Nog niet zo heel lang geleden ben ik geopereerd, of eigenlijk 7 keer geopereerd. In m'n buik, rug en hoofd. Littekens op mijn buik en rug heb ik geen last van, maar die op mijn hoofd! Pff.
Het achterste litteken (net boven en achter mijn oor) heb ik niet zo veel last van, maar voor op mijn hoofd (net achter de haargrens) wel. De kou daarop doet echt enorm pijn. Nu zit er direct onder het litteken ook een gat geboord in de schedel, misschien dat dat ook mee telt?
Met de kou er op zak ik dus bijna door de grond. Heb buiten alweer een tijd een muts op, maar nu t kouder is werkt dat niet meer. Haren zijn toch alweer een eind terug gegroeid, cm of 4/5 al en dus geven toch weer wat bescherming. Ik verwacht ook wel dat het in de loop van de tijd minder gaat worden (litteken is pas 2,5 maand oud), maar zou graag er voor willen zorgen dat t toch minder wordt tot het litteken minder gevoelig is voor kou. Het geeft echt flinke pijn op het litteken zelf, maar ook hoofdpijn die op de hoge druk pijn komt. Maakt t best heftig en de pijn reageert niet op pijnstillers (4 x 2 paracetamol 500, 3x ibuprofen 600, 3x naproxen 250, 4x tramadol 100 en ook niet op oxycodon, van alles dus al geprobeerd...). Dus graag iets minder.

Litteken op mijn knie (13 jaar geleden twee keer aan geopereerd) is soms nog wat gevoelig met de kou er op, maar dikke/warme broek aan en dan is t goed te doen... Maar hoe doe je dat met je hoofd als een muts niet meer voldoende is? Vuilniszak op je hoofd is ook zo iets...
Wat doen jullie met littekens die pijn doen met de kou erop? Ben ik heel benieuwd naar... Tips, naast een muts op en niet met natte haren naar buiten, zijn echt heel erg welkom!! Oh en niet meer naar buiten gaan is geen optie helaas, haha.
Morgen vertrekken we naar Zweden, waar t nog wat kouder is...