Door jarenlang prednisongebruik heb ik staar en ik heb diabetes type 2 (ook gerelateerd aan de prednison).
Verder heb ik oorsuizen en een enorm gehoorverlies.
Verder nog wel eens kleine ditjes en datjes maar goed....
Nu heb ik al enkele maanden last van hoofdpijn (eigenlijk dagelijks, alleen valt het de ene dag wat meer op dan de andere), heb moeite met mijn coordinatie (zwalk soms een beetje of maak rare misstappen), heb soms moeite om gesprekken te voeren omdat ik niet op bepaalde woorden kom etc....
Nu ben ik laatst bij een neuroloog geweest en die heeft een EEG, een EMG en een MRI laten maken. De uitslagen van de EEG en de EMG waren goed maar op de MRI waren witte vlekken te zien naast de ventrikels (holtes met hersenvocht), het waren bijna symmetrische vlekken aan de onderkant van de ventrikels. Hij gaf aan dat het geen accuut probleem is, het verklaart mijn klachten niet (hooguit misschien mijn gehoor) maar het hoort er niet te zitten en hij weet niet wat het wel is

Hij heeft wel het vermoeden geopperd dat het om een auto-immuunziekte zou kunnen gaan maar welke.....????
Ik hoef pas eind december terug in de hoop dat hij dan heeft kunnen uitdokteren wat het zou kunnen zijn. Snap dat hij ook verder onderzoek/overleg moet doen, maar stiekem vind ik de onzekerheid wel moordend. Heb prive ook even dingen op een lager pitje gezet omdat ik nu dus niet weet hoe of wat het in de toekomst gaat geven.
De hoofdpijn en coordinatieklachten blijven wel voortduren.
Vandaag nog eens bij de huisarts geweest omdat ik ook steeds last heb van pijn in een aantal gewrichten en een soort van stroomstootjes aan de linkerkant van mijn been waardoor ik af en toe wegzak (lrachtverlies). Zij neemt me gelukkig wel heel serieus maar weet ook niet heel goed waar ze het zoeken moet. Ik heb nu opnieuw bloed laten prikken om te kijken of ze daar iets uit kunnen halen anders dan de suikers of de IgE, dus vitaminen en ook de ziekte van Lyme heeft ze meegenomen.
Ik verwacht niet echt een antwoord hier, wilde gewoon even mij ei kwijt, maar misschien kan iemand meedenken of desnoods een (alternatieve) arts aanraden.