Lumbale Laminectomie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Lumbale Laminectomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 16:41

Ik vraag me af of er meer bokkers zijn die deze operatie hebben gehad?

De Neuroloog heeft bij mij lumbale stenose vast gesteld en op 15 oktober ben ik geopereerd door de neurochirurg. Meteen na de operatie merkte ik dat de uitstralende pijn in mijn benen en heupen weg was, maar nu een week later verga ik van de pijn. Constante pijnscheuten in mijn rug, word er horrendol van.. Kan mijn oefeningen bijna niet doen door de pijn, en lopen doe ik als een bejaarde.

Hoe ging bij jullie de operatie en hoe ging het bij jullie na deze operatie? Meer bokkers die mijn pijn herkennen?

Ik neem nu 4x per dag paracetamol en voor de nacht tramadol maar het doet eigenlijk vrijwel niks en ik twijfel om nu de HAP te bellen of te wachten tot morgen en langs mijn eigen huisarts te gaan.. De pijnscheuten zijn nu sinds donderdag aan de gang.. De gewone pijn natuurlijk langer, maar die is normaal.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:20

He vervelend! Ben je geminderd met de pijnstilling of slik je dit al vanaf OK? Zit je veel? Wat voor oefeningen heb je? HAP kan je bellen maar die kunnen niet veel meer doen dan sterkere pijnstilling geven. Mag je niet meer tramadol dan alleen voor de nacht?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Lumbale Laminectomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:09

Heb je geen nummer van het ziekenhuis wat je kan bellen? Huisarts kan in deze waarschijnlijk ook weinig voor je betekenen, omdat het hoogstwaarschijnlijk toch gerelateerd is aan de operatie. Dus ik zou contact met het ziekenhuis opnemen.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 11:20

Gisteren toch de HAP gebeld, ik heb oxycodon gekregen en moet donderdag terug naar de neuroloog.. hij vond het niet als spoed klinken, maar wilde me toch graag even zien.. hopelijk is er niks aan de hand.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:00

15 oktober is nog niet zo lang geleden hé, er zal vast een flinke snee gemaakt zijn waardoor zenuwen en spieren terug moeten helen.

Ik heb in eind mei 2015 een rugoperatie gehad (snee van 45cm), mijn rug heeft zo lang open (gerekt) geweest en door het snijden moet alles terug helen.
Ben nog revaliderende en merk dit ook, ik kan heel zware en lange activiteiten doen en mijn onderrug is zo goed als volledig gevoelloos (voelt enorm verdoofd en kan niet waarnemen wat er op mijn rug is bv vinger,stylo,mes).

Dokter zij dat alle zenuwtakjes tijd nodig hebben om te helen,dit kan soms enkele maanden duren maar andere ook jaren..hangt puur af van hoe of wat ze gedaan hebben.

Heb ook dagelijks steken en uitstraling naar mijn been toe, toen ik net geopereerd was waren dit helse pijnen. Ik en de dokters noemden het zenuwpijn.

Er is hier een bokker die ook geopereerd is aan haar rug (Bokker Eline dacht ik),die had ook last van zenuwpijnen zoals ons. :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 19:06

Ik ben juist geopereerd voor de uitstralende pijn in mijn benen, na de operatie had ik die pijn niet meer.. en het ging eigenlijk een week goed en vanuit het niets begonnen opeens deze zenuwpijnen. Inmiddels kan ik bijna niet meer lopen, bij iedere pijnscheut zak ik door mijn benen.. Ik zit al helemaal in tranen omdat ik doodsbang ben dat de operatie is mislukt en de schade juist is vergroot..

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:42

Wat jij hebt is nu wel extreem maar ik had ook geen zenuwpijnen toen ik in het ziekenhuis lag(1week), pas toen ik thuis kwam. Is geheel normaal omdat alles moet enezen en er zenuwtakjes zijn doorgesneden die weer moeten aangroeien.. Het is een zeer flinke pijn,dat weet ik zeker.

Maar even terug naar de dokter kan zeker geen kwaad.

Kun je aangeven hoe het voelt?
Hier voelde het aan alsof er iemand met honderden naalden in mijn lijf zat te steken(niet prikken dus)..verkrampte dan ook steeds en ging meteen gaan neerliggen. Heb uiteindelijk 2maanden volledige platte rust gehad die voornamelijk uit slapen bestond.
Had voor de operatie zoveel problemen en leefde op pijnstillers,grote probleem was dat mijn longcapaciteit drastisch vermindert was en ik vaak uitstralingen had over het hele lijf(voornamelijk benen),mijn benen konden vaak vanuit het niets slapen of zelf 'uitvallen'.

Vergeet niet dat je lichaam moet genezen en die kans ook moet krijgen, veel liggen en rusten is dus de boodschap. :)