Hou ik vocht vast??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Escamilla

Hou ik vocht vast??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 22:30

Hoi bokkers!

Laatst kwam mijn moeder, nadat ik mijn paardrijbroek had uitgetrokken, met de opmerking dat ik misschien wel vocht vast hou. Ik had namelijk mijn hele broek nog op m'n benen staan. Ik zei snel dat dat kwam omdat hij best strak zat (wat overigens ook waar is). Maar ik zie nu elke dag dat ik zelfs striemen krijg van m'n enkelsokjes. Je ziet een striem van het bovenste gedeelte en je kan zelfs het verschil kwa dikte aan de boven- en onderkant zien.

Nu ben ik hier eigenlijk best wel van geschrokken omdat, ze ook zei dat dat niet goed was (ik ga altijd uit van het ergste). Hou ik echt vocht vast? Is het echt zo erg als dat ik denk? Hoe komt het? Wat kan je er aan doen? Dat zijn allemaal vragen die door mijn hoofd spelen.

Dus ik zat een beetje te denken en de laatste tijd valt het me op dat ik echt veels te weinig drink. Hooguit 1/1,2 liter per dag. Heel slecht dus. Nu wil ik wel proberen om meer te drinken, maar ik ben een uitstel geval. Dus echt verder kom ik niet.

Ik hoop dat jullie mij misschien wat antwoorden kunnen geven en/of tips hoe ik mijn drinkgedrag kan veranderen!

mirriezz

Re: Hou ik vocht vast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:46

Tip: maak je niet al te druk. Een gezond mens kan best wat vocht hebben.

De vraag is wel of je wel vocht vasthoud, aangezien je zo weinig drinkt. Door een strak zittende broek kun je ook lijntjes in je benen hebt. Wat je kunt testen is je benen omhoog leggen als je erg dikke enkels (boven je sokken) hebt, als het vocht is zou het na een uurtje veel minder dik moeten zijn.

Waar je gewoon overdag op kunt letten is genoeg drinken en niet teveel zout eten (gewoon gebalanceerd).

Maar zoals bij elk medisch probleem: als je je zorgen maakt, ga dan naar de huisarts

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:51

Heel veel mensen houden vocht vast, vooral in onderbenen.
Heel veel vreselijke redenen te bedenken naar ook ziljoen onschuldige.
Denk bv aan je menstruatie cylcus (ja, ook als je de pil slikt), wat je die dag gedaan hebt veel gestaan of juist gelegen met je voeten omhoog... (zo vallen al jaren 's morgens mijn rijlaarzen uit en 's avonds kom ik er niet in en mankeer niets)
En hoe strak zit die broek nou echt?

Zou zeker niet meteen van het ergste uitgaan, aangezien je klacht nu alleen je moeder is die lijntjes zag waar jij je daarna pas van bewust werd, had ze dat niet gezegd, had jij er niets van gedacht.

Heb je echt klachten dan is huisarts bezoekje een optie.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:57

ik heb dit ook en zelfs de rand van mijn onderbroek die afzakt blijft erin staan volgens mijn HA is dit vanwege skinnyjeans en de sokjes heb ik ook en dat komt gewoon door de elastieken rand ik zal voor jou eens een foto maken als ik zater ( ben nu op vakantie) mijn paardrijsokken uittrek
echter drink ik genoeg op een dag en hou ik echt geen vocht vast ;)
ik stuur je wel een PB'tje als je dat wil :(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:59

Ik houd veel vocht vast door Lymfoedeem. Je kan hier veel over vinden op internet :D

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:58

Meer drinken tja dat is bij mij ook een vak hoor.. :o

Ik houd vocht vast want ik heb lipoedeem en draag elke dag steunkousen..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:28

Als je echt vocht vasthoud dan kun je simpel met een vinger op de plek drukken waar het vocht zit. Blijft er een kuiltje zitten hou je vocht vast. (zei mijn fysio)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:30

Gebruik te je veel zout? Eten met gerechten uit die Knorr pakken, snoepjes met salmiak, veel bouiilon enz
Als je daarop let dan wil dat weleens helpen