morgen.....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

morgen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 19:33

Pfff ik zie er zo tegenop!
Morgen moet ik werken. Opzich erg leuk want ik heb leuk werk. Alleen nu sta ik morgen alleen in de winkel in een overdekt winkelcentrum. Nu mijn dilemma....
Ik rook......
Ik wil heeeeel graag stoppen met roken, maar mijn psychische verslaving is zo erg, dat ik Max 3 uur zonder sigaret kan...
Morgen kan ik van 9 tot 6 niet roken!
Hoe kom ik de dag door?
Wie heeft er tips om het wat makkelijker te maken?
Alvast bedankt!

CustomSAN

Re: morgen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:34

Nicotine kauwgompjes ofzo..

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:35

Gewoon bezig blijven, dan denk je er ook het minst aan!
Ik heb ook dagen van 12uur moeten werken zonder te kunnen roken.. En het lukt echt wel (en zodra je klaar ben is het eerste wat je doet een peuk.opsteken).

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:35

Zorgen dat je zoveel te doen hebt dat je het niet mist, kauwgom eten en veel drinken.
Je kan de winkel niet uit om te roken, dus je zal simpelweg wel moeten :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:36

Oeps...geen 5 min pauze tussendoor ? :=
Kauwgom misschien?
Of tabak kauwen ? :')
Veel sterkte in elk geval ! :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:36

Goede reden om stoppen te oefenen, gewoon doorzetten. Klinkt misschien lastig maar lekker bezig blijven ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:37

Ik had verwacht dat er iets heel ernstigs zou gaan gebeuren morgen, maar dat valt toch best mee. Het werken in de winkel biedt toch genoeg afleiding? Er is genoeg te doen in een winkel lijkt mij. Daarnaast is het meteen een goede start om te stoppen met roken.

Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:39

Ik heb ook wel eens geen pauze of tijd en het is te doen, als je maar iets te doen hebt!
Pas wel op met die eerste dan om zes uur

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:45

Gewoon niet een sigaret de baas laten zijn over je wilskracht. Je zal een paar keer per dag aan die sigaret denken, maar na een paar minuten is dat moment weer voor bij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:27

Op zich ga je er niet dood van :+
Een mooie aanzet om definitief te stoppen met roken, zo te lezen wil je dat wel gaan doen ;)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:01

Goede reden om er meteen maar helemaal mee te stoppen!

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:03

Geen sigaretten meenemen?

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:06

Heb keer van een persoon een tip gehoord van mensen die roken, als ze een sigaret op willen steken een plastic roerstaafje in je mond stoppen en daar op kauwen. heb je toch afleiding.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:09

Hopelijk veel klanten om je bezig te houden en neem iets kleins mee om in je handen te houden waar je aan kan friemelen ipv je sigaret (ketting met kralen wordt er in sommige landen wel speciaal voor verkocht). Het is inderdaad meteen een goede kans om te stoppen :j

paardje1983 schreef:
Heb keer van een persoon een tip gehoord van mensen die roken, als ze een sigaret op willen steken een plastic roerstaafje in je mond stoppen en daar op kauwen. heb je toch afleiding.
Ik snap het alternatief, maar als gezicht van een winkel geeft dat een slecht beeld naar de klanten toe (idem voor kauwgom).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 00:17

's Nachts stap je ook iedere 3 uur uit bed om te roken of? :)
Even zonder grappen, ik zou het gewoon aankijken. Je bent sterker dan je denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 00:25

Je kan ook denken dat je morgen stopt met roken, maar 's avonds al opgeeft en weer begint :+

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 00:26

Het is stoptober, geen mooier moment om te beginnen!

euh.. dat ziet er op het scherm anders uit dan het in mijn hoofd zat.. maar je snapt het wel toch? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 00:30

Bambolina schreef:
Het is stoptober, geen mooier moment om te beginnen!

euh.. dat ziet er op het scherm anders uit dan het in mijn hoofd zat.. maar je snapt het wel toch? :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 01:07

Geen pauze? , ach zei laatst tegen mam met haar nicotine vingers als je uit bed komt heel hard zuigen erop. Maar om dat op die plek te doen :') , geloof dat het doorbijten word

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 07:14

Nee helemaal geen pauze... winkel mag niet dicht en moet van half 10 tot 6 dus open blijven. De winkel is niet zo heel druk dus verwacht geen mega drukte. .... een roerstaafje in m'n mond is een idee (die haal ik er dan uit als er een klant is idd)
Pff zie er echt heel erg tegenop. Ik neem het boek van allan car maar mee denk ik en m'n huiswerk om mezelf af te leiden

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:16

Hoe gaat het/is het gegaan? :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:30

idylle schreef:
Nee helemaal geen pauze... winkel mag niet dicht en moet van half 10 tot 6 dus open blijven. De winkel is niet zo heel druk dus verwacht geen mega drukte. .... een roerstaafje in m'n mond is een idee (die haal ik er dan uit als er een klant is idd)
Pff zie er echt heel erg tegenop. Ik neem het boek van allan car maar mee denk ik en m'n huiswerk om mezelf af te leiden

ehm, niet om het een of ander maar is dat wel legaal? Volgens mij hoor je op een werkdag van 8 uur minstens een half uur pauze te hebben :=

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:33

Is legaal hoor Foaly. Mijn baas draaide ook altijd dagen van half 10 tot 6 + koopavond, zonder 'officiële' pauze. Natuurlijk nam ze gewoon pauze op de rustige dagen, maar als er een klant binnen kwam, dan moest ze wel heen. Het was een eenmanszaak (en zo af en toe viel ik in) dus dan kan je niet anders.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:35

Wow. Dit klinkt echt als een halszaak, maar het gaat hier om vier á vijf sigaretten.
Ik kan je vertellen, ik bijt net zo erg op mijn nagels als een kettingroker rookt. En nee, ik overdrijf niet. Maar hoe dan ook, hoe sterk de drang ook is, handen uit mijn mond tijdens mijn werk. Ook niet 'even' als ik achter ben en zelfs niet in mijn pauze.
Echt waar, doe er wat aan, TS.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:39

Chiave schreef:
Wow. Dit klinkt echt als een halszaak, maar het gaat hier om vier á vijf sigaretten.
Ik kan je vertellen, ik bijt net zo erg op mijn nagels als een kettingroker rookt. En nee, ik overdrijf niet. Maar hoe dan ook, hoe sterk de drang ook is, handen uit mijn mond tijdens mijn werk. Ook niet 'even' als ik achter ben en zelfs niet in mijn pauze.
Echt waar, doe er wat aan, TS.

Hier ook een hardnekkige nagelbijter. ''Gelukkig'' werk ik met ontzettend veel rotzooi en is nagelbijten niet alleen een slechte gewoonte maar dan ook nog eens vies(smaak) en mogelijk kankerverwekkend.
Het eerste wat ik doe als ik uit de douche stap na het werk is, jawel, nagelbijten...