Pijnlijke en krakende gewrichten en wervels

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marjo1996

Pijnlijke en krakende gewrichten en wervels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 15:32

Hoi allemaal!

Sinds enkele jaren kunnen vele gewrichten en botten kraken en doen deze ook geregeld pijn. Een aantal jaar geleden (zo'n 4 a 5 jaar) ben ik hiervoor al naar de dokter geweest, foto's gemaakt etc. Hier kwam alleen uit dat ik hypermobiel was en het daarom kon. Ben toen een tijdje bij een manuele therapeut geweest, maar echt helpen deed het niet. Ze hadden gezegd dat het hoogst waarschijnlijk binnen een paar jaar wel weg zou trekken. Nou is het lenige ook wel echt weg, maar het kraken is er helaas nog steeds. Ik vind dit erg vervelend voor de mensen om mij heen, gezien het natuurlijk echt geen prettig geluid is. Tevens heb ik er ook echt daadwerkelijk last van. Het kraken van mijn handen komt wel echt door mijzelf, waar ik gelukkig ook al bijna geheel mee gestopt ben. Ik heb momenteel vooral ontzettend last van mijn (boven)rug en nek. Het is daar altijd gevoelig en gespannen en ik heb vaak last van hoofdpijn. Wanneer ik het niet knak, knakt het uiteindelijk vanzelf of krijg ik echt pijn daar. Ook heb ik vaak last van mijn knieën, heupen en enkels. Dit is vooral van mijn rechter been.
Nou heb ik voor morgen een afspraak staan bij de huisarts. Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en ideeën over wat hier tegen zou kunnen helpen en hoor graag van mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden.

Liefs

Anoniem

Re: Pijnlijke en krakende gewrichten en wervels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:27

Oei ik herken mezelf hierin TS!

Ik kraak en knak ook van alle kanten. Aantal jaar geleden (2 denk ik) nam de pijn in vooral mijn onderrug toe, ik moest dus echt mn rug zelf kraken omdat de pijn dan wel minder werd. Ben hiervoor naar de fysio en naar de orthopeed in het ziekenhuis geweest. Bleek ik geboren te zijn met een vergroeiing in mijn heiligbeen en onderste ruggenwervel. Dus moest vaak naar de fysio, heeft ook wel echt geholpen en heb er wel minder last van nu. Het is niet 'voor altijd' weg, dus zou er mee moeten leren leven wat tot nu toe redelijk gaat.

Aantal weken terug nog naar de HA geweest voor mijn knakkende en krakende bekken. Dit bleek een snapping hip te zijn, wederom werd fysio aangeraden en bij veel pijn ibuprofen of paracetamol.

Poos geleden ook naar de HA geweest voor al mijn anderen krakende gewrichten en die zei ook dat de een nu eenmaal wat lossere/soepele gewrichten heeft dan de ander maar dat ze mij wederom fysio adviseerde. En ik was wel een beetje klaar met de fysio :+ Mij is toen ook vertelt dat het naar mate de jaren zou verminderen, dit is nog steeds niet het geval.

Ben me wel meer gaan concentreren op mijn houding bij staan, zitten, lopen etc. :j

Ik zou bij je HA vragen naar een goede fysio in de buurt, weet niet of ik er nou overheen lees of je fysio al hebt geprobeerd of niet.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:43

Kraken en knakken is niet per se iets bijzonders. Het knakken wat je hoort is puur het ploppen van lucht in je gewricht, de ene persoon heeft er sneller last van dan de ander, maar dat is absoluut niets raars.

Pijn en gespannen spieren zijn natuurlijk niet fijn, als ik jou was zou ik inderdaad nogmaals een fysio proberen.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 22:17

@_Dominique Fysio heb ik inderdaad al meerdere keren geprobeerd. Het begon 9 jaar geleden met pijn aan mijn rug waarvoor ik kinderfysio heb gehad. Daarna nog naar de mensendieck, sportfysio en manuele therapeut geweest. Het heeft allemaal maar mondjesmaat geholpen helaas.

@Murthul klopt! Zeker het knakken van mijn vingers, knieën etc vind ik niet zo'n probleem, maar inderdaad die spanning en pijn, vooral in mijn rug en nek, is vervelend. Daar heb ik gewoon echt last van