Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
viavialover schreef:hee
ik bijt heel soms als het me echt irriteerd
maar helft van de tijd scheuren ze met bmxen af of zze zijn weer te lang
want ik als tip zou geven probeer acryl nagels
ik heb mensen gekent die ook zo erg beten en als mensen er op gingen letten dat het wel minder werd
mr ik snapje wel ik schaam me ook voor me nagels
ik wil je best helpen stuur me mr een pbtje
Yv_ schreef:Enige methode lijkt mij om er af te kunnen blijven zodat het weer kan groeien.
Waarom zouden handschoentjes of pleisters niet werken bij je? Al zou je die alleen maar voor het grootste gedeelte van de dag aan hebben, betekent dat in elk geval dat je het grootste gedeelte van de dag niet kúnt bijten. Mocht er wat gegroeid zijn, kan een goede styliste er dan vast wel iets mee.
Andere optie is wellicht in een totaal andere hoek: psychiatrische hulp of misschien iets van hypnotherapie?
nynke55 schreef:Ik zit hier even over na te denken en het doet mij denken aan mijn verslaving aan het roken. Mensen die willen stoppen missen niet zozeer de sigaret, maar meer de handeling van het roken. Ik ben dus nu niet meer verslaafd aan de sigaret, maar heb daarvoor in de plaats een e-sigaret.
Ik denk dat je een beetje die richting op moet denken, dus een vervanger voor je nagels.
Iris82 schreef:Ben je al ooit naar de huisarts of psycholoog geweest hiervoor?
zigranta schreef:Het is het proberen waard en de kosten vallen mee, zou wel een grote verpakking van de urticalcin nemen ,omdat je daar in verhouding tot de Silicea D6 meer van moet innemen.
Givisa schreef:Zelf ben ik er vanaf gekomen door gel nagels. Maar omdat jij daar geen houvast voor hebt gaat dat dus niet. Ik zou toch eens een goede nagelstyliste vragen of ze alleen gellak op je nagels kan doen, wie weet kan dat prima. Dat bijt je er zelf niet zo makkelijk vanaf. Wat bij mij trouwens ook hielp was steeds aan een vinger minder te mogen bijten. Dus alles mag je bijten behalve je pinken etc.
Misschien dat een combi van deze dingen je een op weg kunnen helpen.
Oohja en misschien ook nog wel iets, koop stukjes bijenwas. Ik ging dan daar mee lopen friemelen etc als ik bijv. tv zat te kijken (dat was zo'n moment waarop ik onopgemerkt ging bijten)
Ygritte schreef:Nee, het zijn geheel rubberen 'hangers' aan een touwtje om je nek (op de website zie je voorbeelden, ze zijn er ook in verschillende diktes en met verschillende texturen, van cirkels tot muzieknootjes tot 'gewoon' een staafje. Je kunt zelfs invullen hoeveel je kauwt en zien of je een 'stevigere'/robuuste versie nodig hebt). Het touwtje kun je natuurlijk langer en korter maken, wat je maar wil, of natuurlijk een ander kettinkje ervoor kopen. (Ik heb er zelf trouwens geen aangezien ik dus nauwelijks meer 'kauw-verslaafd' ben, maar een vriendin van me had hetzelfde probleem en is heel enthousiast over deze kettingen, en juist omdat ze speciaal voor kauwen zijn gemaakt zijn ze heel rustgevend.)
Ik denk ook dat als je doel is 'ergens anders op bijten' in plaats van 'geheel stoppen met bijten', dat doel veel haalbaarder is!