Griepprik, wel of niet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Griepprik, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 14:06

:wave:

Waarschijnlijk zullen hier wel meer mensen zijn die een oproep hebben gekregen voor de griepprik,
Gaan jullie deze wel halen of niet? En wat is je reden hiervoor?

:)

Anoniem

Re: Griepprik, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:08

Ik heb inderdaad ook de gele kaart gehad :')

Ga 'm toch maar halen. Krijg de oproep niet voor niets zullen we maar zeggen.. :+

linkyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:08

Van m'n levensdagen niet.................. Google maar eens, de prikhalers zijn meestal langer en erger ziek dan die niet prikhalers. Ik zit in een dubbele risicogroep, 60 ++ en hartpatiënte maar peins er niet over om dat ding te halen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:10

Ik heb hem ook gehaald. Ben longpatient

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:12

Ik heb hem een keer gehaald. Ben toen 2 weken lang ziek geweest.
De afgelopen 3 jaar nooit gehaald en geen griep meer gehad. Ja twee maanden terug maar dat was maar 4 dagen echt ziek

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:13

Ik ook een risico groep dus krijg ook een oproep

Heb hem vorige week gehaald.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:16

Ik heb jaren de prik via mijn werk moeten halen en daarna heb ik het ondanks de oproep (ben ook risicogroep) niet meer gedaan. Nu lag vrijdag de oproep weer in de bus en ik kreeg ineens het gevoel dat ik hem dit jaar beter wel kan halen dus ik ga volgende week wel.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:18

Ja ik heb m vorige week gehaald,als ik m niet haal ben ik de hele winter ziek nml. :=
Nu al een paar jaar op eigen verzoek een prik gehaald en nog maar een tot twee keer ziek,dus voor mij een hele verbetering. :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:19

ik zit in wel 3 risicogroepen, heb 1 x een griepprik gehaald en toen ben ik me toch ziek geweest, niet te geloven. Dat was dus meteen de laatste keer. Ik krijg nu niet eens meer een oproep om hem te gaan halen.
Daarna ook nooit meer griep gehad *klopt af* terwijl ik toch dagelijks door een school loop met ruim 5000 leerlingen en bijbehorende virussen.

Mijn paarden laat ik ook al jaren niet meer tegen influenza enten, ze komen alleen op mijn terrein en in het bos waar amper andere paarden komen en mijn ruin werd altijd een paar dagen ziek na een enting. (ent alleen eens in de paar jaar tetanus)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:21

Ik wel ben doelgroep en gegarandeerd aan de beurt met griep als ik hem niet neem.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:41

Ik heb hem ook gehad, omdat ik ook in een van de risicogroepen zit. Echter heb ik hem nog nooit eerder gehad, en daarom ook niet van plan om hem nu wel te halen..

Ik moest het strookje dan inleveren bij de HA om aan te geven of ik wel of niet kwam... Ding is lijnrecht de prullenbak in gegaan := Als ik hem niet inlever, dan kom ik toch gewoon niet :+

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:43

Ik ga hem halen, ik had elk jaar luchtweginfectie's en sinds ik de prik haal niet meer. Heb gelukkig ook nooit bijwerkingen o.i.d..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:44

Ik heb astma als ik mijn kamer niet vaak genoeg stofzuig ( :+ ) en ik krijg hem ook elk jaar. Ik heb hem nog nooit gehaald omdat ik het nut er niet van inzie. Ben bijna nooit ziek en als ik wel ziek ben dan is het altijd viraal en heeft het niks te maken met het feit dat ik astma heb.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:46

Ik heb dit keer wel echt getwijfeld.
Uiteindelijk toch niet gedaan.
Ik zit ook in een risicogroep maar heb nog geen een keer de prik gehaald.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:47

Ik haal ook braaf de griepprik :j

Ik werk op een plek waar ik veel in aanraking kom met kwetsbare mensen die zelf ook van alles oplopen en vooral doorgeven: aan mij dus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:29

Ik twijfel nog enorm. Heb hem dit jaar voor het eerst gekregen (de oproep) omdat ik sinds februari dit jaar diabetes type 1 heb.

Ik werk met een kwetsbare doelgroep maar die worden zelf ingeënt.

Ik hoor zowel positieve als negatieve verhalen...

Onlangs heb ik een hepatitis B vaccinatie gehad en daar was ik 2 dagen ziek van. Ben dus wel bang dat ik dat met de griepprik ook word.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:32

Nooit ziek geweest van de griepprik (wel afgelopen jaar van de DTP prik }:0 ). Lijkt wel goed te werken (op afgelopen winter na, maar er was al voorspeld dat ie minder zou werken)

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:35

Ik haal ook al (zolang als ik mij kan herinneren) de griepprik.
Vroeger voor astma. Maar nu moet ik m sinds een paar jaar halen omdat ze er achter zijn gekomen dat ik een hartafwijking heb en een verkeerd opgedeelde hartklep + een lekkende hartklep. Griepprik word dan ook sterk aangeraden voor de cardioloog. Heb er nog nooit iets negatiefs van ondervonden dus ik vind het prima. Verbaas mij ook over de vele negatieve reacties hier, nog nooit iets van gemerkt/gehoord. Pakt het blijkbaar voor iedereen dus zeer wisselend uit

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:36

Ik eens maar nooit weer. Ik heb dat jaar me nog nooit zo beroerd gevoeld. Je kwakkelt tegen ziek zijn aan, en duurde erg lang voor ik weer hersteld was. Dan liever 2 weken goed uitzieken dan 2 maanden kwakkelen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:25

Ik neem 'm wel.
Ik heb astma en werk daarnaast in het ziekenhuis, waarbij ik rechtstreeks met oudere patiënten in aanraking kom. Dus om hen EN mezelf te beschermen, neem ik 'm.

Vorig jaar werkte de prik niet helaas. Er bleek toch een andere mutatie te zijn, waar bijna iedereen door geveld is toen. Dat was wel een domper }:0

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:26

Ik zou hem wel gaan halen, mijn moeder haalde hem niet, kreeg de griep en stierf daaraan. Als je de oproep krijgt zal het met je medische verleden wel nodig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:31

Atalja schreef:
Ik zou hem wel gaan halen, mijn moeder haalde hem niet, kreeg de griep en stierf daaraan. Als je de oproep krijgt zal het met je medische verleden wel nodig zijn.

Dat is natuurlijk ontzettend vervelend voor je, sterkte.. Maar het is lang niet bij iedereen zo zwart-wit. Ik krijg de oproep omdat ik hele milde astma heb en daardoor in het boekje sta als longpatient. Ik heb het echter zo mild dat ik er totaal geen extra last van heb als ik de griep krijg, wat ik in mijn leven pas drie of vier keer gehad heb.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:34

Emmaa_ schreef:
Atalja schreef:

Dat is natuurlijk ontzettend vervelend voor je, sterkte.. Maar het is lang niet bij iedereen zo zwart-wit. Ik krijg de oproep omdat ik hele milde astma heb en daardoor in het boekje sta als longpatient. Ik heb het echter zo mild dat ik er totaal geen extra last van heb als ik de griep krijg, wat ik in mijn leven pas drie of vier keer gehad heb.

Daarom bedoel ik, niet iedereen krijgt een oproep alleen de "risicogroepen". Dan is het natuurlijk nog aan jezelf of je hem gaat halen. Ik heb hem nog nooit gehad dus kan er verder niet over meepraten.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:34

Ik hoor ook bij 1 van de risicogroepen en haal hem al jaren zonder problemen. Ben er nog nooit ziek van geweest.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:48

Ik behoor ook tot de risicogroep met mijn astma, maar ik haal hem ook niet. Omdat ik het nut er niet van inziet. Als iedereen thuis ziek in bed ligt met de griep, heb ik nergens last.. Andere reden is dat ik gewoon geen fan ben van spuiten/ naalden dus sla ik het maar over :o