vertrouwen kwijt in arts, wat nu?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

vertrouwen kwijt in arts, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 21:25

het is een lang verhaal.

3 jaar geleden ben ik geopereerd aan een gastric bypass.
dat ging supergoed. 80 kilo afgevallen en ik was blij met mijn lichaam.
wel had ik wat tekorten, maar dat hoort erbij.
na ongeveer 6 maanden kreeg ik buikklachten,
dwz een krampende pijn ter hoogte van de maag.
diverse onderzoeken volgde. Echter was er niets te vinden.
Ik raakte in de tussentijd zwanger, dus de onderzoeken werden gestaakt, met het idee deze na de zwangerschap weer op te pakken.
In mei ben ik bevallen van een gezonde knappe jongen.

augustus werd ik uiteindelijk geopereerd. Ze gingen een kijkoperatie uitvoeren om te kijken of ze iets konden vinden.
Bij deze operatie vonden ze een darmhernia en een aantal verklevingen.
De dag na de operatie kreeg ik een complicatie. ik had een ileus,doordat een darm om een hechting was gaan wikkelen. Met spoed weer geopereerd.
Herstel daarna ging goed en vrijdags mocht ik naar huis.
maandags helaas weer opgenomen wegens buikpijn, weer ter hoogte van de maagstreek.
inmiddels ben ik deze week voor de 4e keer opgenomen geweest in het ziekenhuis.

nu heb ik er vanaf dinsdag t/m zaterdag gelegen en zaterdagnacht weer terug tot nu.
In de tijd dat ik er heb gelegen heb ik 3 darmspoelingen gehad en 1 hoogopgaande klysma.
Ze denken dat de pijn komt van obstipatie. Prima. De eerste darmspoeling gaf resultaat.
daarna niet meer.
buikoverzichtfoto is gemaakt. weer is er veel ontlasting te zien, maar ze deden er nu niets aan.

ik gebruik behoorlijk wat pijnmedicatie( oa morfine, wat ook weer obstiperend werkt).
ik baal echter dat er niet meer wordt gedaan.
Het is iedere x opname. spoelingen en pijnmedicatie.

Ik moet morgen weer bellen om een afspraak te maken voor een colonscopie. maar dat kan nog even gaan duren.
Mijn vertrouwen is echter helemaal weg. ik vind het allemaal erg lang duren.
alles loopt ook langs elkaar heen. De internist is erbij betrokken en deze wil een ct scan, maar daar wil de chirurg weer niet aan. Daarnaast opperde de chirurg om misschien maar eens te gaan denken aan de pijnpoli om een medicatie kastje in mijn lichaam te laten plaatsen om zelf pijnmedicatie toe te dienen. Ik vind dit niet een oplossing, maar puur symptoombestrijding.

Ik ben van plan een gesprek te plannen, maar ik wil dat er actie word ondernomen.
hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ik wil niet bot overkomen, maar wil wel serieus genomen worden.

Liselot

Re: vertrouwen kwijt in arts, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:28

Misschien kan je in een ander ziekenhuis een 2nd opinion krijgen? Volgens mij kan je daar het beste je zorgverzekeraar voor bellen.
Ik zou me iig niet af laten schepen met de pijnpoli als je nog niet eens door een CT oid bent geweest. Ook eigenlijk wel vreemd dat ze dat niet gedaan hebben voor je een kijkoperatie had

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:33

Second opinion is wel handig om te doen.

Overigens zijn er tegen obstipatie veel middelen verkrijgbaar.
Ik gebruik zelf Forlax.
Maar er is ook Movicolon, psyliumvezels en nog veel meer.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:33

Ik zou dit uitspreken met de artsen die je nu behandelen , dat is denk ik de kortste weg een seccond opinion neemt in jou situatie denk ik te veel tijd in beslag

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:38

Second opinion kan heel erg snel gaan, dus zeker wel een optie om te overwegen. Uit eigen ervaring weet ik ook dat vertrouwen in de artsen heel erg belangrijk is.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 21:39

een kleine toelichting:

ik gebruik al dagelijks movicolon en metamucil.
daarnaast gebruik ik lijnzaad in de yoghurt en eet ik regelmatig pruimen en dergelijke.

Een ct scan is vorig jaar februari gemaakt, tevens is destijds ook een gastroscopie gemaakt en heb ik een lactose intolerantietest gehad.

de internist wil echter nu weer een ct scan.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:41

In die tijd kan er ontzettend veel veranderd zijn. CT zou ik dan toch ook wel achter aan gaan, kan de internist deze niet gewoon aanvragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:44

Ik vrees dat het complicaties van de ingreep zijn, er zijn wel meer mensen die serieus problemen krijgen na een gastric bypass. Ik weet niet of er internetpag zijn waar mensen die deze ingreep ondergaan hebben tips geven aan mekaar.
Verder ben ik het ermee eens dat een second opinion altijd aan te raden is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:46

in welk ziekenhuis lig je?

Mijn zusje zit al jaren met darm problemen ook door verstoppingen hier op bokt zijn er kaarten acties voor haar geweest.
Meerdere operaties gehad en helaas ook darm afsluitingen enz.
Helaas is het nig steeds ziekenhuis in en uit.
Zij is ook in meerdere ziekenhuizen geweest en in het begin werd ze niet serieus genomen.
Amc arts zei bv ach bij sommige komt het gewoon uit de oren bij wijze van spreken.
Ze laten alles altijd te ver komen.
Ze hielpen gewoon niet.

Op fb is het christa's wereld en http://christavdakker.blogspot.nl

Second opnion kan altijd.
Door de vele missers en dat ze niet luisteren heeft mijn zusje ook al een trauma.ze droomt er zelfs van.
Dus zeker er werk van maken en blijf vechten voor je zorg!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 21:53

SandraVerl schreef:
Ik vrees dat het complicaties van de ingreep zijn, er zijn wel meer mensen die serieus problemen krijgen na een gastric bypass. Ik weet niet of er internetpag zijn waar mensen die deze ingreep ondergaan hebben tips geven aan mekaar.

ik zit al op een fb site waar ik ervaringen op doe van anderen.
alleen niemand hoor ik over precies dezelfde klachten.

of de internist de ct kan aanvragen? misschien wel, maar dat zou ik moeten informeren.

voor degenen die willen weten welk ziekenhuis. stuur een pb. Ik wil ze nl niet zwart maken of dergelijke, want op zich doen ze goede dingen en hebben menig mens geholpen die ergens anders niet geholpen werd.
In die zin is het een goed ziekenhuis. Alleen bij mij gaat het niet zoals het hoort( of dat denk ik haha)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 21:55

magicmist schreef:
SandraVerl schreef:

ik zit al op een fb site waar ik ervaringen op doe van anderen.
alleen niemand hoor ik over precies dezelfde klachten.

of de internist de ct kan aanvragen? misschien wel, maar dat zou ik moeten informeren.

voor degenen die willen weten welk ziekenhuis. stuur een pb. Ik wil ze nl niet zwart maken of dergelijke, want op zich doen ze goede dingen en hebben menig mens geholpen die ergens anders niet geholpen werd.
In die zin is het een goed ziekenhuis. Alleen bij mij gaat het niet zoals het hoort( of dat denk ik haha)

ik zit idd te denken over een second opinion. echter wil ik ze hier nog wel een kans geven. kwa opname doen ze nooit moeilijk. wordt verder ook wel netjes behandeld. Maar wil toch mijn mening geven. Ik vind het te langzaam gaan en wil sneller de onderzoeken.

@ linnie: zal de blog eens lezen