Hoi allemaal!
Sinds enkele jaren kunnen vele gewrichten en botten kraken en doen deze ook geregeld pijn. Een aantal jaar geleden (zo'n 4 a 5 jaar) ben ik hiervoor al naar de dokter geweest, foto's gemaakt etc. Hier kwam alleen uit dat ik hypermobiel was en het daarom kon. Ben toen een tijdje bij een manuele therapeut geweest, maar echt helpen deed het niet. Ze hadden gezegd dat het hoogst waarschijnlijk binnen een paar jaar wel weg zou trekken. Nou is het lenige ook wel echt weg, maar het kraken is er helaas nog steeds. Ik vind dit erg vervelend voor de mensen om mij heen, gezien het natuurlijk echt geen prettig geluid is. Tevens heb ik er ook echt daadwerkelijk last van. Het kraken van mijn handen komt wel echt door mijzelf, waar ik gelukkig ook al bijna geheel mee gestopt ben. Ik heb momenteel vooral ontzettend last van mijn (boven)rug en nek. Het is daar altijd gevoelig en gespannen en ik heb vaak last van hoofdpijn. Wanneer ik het niet knak, knakt het uiteindelijk vanzelf of krijg ik echt pijn daar. Ook heb ik vaak last van mijn knieën, heupen en enkels. Dit is vooral van mijn rechter been.
Nou heb ik voor morgen een afspraak staan bij de huisarts. Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en ideeën over wat hier tegen zou kunnen helpen en hoor graag van mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden.
Liefs