Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Roosje01 schreef:Ik weet niet hoe lang je heb achter elkaar geslikt hebt maar te lang doorslikken is niet goed. Als ik jou was zou ik naar de HA gaan voor een ander soort anticonceptie als je niet meer ongesteld wilt worden. Volgens mij moet je na stopweek weer gewoon beginnen en anders op de eerste dag van je volgende ongesteldheid.
Roosje01 schreef:Ik weet niet hoe lang je heb achter elkaar geslikt hebt maar te lang doorslikken is niet goed. Als ik jou was zou ik naar de HA gaan voor een ander soort anticonceptie als je niet meer ongesteld wilt worden. Volgens mij moet je na stopweek weer gewoon beginnen en anders op de eerste dag van je volgende ongesteldheid.
Roosje01 schreef:2x kan ook geen kwaad er staat toch ook te lang doorslikken wel graag mijn post goed lezen aub. mijn huisarts heeft toen gezegt nooit langer als een half jaar doorslikken. Maar als je ondanks de pil nog zoveel klachten hebt dan zou je kunnen kijken voor een zwaardere/ andere pil of de prikpil.
Citaat:Maar uit onderzoek is dus gebleken dat een stopweek helemaal niet nodig is en als je de stopweek vervelend vind kun je dus jarenlang de pil doorslikken zonder dat dit schade heeft op de gezondheid. Zo kun je veel menstruatiepijn en ongemakkelijke momenten voorkomen.
Gydja schreef:Voor zo ver ik weet kan je hem inderdaad een tijd door slikken maar heb je inderdaad meer kans op tussenbloedingen. Zelf doe ik dit niet ( ook stukje zekerheid in de stopweek). De rommel moet gewoon een keer je lichaam uit en kan je dus een keer een flinke tussenbloeding krijgen.
Maar hoezo slik je hem eigenlijk door? Ik lees alleen "want het werkte niet meer" maar wat werkte er niet meer? Kreeg je tussenbloedingen buiten je stopweek om? Dan is de kans aanwezig dat die type pil niet bij je past of dat je een zwaardere pil nodig hebt.
Ik zie ook dat de prikpil geopperd word maar als je het speciaal doet tegen je menstruatie werd dit voor mij door de dokter afgeraden aangezien de kans aanwezig is dat je nog gewoon met regelmaat ongesteld word maar gewoon beschermd zult zijn tegen zwangerschap. Je zou ook een spiraaltje kunnen overwegen, ik weet niet vanaf welke leeftijd dit kan. En het is ook niet niets maar ik zit er nu ook serieus over na te denken. Je hebt geen gedoe met het onthouden van de pil. Het spiraaltje blijft 5 jaar zitten en je kan niet zwanger worden en je word ook 5 jaar lang niet meer ongesteld. Ik wil binnen 5 jaar echt nog geen kinderen en gezien je leeftijd denk ik ook niet dat jij daar op zit te wachten dus misschien is dit eventueel wel een goede oplossing? Maar nogmaals ik weet niet vanaf welke leeftijd ze dit willen toepassen.