Hoofdhuid jeukt verschrikkelijk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Franciee

Hoofdhuid jeukt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 23:50

Hallo Bokkers!

De situatie:

Ik heb al ongeveer 6 maanden last van een jeukende hoofdhuid. Dit probleem speelt vooral wanneer mijn haar een beetje vettig begint te worden, wat meestal anderhalve dag na het wassen is. Doordat ik zoveel jeuk heb wordt mijn haar ook eerder vettig omdat ik er steeds aan zit, wat het probleem alleen erger maakt. Het jeukt vooral op mijn achterhoofd en achter in mijn nek. Dit resulteert in een rode, geïrriteerde hoofdhuid met soms zelfs kleine wondjes. Ik was mijn haar met shampoo en crèmespoeling van andrelon en doe er verder niks in.

Wat ik al geprobeerd/bedacht heb:

-Mijn eerste gedachte ging natuurlijk uit naar luizen, maar die heb ik niet. Dit is al gecheckt en bevestigd. (+ dan zou ik toch altijd jeuk moeten hebben en niet alleen als het vettig is?)
-Verder heb ik bij mijn kapper anti-roos shampoo gekocht. Deze hielp de eerste keer dat ik jeuk had meteen (dus na 1x wassen) en toen is het ook een tijdje weggebleven. Helaas lijkt deze shampoo nu niet meer te werken...? Zelf na 5x wassen zonder er iets anders bij te gebruiken.
-En natuurlijk probeer ik zo min mogelijk te krabben, maar dat is erg moeilijk. Ik vermoed zelfs dat ik ook krab in mijn slaap....
-Ik gebruik dus andrelon shampoo en dat heb ik eigenlijk mijn hele leven al gebruikt. Kan het zijn dat ik hier allergisch voor ben? Of kan ik allergisch zijn voor een ingrediënt?

Ik had begrepen dat ik ook shampoos zijn die bepaalde sulfide verbindingen niet hebben, maar deze zijn vrij prijzig en ik lees dat deze je haar niet zo goed reiningen... Ik ben super tevreden over hoe andrelon mijn haar laat voelen na het wassen en wil dit eigenlijk ook bij mijn eventuele andere shampoo, van die anti-roos krijg ik een beetje een plakkerig gevoel en het moet eerst in een staart voor het glad wordt. Best lastig met een bos krullen.

Wie o wie kan mij helpen met dit probleem! Alvast bedankt!
sorry als het fout staat modjes

Jinte

Re: Hoofdhuid jeukt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:55

Ik heb precies hetzelfde. Bij mij is het een vorm van eczeem die ik nu onder controle heb door geen haar producten meer te gebruiken (haarlak etc) en mijn haar te wassen met neutral shampoo en cremespoeling.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:56

Misschien een droogshampoo proberen?
Ik gebruik het zelf niet, maar heb gehoord dat dat tegen vet haar helpt. En na even googlen kom ik dat vaker tegen ;)

En zo weinig mogelijk serums, haarlak etc gebruiken helpt hier :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:57

Anti-Roos shampoo is niet de oplossing. Ik heb seborroïsch eczeem op mijn hoofdhuid. Ik heb er voornamelijk last van als ik stress heb. Dan krijg ik jeuk en allemaal pijnlijke bultjes. Ik ben naar de dokter gegaan en heb een speciale teershampoo gekregen. Denorex heet het. Vervelend spul, maar het helpt supergoed. Het stinkt ook, maar met een flinke bak conditioner (NIET op je hoofdhuid, maar alleen op de haarlengtes) gaat dat goed. En niet te heet afspoelen als je je haar aan het wassen bent.

Je haar wordt in principe al gereinigd van alleen water, en die teershampoo zou je dan de eerste twee weken 2 keer per week mogen gebruiken, zonder je haar verder te wassen. (afspoelen mag dus wel) Ik gebruik het nu alleen maar als ik er last van krijg, en dan is mijn hoofdhuid na één keer gebruiken weer rustig.

Sterkte in ieder geval!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:57

Ik zou inderdaad eens een andere shampoo proberen. Kun je niks gebruiken van familie? Ik heb een keertje die van mijn broertje geleend bij gebrek aan beter, maar kreeg daar van juist jeuk.

En wat gaat er verder in je haar? Cremespoeling? Antipluis? Fohn je je haar heel erg warm? (Dit kan de huid 'uitdrogen') draag je vaak een muts?

Het kan vanalles zijn. Een kussensloop vers uit de was jeukt bij mij ook altijd. Heel vaag eigenlijk :p

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:03

Van andrelon heb je ook shampoo voor haar wat vlug vet word
Doorschijnende flessen

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:09

Ik zou even rustig aan doen met shampoo als ik jou was. Van vaak wassen met zeep wordt de jeuk vaak erger.
Misschien eczeem of psoriasis?

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 00:11

Bedankt voor de tips alvast!

Als ik mijn haar alleen was met water blijft het er helaas vies uitzien en ook voelen... Ik krijg er dan ook geen borstel meer doorheen zonder een deel van mijn haar te executeren :+

Crèmespoeling gebruik ik alleen in de puntjes van mijn haar. Wij hebben thuis alleen andrelon omdat dat de enige shampoo is die we allemaal fijn vinden(/vonden :+), lekker ruikt en ook niet belachelijk duur is (met 4 vrouwen in huis gaat er nogal wat doorheen)

Ik doe behalve wassen en borstelen helemaal niks met mijn haar. Geen haarlak, geen serums, geen anti-klit, geen anti-pluis, geen föhn, niks. Ik heb het ooit wel eens gestijld maar daar wordt het nog sneller vettig van en gaan de puntjes heeeel snel dood.

Kan je die Denorex shampoo ook bij de drogist kopen? En die neutral? Hoe zit het met de prijs?

Edit: Antje-vip, ik heb ook het idee dat het daar erger van wordt maar het is ook wel een negatieve cirkel want ik was mijn haar, krijg dan jeuk, dus dan was ik het weer en daarvan krijg je nog meer jeuk.

Trouwens, er zit tussen was beurten een dag waarbij ik zo goed als jeuk vrij ben

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:14

Gimme_Spurs schreef:
Anti-Roos shampoo is niet de oplossing. Ik heb seborroïsch eczeem op mijn hoofdhuid. Ik heb er voornamelijk last van als ik stress heb. Dan krijg ik jeuk en allemaal pijnlijke bultjes. Ik ben naar de dokter gegaan en heb een speciale teershampoo gekregen. Denorex heet het. Vervelend spul, maar het helpt supergoed. Het stinkt ook, maar met een flinke bak conditioner (NIET op je hoofdhuid, maar alleen op de haarlengtes) gaat dat goed. En niet te heet afspoelen als je je haar aan het wassen bent.

Je haar wordt in principe al gereinigd van alleen water, en die teershampoo zou je dan de eerste twee weken 2 keer per week mogen gebruiken, zonder je haar verder te wassen. (afspoelen mag dus wel) Ik gebruik het nu alleen maar als ik er last van krijg, en dan is mijn hoofdhuid na één keer gebruiken weer rustig.

Sterkte in ieder geval!

Selsun shampoo met seleensulfide helpt ook geweldig goed. En de douche niet te heet zetten. Lauw water is veel fijner voor de gevoelige hoofdhuid. Verkrijgbaar bij de drogist en apotheek.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:16

Heb ik ook gehad.

Shampoo gebruiken voor droog haar of droge hoofdhuid. Geen anti roos shampoo. Ik dacht dat ik roos had. Ik had alleen een geïrriteerde hoofdhuid van teveel anti roos shampoo.. Roos jeukt niet, droge hoofdhuid met schilders jeukt wel. Niet iedere dag wassen. En hoe Goor misschien het ook klinkt. Was het eens een dag of 3 minimaal niet.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:18

Gimme_Spurs schreef:

Sterkte in ieder geval!

Ik dacht ook gelijk aan seborroïsch eczeem. Ik heb het ook. Enorme jeuk en daarbij rode plekjes rond mijn mond. Weet niet of jij dat ook hebt TS?

Ik was met selsun en heb nog een shampo waarvan ik de naam even niet weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:21

Ik had het ook. Na onderzoek van de dermatoloog bleek ik allergisch voor parfumstoffen in shampoo, cremespoeling etc. Kreeg ik eczeem van.

Nu parfumvrije cosmetica en geen last meer. Ik koop alles in Duitsland. Daar snappen ze tenminste dat als je een stofje weglaat het goedkoper moet zijn en niet duurder.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 00:22

Ik heb wel rode plekjes maar dat worden waarschijnlijk puistjes hahaha! Edit: Nu ik erover na denk heb ik de afgelopen week wel schrale, droge lippen gehad...

Ik zie er nu al tegen op om mijn haar drie dagen niet te wassen, maar ik ga het toch proberen... Dan maar een paar dagen zwever look, als de jeuk maar stopt!

Maar is het niet raar dat ik zoiets 'ineens' krijg, terwijl ik er de afgelopen 18 jaar geen last van heb gehad?
Laatst bijgewerkt door Franciee op 26-10-15 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:26

Sinds ik de producten van de bodyshop gebruik heb ik vrijwel geen last meer van mijn jeukende hoofdhuid/eczeem.
Ze hebben gewone shampoos en shampoos tegen roos.

Nu wil ik geen reclame maken voor de Bodyshop dussss..ik gok dat de Rituals soortgelijke producten heeft. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:27

Ik heb dat ook niet mijn hele leven gehad. Het begon op mijn 20ste.

melody7

Ik had er nooit last van, waste mijn haar altijd expres maar 1x per week (tenzij ik veel bij paarden was) om vet haar te voorkomen. Nu sinds een tijd heb ik hetzelfde probleem, was mijn haar steeds vaker maar het blijft terug komen. Ik gebruik dezelde shampoo en cremespoeling (care&repair) en bedenk me nu pas dat daar al weer een hele tijd geleden iets in de samenstelling is veranderd, ik weet niet meer wat maar het heeft er een tijd opgestaan. Wie weet kunnen we daar allebei niet tegen.. Ik ga in ieder geval eens andere proberen.

LisaaSophie

Franciee schreef:
Ik heb wel rode plekjes maar dat worden waarschijnlijk puistjes hahaha!

Ik zie er nu al tegen op om mijn haar drie dagen niet te wassen, maar ik ga het toch proberen... Dan maar een paar dagen zwever look, als de jeuk maar stopt!

Maar is het niet raar dat ik zoiets 'ineens' krijg, terwijl ik er de afgelopen 18 jaar geen last van heb gehad?

Ik kreeg op mn 15 opeens zulke jeuk.. wel raar inderdaad dat het er opeens is.
Anders zou ik even langs de huisarts gaan die kan heel snel zien of het seborroïsch eczeem is. En als het zo is kan je er shampo en een crème voor je huid (al heb je de rode plekjes door het eczeem) voor krijgen. Zo niet kan je dat ook weer uitsluiten :D
Her zou ook zonde zijn als je nu allemaal andere producten gaat kopen en daar geld in gaat stoppen en het schijnt een eczeem te zijn. Waar je die producten niet perse voor nodig hebt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:39

Majolen schreef:
Sinds ik de producten van de bodyshop gebruik heb ik vrijwel geen last meer van mijn jeukende hoofdhuid/eczeem.
Ze hebben gewone shampoos en shampoos tegen roos.

Nu wil ik geen reclame maken voor de Bodyshop dussss..ik gok dat de Rituals soortgelijke producten heeft. :D

Hier ook met bodyshop producten van jeuk en eczeem afgeraakt. Af en toe gebruik ik weer eens iets van de tuinen maar laatste tijd begint het weer terug komen, dus wordt weer richting bodyshop. Ik had het over mn hele lichaam, niet alleen hoofd, ook make up remover, mascara,... moeten aanpassen

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:48

Ik heb er ook vrij veel last van gehad. Ik was nu nog maar 2 keer per week mijn haar en het is echt een stuk minder geworden. Daarbij heb ik ook minder snel vet haar.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:54

TS waarom wil je niet wat meer uitgeven voor shampoo? Je hebt er duidelijk last van, dat is toch wel wat centen waard?
Ik heb over het algemeen jeuk bij stress anders niet.

Ik gebruik behoorlijk prijzige shampoo (lees 27 euro voor een fles) maar ik doe hier wel een maand of 4 mee. Ik gebruik veel minder dan met een andere shampoo. Mijn haar conditie is met deze shampoo een stuk beter. Op vakantie (zee) neem ik vaak andrelon mee omdat ik dan elke dag mn haar was. Maar na de eerste wasbeurt is het al raak, mijn haar is niet meer wat het was en ik krijg lichtelijke irritaties na 1,5 week. Daarbij gebruik ik 1 fles bijna helemaal op in een vakantie van 2 weken.
Ik gebruik redken, ze verkopen het over het algemeen alleen bij specifieke salons en enkele winkels. Op de site zijn de verkoop punten te vinden.

Daarnaast probeer maximaal 2x in de week je haar te wassen, zoveel zeep is niet goed voor je haar en niet voor je hoofdhuid!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 01:05

TS: heb je soms de laatste tijd antibiotica gehad? Ik krijg van een bepaald soort antibioticum heel veel jeuk, vooral op mijn hoofd (de plekken die jij beschrijft en ook op mijn armen. Het is een allergische reactie daarop en het duurt best een poosje voor het verdwijnt.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 07:32

Ik volg dit even want ik heb écht precies hetzelfde probleem het is echt zo vervelend!!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 07:41

Ik heb ook seborroïsch eczeem.
Ik was met shampoo van lush, variant big. Daar zit zeezout in. Werkt heel fijn.
Daarnaast was ik 1x per week met denorex. Ik vind het geen vervelend spul. Heel fris op je hoofd.
Ik had echt extreme jeuk, korsten, schilfers, rode plekken.
Dit is enorm verminderd!

Zal er helaas nooit helemaal vanaf komen. Ook bij mij is het zomaar ineens ontstaan.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 07:42

Bij de apotheek eens een shampoo combi gehaald tegen een jeukende hoofdhuid en daarna een shampoo gaan
gebruiken waar zooi meer in zit op een soort van 0 basis en dat gaat goed.