pijn op borst en bij ademen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

pijn op borst en bij ademen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 19:16

Dag allen,

Sinds vanochtend heb ik een soort pijn op mijn rechterborst. Dit trekt door naar mijn schouderblad en nek. Als ik inadem doet het pijn op mijn borst.

Ik heb al midalgan opgedaan en warm gedoucht. Ik heb niks raars gedaan vandaag. Opgestaan en toen had ik geen last. Toen ik op kantoor zat begon het ineens.

Wie heeft er een tip of komt het bekend voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:17

Tip. :)* bel je huissarts eens.
Beterschap

Romeo2007

Re: pijn op borst en bij ademen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 19:22

Het voelt als een soort spierkwestie? Natuurlijk als het morgen niet beter gaat bel ik.

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:30

Klinkt bekend, ik heb iets soortgelijks gehad. Toen zat er een spiertje klem tussen mn ribben. Moest vanzelf weer los gaan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:34

Ik heb ook zo iets eens gehad en dat bleef weken aanhouden. Dus toen toch maar even naar de HA geweest. Was een ontsteking van de tussenribspier.
Nu heb ik last van kriebelhoest en doet ademen me ook wat pijn op mijn borst. Zit dan vast een koutje aan te komen.

Ik zou het ook nog even aankijken en bij twijfel de HA even bellen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 19:37

Ok, dat klinkt allemaal niet zo lekker. Als ik mijn hoofd naar mijn schouder breng wordt de pijn erger en stekend.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:24

Romeo2007 schreef:
Ok, dat klinkt allemaal niet zo lekker. Als ik mijn hoofd naar mijn schouder breng wordt de pijn erger en stekend.

Dat klinkt bijna net zoals die ontsteking van de tussenribspier bij mij. Maar goed, ik ben natuurlijk geen dokter. Bij twijfel zou ik morgenochtend gewoon even de HA bellen.
Ik heb er toen niets voor gekregen. Ik mocht pijnstilling nemen als het nodig was. Maar het was fijn te weten wat het was en dat het niets ergs was.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 20:43

De pijn zakt niet af. Ik ga toch maar even een spierontspanner/ pijnstiller innemen.

Ik krijg het ook benauwd door het opervlakkige ademen

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:47

Google eens op syndroom van Tietze. Heb het gehad en bij mij begon het netzo. Ook afgedaan als spierenkwestie, maar ben er heel wat weken mee zoet geweest.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:52

Kan een kramp zijn van een tussenribspier. Hebben meer mensen wel eens last van.
Bij mij helpt heel diep inademen en even vasthouden dan goed.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:54

Ik heb dit ook gehad en dacht ook aan een spierkwestie in de schouder omdat ik daar bekend mee was. Toen het erger werd toch maar naar de huisarts: hij wist het niet zeker, naar spoedeisende hulp gestuurd en heb 4 dagen in t ziekenhuis gelegen. Uiteindelijk bleek het een bacterie in mn longen te zijn maar ze hebben ook wat hersenvocht afgenomen omdat het een hersenvliesontsteking kon zijn.

Morgen direct HA bellen dus! Cliché: beter 1 0 keer te veel dan 1 keer te weinig. Beterschap!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:00

Herkenbaar maar bij mij is het wel echt alleen een spierkwestie. Ik zet ook regelmatig die spieren 'vast' bij het maken van bepaalde bewegingen. Dat doet dan zo zeer en ademhalen gaat lastig want is dan zeer pijnlijk. Wat ik dan doemis plat op mijn rug liggen. Schouders ontspannen en dan de spieren gaan masseren en rustig proberen adem te halen. Dus in feite rustig door de pijn heen ademhalen totdat het scherpe er van af is. Daarna gaat het vaak wel weer of ik hehaal bovenstaande later nog een paar keer in combinatie met pijnstillers. Sterkte.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:05

syndroom van Tietze dit idd of hyperventilatie.
Zoek evt op nijmegse hyperventilatie test en vul die in.

Zou ook even wat dagen aankijken soms gaan klachten in een paar dagen ook weer over.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:07

Overleg met de huisartsenpost. Ik ben leerling verpleegkundige vierde jaars. Momenteel ben ik examens aan het doen in klinisch redeneren ( gegevens verzamelen, verbanden leggen tussen symptomen en ziektebeelden).

Pijn op de borst, uitstralingsklachten, pijn bij het inademen zijn altijd symptomen waar je bedachtzaam bij moet zijn. Het kan heel onschuldig zijn, maar kan ook iets serieus zijn met je hart. Zeker bij vrouwen zijn de symptomen met betrekking tot het hart atypisch ( afwijkend van de normaal verwachte symptomen).

Dus bel even met de huisartsenpost. Die zijn getraind om je op de juiste manier uit te vragen en op basis van die gegevens een advies te geven :) .
Zal je sowieso wat meer rust geven voor de nacht.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:09

Is het sinds vanochtend continue aanwezig? Benauwd, warm/ klam?
Ik zou voor de zekerheid even de huisartsenpost bellen. Voor je eigen gemoedsrust ook beter!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:30

Romeo2007 schreef:
De pijn zakt niet af. Ik ga toch maar even een spierontspanner/ pijnstiller innemen.

Ik krijg het ook benauwd door het opervlakkige ademen

Ik zou toch even de huisartsenpost bellen.
Lijkt me geen overbodige luxe.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:31

Hmm ik denk aan iets heel anders, vooral omdat ik er zelf veel ervaring mee heb... Komt niet zo vaak voor op jonge(re) leeftijd, maar vooral daarom veel over het hoofd gezien. Maar Geen idee hoe oud je bent.

Hoe voelen je benen? Geen last van? Zwaar gevoel? Wat dikker/harder dan normaal? Beetje "jengel" benen"?

Zit de pijn vast aan de ademhaling?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 09:37

Hi allen,
Gisteravond dycloflenac ingenomen. Vanochtend opgestaan en alle pijn is weg?
Lijkt toch een soort overbelasting. Als ik nu weer pijn krijg bel ik zsm de huisarts!

Ik ga sowieso even mijn manueel arts bellen om even de boel na te laten kijken.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:22

Fijn dat het weg is.