Van het voorjaar ben ik doorgestuurd naar een endocrinoloog, omdat het misschien aan mijn schildklier lag. Want ik eet goed, ik fiets dagelijks een uur naar school, ik loop veel met de hond, doe op de zaterdag werk op een boerderij. De endocrinoloog heeft een uitgebreide bloed test laten doen, hier uit kwamen ook geen gekke dingen. Voor de zekerheid longfoto's laten maken en hartfilmpje, dit is ook allemaal in orde.
2 maanden terug was ik voor de zoveelste keer niet lekker, verhoging, keelpijn, opgezette klieren rondom mijn keel, sufheid etc. Toen ben ik door de huisarts doorgestuurd naar KNO-arts omdat al deze klachten misschien door mijn amandelen kunnen komen. Vorige week ben ik KNO-arts geweest, en hij kwam tot de conclusie om ze te laten verwijderen. Gisteren bij de anesthesist geweest en volgende week vrijdag gaan ze mijn amandelen verwijderen. Dit gaat de eerste keer worden dat ik onder narcose ga dus ik ben behoorlijk gespannen voor wat komen gaat!

Heeft iemand ervaring met deze klachten, en het verwijderen van de keelamandelen op latere leeftijd (18)?
Wat is de herstel periode?
En hoe zijn de dagen na de operatie?
Wat zijn de do en dont's?
Alvast bedankt!