Gellac na 1 dag al eraf?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Gellac na 1 dag al eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 10:33

Hoi Bokkers,

Hopelijk hebben jullie misschien tips voor mij?

Ik heb vorig jaar mijn nagels mooi laten lakken met Gellac omdat ik eens feestje had, echter na 1 dag had ik al stukken eruit en kon de gelag zo eraf wippen .. Dus terug naar haar gegaan en alles eraf en overnieuw gedaan, wederom na 1 dag liet weer alles los, als ik mij ergens stootte was zo m'n halve Gellac eraf.

Dus toen maar alles eraf gepeuterd en het zo gelaten, totdat ik vorige week weer een feestje had en toen heb ik bij een ander mn nagels laten doen met gellac in de hoop dat het bij haar wel zou blijven zitten.
Helaas heb ik na 1 dag al 2 nagels opnieuw moeten laten doen en toen ik m'n huis ging poetsen was weer bijna overal stukken uit of zelfs de hele gellac eraf.

Iemand die weet waar dit door komt? Ik wil gewoon zo graag ook mooie nagels!
(Ik gebruik geen medicijnen en was niet ongesteld tijdens het zetten ...)

Musiess

Re: Gella na 1 dag al eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:36

Waar laat je het doen? Doe je er tips onder of over je eigen nagel? Het ligt toch echt aan de kwaliteit van het zetten en de gell. Eventueel kan je Solar laten zetten dit word knoert hard. Wel moet je de eerste dag altijd een beetje voorzichtig zijn ondanks dat het al uitgehad is na het verlaten van de nagel salon (is mijn mening).

Als ik jou was zou ik even naar een andere salon gaan en duidelijk maken wat je probleem is. Ze helpen je daar dan wel mee.

Jeaulijn

Re: Gellac na 1 dag al eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:42

Jammer zeg, ik denk ook dat het aan de manier van zetten en/of aan de kwaliteit van de gel ligt. Een vriendin van me doet ook met gellac in haar nagelsalon. Alles bleef altijd weken zitten, maar heb een keer gehad dat de kleur veranderde, de kleur werd lichter. Dit bleek aan de nagellak zelf te liggen, dus die heeft ze nu niet meer in haar assortiment.

Had je telkens een andere kleur?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 10:46

Ik heb het bij 2 verschillende personen (thuis) laten doen, allebei gebruikte ze andere producten dus heb echt het idee dat het aan mij ligt :(

Musless, dat Solar klinkt wel goed, zal er eens een salon zoeken die dit zet, of naar een salon gaan met mijn probleem. De eerste dag heb ik heel voorzichtig gedaan, maar helaas de dag erna gin het bij een klein stootje al meteen eraf, terwijl anderen het er echt met geen mogelijkheid vanaf krijgen, dit vind ik zo gek!

Dankjewel voor jullie snelle reacties!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:51

Heel raar hoor, ze gebruiken toch wel een uv-lamp? :+

Edit: Ik kan me haast geen andere oorzaak bedenken. Een andere vriendin van mij had ook gellac op en stootte in de dagen na het zetten haar nagel keihard. De gellac was gespleten, maar haar nagel was dankzij de gellac nog heel!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 11:08

Ja ze gebruiken beide een UV-lamp!

Raar! Gisteren m'n pink nagel gestoten en met gellac erop was m'n hele nagel ingescheurd :( echt stom haha!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:12

misschien nog een keer proberen bij een salon dat erg goed aangeschreven staat? mensne thuis hebben vaak niet de beste kennis om zoiets te doen (niet altijd natuurlijk).
Ook zijn er mensne die zo dingen afstoten, dat kan ook zijn wat je lichaam doet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:14

Maar het gaat hier puur om alleen de gel(nagel)lak?

Het gaat niet om echte gelnagels die je laat zetten?

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:16

Ik lees even mee, heb hetzelfde probleem :(

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:23

Het verschilt enorm per persoon wat de beste gellak is. Vriendin van me vallen alle merken er binnen een paar dagen af dus die is uiteindelijk maar over gegaan op acrylnagels. Bij mij blijft praktisch alles dan weer heel goed zitten, ligt ook aan de vettigheid van je nagelplaat e.d. Als ik jou was zou ik eens een ander merk proberen. Je hebt gelukkig enorm veel merken die gellak aanbieden, dus wie weet zit er iets tussen dat werkt :)

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:28

Er kunnen ontzettend veel oorzaken zijn.
Als we het over gellak hebben is het belangrijk dat de prep goed gedaan is, de nagel aan de voorkant goed gesealed is,er dunne lagen zijn aangebracht etc.
Verder moet er ook goed gekeken worden naar de conditie vd nagel. Op de ene nagel hecht het beter dan de andere

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:31

Ik heb toevallig vorige week ook gelnagellak op gedaan van Anny en deze was er ook na 1 dag al af.
Heb braaf mijn nagels eerst grondig gereinigd, een beetje opgeschuurd met een fijne blokvijl en met alcohol afgenomen, toen de basis erop gedaan, kleur en finish en nog kon ik de volgende dag de nagellak er in een keer aftrekken.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:32

Ik had eerst t zelfde probleem vandaar. Ik werkte in de paarden en op de markt (met kratten enz) dus ze gingen los, braken af. Steentjes eraf ect. Toen ben ik over gegaan op solar. Ideaal. Ze worden echt knoert hard dus als je je flink stoot doe je eerder je eigen nagel zeer, dan dat je nepnagel afbreekt (soms wel vervelend bij echt hard stoten). Ze zaten bij mij wel 4/5weken en ik deed er alles mee.

Wat ook een optie is, als je steentjes wil ect is Solar. Steentjes erop en dan onder de uv lamp, gellaag erover (zo laten je steentjes niet los bij stoten ect) en weer even onder de uv lamp zodat de gel ook hard word.
Dit presteerde ik met langeee stylettos.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:40

Ik heb juist exact het tegenover gestelde! Ik krijg het spul met geen mogelijkheid van mijn nagels! :') ik moet het er vanaf vijlen, zelfs na een half uurtje weken in aceton zit het nog muurvast! :P

Het is erg belangrijk dat ze de onderlaag goed voorbereiden en met dunne lagen werken :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:58

Hoeveel lagen hebben ze erop gesmeerd? Want er moet nogal wat op normaal gesproken. En idd eerst opruwen, dan een beschermlakje, dan kleur, dan weer een beschermlakje.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:44

Er loopt een groot Nagellaktopic hier op MWS: [MWS] Nagellaktopic deel 9

Dit is dus een dubbeltopic. Daar kun je zeker terecht voor verdere vragen. Hier plaats ik een slotje.