Jeukende bultjes van (chloor)water

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Jeukende bultjes van (chloor)water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 20:10

Weet iemand iets tegen rode jeukende bultjes die je krijgt van chloor water?
Wij gaan volgend jaar op vakantie naar de VS (ben een beetje vroeg) en de eerste 2 keer ben ik daar kapot gegaan van de jeuk en de bultjes, voornamelijk op binnen bovenbeen en ellebogen. Het lijkt te komen van de chloor.. je zwemt daar in chloor om je vervolgens af te douchen met chloor. In Duitsland / Centerparcs had ik dit na 3 dagen ook, maar lang niet zo erg, denk vanwege het mindere chloor gehalte in het water.

Ik ben sowieso van plan om dit eens te vragen aan de HA maar misschien weet iemand hier al een fijn middeltje.

Alvast bedankt!

sauffi

Re: Jeukende bultjes van (chloor)water

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:16

Dit is volgensmij een allergische reactie. Mijn zusje heeft hier ook last van zij kreeg als tip van iemand insmeren met olie. Het helpt zegt ze! Wel even kijken welke olie lang blijft zitten vlgsm is dat een kwestie van uitproberen.

CustomSAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:21

Misschien even aan de huisarts vragen. Misschien heeft ie wel iets wat de reactie voorkomt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:27

Onze dochter heeft dit ook. Niet handig met zwemles. Bij haar smeren we vooraf de plekken in met vaseline linetta en na het zwemmen weer

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:33

idd smeren en allergietabletjes eventueel? mss even informeren bij de huisarts

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 21:43

Bedankt voor de reacties! Ik dacht al dat het een allergie is, maar het komt wel pas op na enkele dagen.

Vaseline of olie insmeren lijkt me een goed plan, wel veel werk, steeds voor en na het douchen, maar misschien werkt het wel :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:46

Ik doe er nooit wat aan. Heb er al heel mijn leven last van met zwembaden met heel veel chloor of bepaald wasmiddel. Ja gewoon insmeren met body lotion maar verder niks hoor.

Hoe meer je eraan rommelt hoe erger het word lijkt wel.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:48

Oh heel bekend, ik ben ook zwaar allergisch voor chloorwater. Krijg er idd jeukende bultjes van, netelroos. Is weinig aan te doen, je kan anti-histamine tabletten gebruiken en mentholzalf. Bij mij verergerde het bij warmte dus lauw en kort douchen. Bij mij was het altijd afwachten, werd vanzelf minder maar kon wel even duren.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 01:18

Met zwemmen en na het douchen zorgen dat jij je kan nadouchen met fles/bron water?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 03:15

Ik zwom twee keer in de week. En zat altijd na 20 min zwemmen helemaal onder de uitslag.
Mijn hoofdhuid lag na het zwemmen tot bloedends toe open. Heeft lang geduurd dat ik erachter kwam dat het van het chloor kwam. Ik mijd dat dus, en mochten we in chloor zwemmen doe ik aan pootje baden of zorgen dat mijn hoofd in iedergeval niet nat wordt.
Naar de VS zal lastig worden. Ik denk dat ik mijn haar dan zou wassen met flessen drinkwater.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 10:07

Dat zou ik dan ook doen inderdaad Nassie

@fjordjes, ik heb vorig jaar in de VS mentholzalf gehaald, biologische (ze hadden niets anders bij de Whole Foods) maar dat werkte maar heel kort. Kort douchen deed ik daar sowieso

@ hannanas, daarna afspoelen met fleswater lijkt me inderdaad ook een goeie optie.

Ik drink het kraanwater daar sowieso al niet, of enkel als er echt niets anders is, want ik vind het zo vies..