Schaatsen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Schaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:31

Meer Bokkers die schaatsen als sport?

Ik schaats al mijn hele leven elke winter dat het mogelijk is op natuurijs en wil dit jaar eigenlijk minimaal eens per week een paar rondjes op de Vechtsebanen in Utrecht doen om mijn conditie weer wat op peil te krijgen. Vind schaatsen een stuk leuker dan in de sportschool m'n ding doen en ik merk dat het een stuk beter is voor mijn lijf.

Ik ben benieuwd :D

Amado7

Re: Schaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:32

Is Flevonice niet wat voor je? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:32

Daar ben ik een aantal keer geweest ja :j Maar ik heb een erg druk schoolschema op dit moment dus ik wil gewoon op mijn gemak 's avonds kunnen gaan, dan is een binnenbaan ideaal.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:38

Jaars op na ijs.. helaas wel moeilijk te plannen met twee kleine kids.. <2 ivm kou en slaapjes en rondjes schaatsen op natuurijs.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:40

Juist leuk met kleine kinderen :D Mijn vader is Fries dus wij maakten vroeger altijd grote tochten. Houtjes ondergebonden, touwtje om het middel en gaan met die banaan. Lekker dik ingepakt..

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:48

Ja maar de oudste is nog geen twee.. dus dat word hem nog niet dit jaar ...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:09

Fries zijn betekent niet meteen dat je veel schaatst he :))

Ik vind schaatsen ontzettend leuk, maar doe het heel weinig. Eigenlijk alleen als er natuurijs ligt. Schaatsen op een binnenbaan vind ik nooit zoveel aan. Meestal ben je meer bezig met het ontwijken van de ongeleide projectielen die over de baan slingeren :+ dan dat je zelf lekker aan het schaatsen bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:11

Haha nee klopt Many, maar bij ons stond het altijd wel redelijk aan elkaar vast. Wij gingen ook altijd schaatsen in Friesland :)

Ik vond binnenbaan ook nooit heel prettig, maar ik ben vorig jaar een paar keer s avonds naar Vechtsebanen geweest en daar viel het reuze mee. Ik moest zelfs echt aan de buitenkant blijven omdat ik anders anderen in de weg schaatste :=

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:01

Mijn vriend en ik zitten sinds kort op schaatsles! :D
Ik moet mijn eerste les (donderdag) nog krijgen, omdat ik helaas ziek was, maar mijn vriend heeft al twee lessen gehad en die vindt het hartstikke leuk. Wel super moeilijk ook, want die schaatshouding kost best veel kracht. We hebben in het voorjaar een proefles gehad en dat was zo leuk dat we besloten om echt op les te gaan.
Een droom van mij is om in Scandinavië op natuurijs te schaatsen, misschien wel met zo'n echte tocht, ooit, haha. Dus dat is een mooi doel om naartoe te werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:43

Schaatsen! :D

Ik ben aan het overwegen of ik op schaatsen wil. Ik krijg voorlopig les van mijn vriend die wedstrijden (500 en 1500 meter) schaatst en ook lesgeeft, maar ik wil het toch wat vaker gaan doen, aangezien ik het goed oppak.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:30

Ik heb het een paar jaar gedaan, helaas noeten stoppen door blessure en niet meer begonnen door school.
Hoop komend jaar oid weer te beginnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:07

Gisteren deze gekocht! :D

Afbeelding
Viking Junior Laag noren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:08

Fijn! Ik ga heel slecht op lage noren, klap dan standaard constant door m'n enkels. Heb dus nu noren met een ijshockeyschoen, en dat is eigenlijk ideaal. Alleen jammer dat ik er wat minder hard op kan omdat ik minder laag kan zakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:03

Dat hebben idd veel mensen met noren, dat ze snel door hun enkels klappen. Het heeft er heel erg mee te maken of je slappe of sterke enkels hebt. Ik stond vanaf het begin recht op de hoge noren van mijn moeder maar ik heb als beginner toch maar lage noren gekocht. :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:05

Ik werk in de ijshal in Leeuwarden, dus ben wel benieuwd of er daar ook bokkers schaatsen :)
Zelf inmiddels ook een paar fatsoenlijke schaatsen aangeschaft, maar ik zou nog wel wat les kunnen gebruiken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:14

Chantalla schreef:
Ik werk in de ijshal in Leeuwarden, dus ben wel benieuwd of er daar ook bokkers schaatsen :)
Zelf inmiddels ook een paar fatsoenlijke schaatsen aangeschaft, maar ik zou nog wel wat les kunnen gebruiken haha

Neem een relatie met een schaatstrainer, gratis les. Ik spreek uit ervaring. :+

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:58

Ik heb viking nagano gold klapschaatsen!:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:00

Jaa ik schaats op combinoren! Ik wil ook weer gaan schaatsen in Utrecht! Op natuurijs schaats ik bijna dagelijks als ik bij mijn ouders ben! Maar dat is al 2 jaar terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:11

MarlindeRooz schreef:
Jaa ik schaats op combinoren! Ik wil ook weer gaan schaatsen in Utrecht! Op natuurijs schaats ik bijna dagelijks als ik bij mijn ouders ben! Maar dat is al 2 jaar terug.

Ik woon vlakbij de Vechtsebanen dus als je een keer een rondje wilt maken moet je maar een gil geven :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:12

Emmaa_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik woon vlakbij de Vechtsebanen dus als je een keer een rondje wilt maken moet je maar een gil geven :))

Jaaa! :D Ik zal dit weekend mijn schaatsen van zolder halen. <3

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:13

Oh schaatsen! <3
Ik vind het zo leuk, maar bak er nog altijd niet veel van. Vorig jaar een paar keer gegaan met een vriendin en af toe met mijn vriend, maar heb hen nog hard nodig af en toe. Wil dit jaar wel echt vaker gaan, maar alleen vind ik nog niet zo'n strak plan. Helaas kan die vriendin maar heel af en toe, dus vrees dat het niet echt wat gaat worden.
Dus als er bokkers zijn die in Geleen willen schaatsen :)) Ik wil graaaaag mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:14

MarlindeRooz schreef:
Emmaa_ schreef:

Jaaa! :D Ik zal dit weekend mijn schaatsen van zolder halen. <3

Dan zal ik ze binnenkort ook weer meenemen van m'n ouders :)) Heb wel al een tijdje niet op het ijs gestaan hoor, dus zal wel even prutsen worden _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:16

Het is voor mij ook al een jaar geleden. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:35

Op vechtsebanen ben ik vaak op zondag ivm wedstrijden van vriend en daarna maak ik ook nog een rondje, iemand dan zin om mee te gaan? :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:53

Ik houd je niet bij denk ik. :')