Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lootje1991 schreef:Is de doorbloeding in je voeten dan wel helemaal oke? Zoals ik het lees heb je geen koude voeten als je bezig bent en wel als je stil ligt. Misschien eens in die hoek zoeken?
No_No schreef:Ik roep maar wat.. Komt het niet door vermoeidheid?
En een warme kruik bij je benen/voeten en een bij je buik in bed kunnen heel prettig zijn.
Yvank_ schreef:Lange warme pyjama, sokken en.extra deken. Werkt hier prima!
Maartje1990 schreef:Ik heb ook altijd koude voeten s avonds maar ik rij geen paard dus daar heeft t niets mee te maken.
Samantha_01 schreef:Ik heb ergens gelezen dat als je (neem ik aan) een warme douche neemt, en er een aardig tijdje onder staat (en ik begrijp uit jouw verhaal dat je er slecht onder vandaan kan komen), dat je het daarna koud kan krijgen. Het probleem is, dat door het warme water de bloedvaten in de huid meer bloed door laten stromen om zo af te gaan koelen. Maar als je dan onder die douche vandaan stapt, dan zal dat niet meteen weer "krimpen" en raak je nog aardig wat warmte kwijt. En krijg je het dus koud.
Je kan dan kiezen om na het douchen nog even warm ingepakt, op te blijven in een niet al te koude ruimte en iets warms te drinken, en pas daarna in bed te stappen, zoals gezegd met lekkere pyama en warme sokken aan.
Misschien helpt het. Je lichaam zal inderdaad gaan afkoelen als het zich klaar maakt voor slapen gaan.
ps een lauwe douche zou ook helpen, maar brrrrrrr daar moet ik niet aan denken zelf
_KellyAV schreef:Ik herken dit ook wel. Vaak doe ik een broek of legging aan en van die lekkere dikke zachte bed sokken. Wat ook schijnt te helpen is gestrekt in bed liggen ipv je benen optrekken en een bolletje van jezelf te maken.
JoycexEnya schreef:Een elektrische deken is niet gevaarlijk, heb wel eens hele nacht aangehad op hoogste stand en ik leef nog. Of.ik heb gewoon geluk gehad op tijd wakker te worden door de hitte, lag ook nog een hond op me en dacht dat het daarvan kwam.
Ik kan er niet over mee praten. Heb met rijden altijd koude voeten.
jorika1986 schreef:http://www.clickheat.eu/The-Products/Ca ... oductID/27
Bovenstaande link: DE oplossing. Zeker anderhalf uur goed warm tot gewoon heet.
Evelijn schreef:Douche je altijd voor het slapen of alleen als je hebt paardgereden? Als je te warm doucht gaat je lichaam zichzelf afkoelen en dan is het lastig om je eigen interne kacheltje weer op te stoken zeker als je al moe bent.
Britta31 schreef:Er is nog een topic van een bokker die snachts half bevroren in bed ligt.Daar komen ook nuttige tips voorbij.
kchristi schreef:Heb je het ook als je hebt gesport of buiten bent geweest, maar niet hebt gereden?
SarahIlse schreef:Je hebt van die witte katoenen sokken, even geen idee waar ik ze vandaan heb gehaald nu.. Maar in katoenen sokken zweet je niet, maar is het wel lekker warm. Wellicht het proberen waard.