Altijd koud

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Altijd koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 23:08

Hoi allemaal,
Ik heb het echt bijna altijd koud.
Ik heb echt geen idee waardoor het komt en hoe ik het kan oplossen (behalve dikke kleding aantrekken)
Heeft iemand van jullie enig idee?
Ik heb trouwens wel meerdere klachten maar heb zelf niet het idee dat ze met elkaar te maken hebben.
Als jullie die toch willen weten kan ik ze alsnog vertellen.

Alvast bedankt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:11

Ben je er al eens mee naar een huisarts geweest?
Die zijn er wel voor he, beter als een internet forum :j
Laatst bijgewerkt door ellepel op 25-10-15 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:11

echt heel je lichaam ? Ik heb bijvoorbeeld altijd koude handen , voeten , neus ,knieën en kont maar tussen deze lichaamsdelen is het wel warm.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:12

Ik heb het ook altijd koud, maar bij mij is dat sinds ik ontzettend veel ben afgevallen.
Mijn lichaam krijgt nu te weinig energie om zichzelf warm te houden en ben mijn extra vetlaagje kwijt natuurlijk.
Zelfs warme kleding helpt niet echt. Ben heel benieuwd of je een oorzaak vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:13

Kan je idd mee naar HA gaan TS! :)

Verder; warm drinken, dikke sokken, elektrische deken.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:13

Ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan, er zijn best wat dingen die ervoor kunnen zorgen dat je het altijd koud hebt. Verder; thermokleding, warmtedeken en kruik zijn mijn beste vrienden. :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 23:32

JoellaLoves schreef:
echt heel je lichaam ? Ik heb bijvoorbeeld altijd koude handen , voeten , neus ,knieën en kont maar tussen deze lichaamsdelen is het wel warm.

Nee ook de andere lichaamsdelen.

Donna89 schreef:
Ik heb het ook altijd koud, maar bij mij is dat sinds ik ontzettend veel ben afgevallen.
Mijn lichaam krijgt nu te weinig energie om zichzelf warm te houden en ben mijn extra vetlaagje kwijt natuurlijk.
Zelfs warme kleding helpt niet echt. Ben heel benieuwd of je een oorzaak vind.

Ik ben niet dik ofso maar ik ben ook niet afgevallen. Ik eet wel altijd erg weinig. Misschien komt het daar wel door.

En voor de anderen.
Ik ben niet speciaal hiervoor naar de ha geweest maar meer voor mijn andere klachten.

Murthul

Re: Altijd koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:35

Op het moment dat je te weinig eet kan je lichaam je sowieso niet voldoende verbranden om je lichaam goed op temperatuur te houden, niet gek dus dat je het koud hebt, zorg dat je aan de 2000 KCL per dag komt en je zult je waarschijnlijk al snel iets beter voelen. :)

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:37

Eet je genoeg?
Want daar komt het vaak door.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:40

Slaap je veel/weinig/onregelmatig?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:46

Murthul schreef:
Op het moment dat je te weinig eet kan je lichaam je sowieso niet voldoende verbranden om je lichaam goed op temperatuur te houden, niet gek dus dat je het koud hebt, zorg dat je aan de 2000 KCL per dag komt en je zult je waarschijnlijk al snel iets beter voelen. :)

Ik hoop dat TS hier iets mee kan
Ik kom daar nooit van mijn leven meer op een gezonde manier aan helaas. Bij mij zal het dus ook echt komen door de hoeveelheid brandstof wat mijn lichaam binnen krijgt.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 23:49

Murthul & meikelief:
Ik denk niet dat ik aan de 2000 kcal kom per dag. Ik heb een periode gehad dat ik veel te weinig at (+/- 1.5 jaar geleden) en sindsdien eet ik wel meer. Maar nog steeds is het minder dan dat het waarschijnlijk zou moeten.

Maureen95 schreef:
Slaap je veel/weinig/onregelmatig?

Ik slaap niet kort, al voelt het voor mij wel kort want als ik wakker wordt ben ik nog steeds moe. Ik ga niet laat naar bed als ik naar school moet of om een andere reden vroeg op moet staan. Ik haal vrijwel altijd de 8 uur maar alsnog ben ik moe.

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:51

Dan zou ik eerst beginnen met meer eten! :))

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:51

Ben je ooit gebeten door een teek? Misschien heb je wel Lyme.
Of pfeiffer.

Ik kan wel blijven speculeren :+ maar ik denk dat je het gewoon even aan de huisarts moet vragen :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:55

Precies, het is vervelend dat je problemen hebt met eten (waarschijnlijk) maar om je lichaam gezond te houden moet het toch voldoende brandstof hebben en daar zul je voor moeten werken. Op het moment dat je structureel te weinig eet loop je gewoon ontzettende tekorten op en daar zal waarschijnlijk ook een deel van de moeheid vandaan komen. Ik zou hierover in overleg gaan met je huisarts als je dat al niet bent, deze kan je hier het beste in bijstaan.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 00:00

meikelief schreef:
Dan zou ik eerst beginnen met meer eten! :))

Iets meer eten kan wel maar echt veel meer kan eigenlijk niet omdat ik meestal erg vol zit voor mijn gevoel.

Maureen95 schreef:
Ben je ooit gebeten door een teek? Misschien heb je wel Lyme.
Of pfeiffer.

Ik kan wel blijven speculeren :+ maar ik denk dat je het gewoon even aan de huisarts moet vragen :D

Pfeiffer ben ik twee jaar geleden op getest omdat ik toen ook al last haar van die vermoeidheid, toen kwam er niks uit.
Ik heb geen idee of ik toen ook getest ben op Lyme.

Deze vermoeidheid heb ik al aangegeven bij de ha & neuroloog maar die doen er verder niks mee, eigenlijk ook vrijwel niks met de andere klachten. De osteopaat weet t ook en die zei vroeg gaan slapen, maar ik ga al niet heel laat naar bed.

En nog even voor Murthul omdat ik je bericht nog net optijd zag hahah:
Ik heb hiervoor al een behandeling bij een psycholoog gehad en ben naar een diëtist geweest die me een lijstje heeft gegeven. Hier houd ik me ook wel ongeveer aan maar ik krijg zegmaar ook niet meer honger ofzo.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:03

Dat is het lastige aan een eetstoornis, je lijf en hoofd hebben gewoon moeite met eten en je zal ook niet zo snel honger krijgen, maar daar zul je doorheen moeten en jezelf moeten verplichten om voldoende te blijven eten, jij bent de enige persoon die daarvoor kan zorgen. Maar zolang je weinig binnen krijgt zul je je niet optimaal voelen.

Ik heb zelf maagproblemen waardoor ik ook geen honger heb en mezelf moet verplichten om te eten dus ik weet hoe lastig het is, ik word ook misselijk van eten dus moet mezelf echt dwingen, maar op het moment dat je voldoende eet voel je je zoveel beter dan als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, echt waar. :j

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 00:12

Murthul schreef:
Dat is het lastige aan een eetstoornis, je lijf en hoofd hebben gewoon moeite met eten en je zal ook niet zo snel honger krijgen, maar daar zul je doorheen moeten en jezelf moeten verplichten om voldoende te blijven eten, jij bent de enige persoon die daarvoor kan zorgen. Maar zolang je weinig binnen krijgt zul je je niet optimaal voelen.

Ik heb zelf maagproblemen waardoor ik ook geen honger heb en mezelf moet verplichten om te eten dus ik weet hoe lastig het is, ik word ook misselijk van eten dus moet mezelf echt dwingen, maar op het moment dat je voldoende eet voel je je zoveel beter dan als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, echt waar. :j

Oké bedankt :) ik zal het gaan proberen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:06

Beweeg je regelmatig? Ik ben ook een eersteklas koukleum, maar ik merk dat ik het veel minder snel koud heb als ik regelmatig (elke dag) sport.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 11:56

Many schreef:
Beweeg je regelmatig? Ik ben ook een eersteklas koukleum, maar ik merk dat ik het veel minder snel koud heb als ik regelmatig (elke dag) sport.

Ik fiets elke dag naar school (half uur heen, en half uur terug) alleen in het weekend niet.
Verder wandel ik nog vaak met mijn honden en af en toe ga ik naar mijn verzorgpaard om te rijden.
Ik heb helaas ook nekklachten waardoor ik niet elke week kan rijden.