm water, hele kleine slokjes) en ben ik gaan slapen. Toen ik wakker werd ging het iets beter en kon ik wel gewoon kleine slokjes drinken en heb ik zelfs nog 1 soepstengel kunnen eten die dag.

Ben bang dat je dit gewoon uit moet zitten, hoe vervelend je je ook voelt. Bij mij hielp verder echt helemaal niets....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:22

Eten hoef ik ook niet haha, brrrr.
Lig inderdaad in bed na de hele nacht op de bank zitten( dicht bij de wc en wilde vriendje laten slapen)
Met een kop lauwe slappe thee.

Vervelend is het he? Omdat je zo weinig kan..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:24

Cola helpt ook tegen buikgriep.
Verder uitzieken en hopen dat t snel over gaat!

Beterschap!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:24

Ik had het dus tijdens 2e kerstdag :') nou dan voel je je echt klote. Iedereen beneden zich lekker volstouwen en volproppen met allemaal lekkers en ik kon helemaal niets... Wat baalde ik toen zeg :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:26

Oei gal is echt pijnlijk en eng vind ik zelf!

wat kan helpen is kleine hapjes droog beschuit.
zeker even geen fruit.

beterschap!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:29

Als dit blijft aanhouden zou ik toch even flink laten onderzoeken. :)
Toen ik dusdanig vaak moest overgeven en niks meer kon binnen houden had ik de 1e keer een hersenbloeding en de 2e keer hebben ze me met collitis ulcerosa opgezadeld.
beide ziektes begonnen bij mij met plots extreem overgeven zonder duidelijke reden. :\
Het kan een "gewone" buikgriep zijn maar ga aub naar de dokter als dit nog aan houdt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:31

Haal even ORS. Daar zitten belangrijke stoffen in om uitdroging tegen te gaan. Is een poeder wat je kan mengen met water.

Ik heb 17 weken 24/7 gespuugd toen ik zwanger was mij is verteld dat er van vocht toch echt 50% blijft zitten. Ik geloofde daar geen barst van, maar goed...... :P

Hou in de gaten hoeveel je plast en als het te lang blijft aanhouden en dan ook zonder toiletbezoek dan even melden bij huisarts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:33

Misschien is het spugen ook heftiger omdat ik geen galblaas meer heb.
Geen idee hoor alleen gedachte kronkel. Vooral vanwege het vele gal wat eruit kwam...

Uk heb vanochtend even met de assistente overlegd en als het blijft moet ik wel langskomen.
Of als er gekke dingen bijkomen.
Voel me verder niet ziek. Alleen vreselijk misselijk.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:33

lifaya schreef:
Ik had het dus tijdens 2e kerstdag :') nou dan voel je je echt klote. Iedereen beneden zich lekker volstouwen en volproppen met allemaal lekkers en ik kon helemaal niets... Wat baalde ik toen zeg :))

Ik heb het gehad met oud en nieuw. 2 dagen zo ziek als een hond en geen oliebol kunnen eten :(

Ik denk dat je kip toch de boosdoener is. Ook al is het 'vers' er hoeft maar 1 toxine op te zitten en je bent de pineut :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:34

Of het diner misschien.
Maarja achteraf maakt het niet zoveel meer uit denk ik..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:28

Boompje1985 schreef:
Cola en slappe bouillon werd bij mij ook aangeraden ook al spuug je het weer uit, je neemt toch voedingstoffen op in die korte tijd zoals suikers en zouten... Verder goed uitzieken en je rust nemen, ik wens je nog veel beterschap :(:)

Bouillon is prima - maar cola bij maagklachten, "dat moet je liggen". (Sommige mensen met de ziekte van Crohn knappen op van 1 slokje, maar verder is het de pest voor je maag!)

Om suiker en zouten binnen te krijgen: ors halen, maken of laten maken.
1 glas water,
1 eetlepel suiker ( mag honing zijn) "zodat het zoet is als bloed"
1 theelepel zout (mag zeezout, sole etc zijn) "zodat het zout is als tranen".

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:31

Anoniem schreef:
Misschien is het spugen ook heftiger omdat ik geen galblaas meer heb.
Geen idee hoor alleen gedachte kronkel. Vooral vanwege het vele gal wat eruit kwam...

Klopt.
Alle verteringssappen hebben de functie om je te beschermen tegen bacteriën etc.
Als het begin van de darm "lont ruikt" en de galblaas de opdracht kan geven om alle gal te spuien, kom je er relatief vaak genadig van af.
Na een galblaas verwijdering moet je het van de zuurgraad van de maag hebben. (Helaas slikken ook veel mensen maagzuur remmende middelen.)

En je geïrriteerde ingewanden zijn zo lang doorgegaan met braken, dat je het laatste restje gal er ook uitgooide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:38

Er zijn een paar slokjes thee binnen gebleven dus hopelijk was dit het!
De laatste paar keer braken was ook echt heel eng hard en geforceerd, neer kokhalzen met gal.
Daar schrok ik erg van.

Die ors heb ik volgens mij nog en anders maak ik wat.
Heb nu wag slappe thee nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:18

Gelukkig gaat drinken wel redelijk.
Alleen nu ook koorts erbij.
Stom virus. Of wat t ook is..

Woodwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:29

Cola met naturelchips dat helpt meestal :')
Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:30

Oh nee dat hoef ik echt niet