Er heeft gelijk even een arts(dokterspost) naar allebei gekeken omdat mijn moeder het uitgilde van de pijn en klaagde over misselijkheid
.Omdat het druk was bij de ehbo raden deze aan de volgende dag aan om onze eigen praktijk te bellen. Deze beoordeelde via de telefoon dat ze maar met paracetamol tot minimaal na het weekend moest wachten (was op een donderdag).
Omdat het been begon te glimmen heeft er nog een arts naar haar knie gekeken en trombose (gelukkig) uit kunnen sluiten.
Maandag vond de arts dat er maar tramadol voorgeschreven moest worden en ze moest haar been maar weer gaan gebruiken.
Dit was echter gewoon echt geen optie maarja zo goed en zo kwaad als het sukkelde we maar door.
Echter de tramadol sloeg helemaal niet aan en kreeg mijn moeder weer een andere pijnstiller voor geschreven.
Weer werd mijn verzoek om een foto afgewimpeld.
Na het weekend nog steeds geen vooruitgang en heb ik met mijn vuist op de tafel geslagen ( mijn moeder komt niet voor dr zelf op en hen lang haar wens om mij rustig te houden gerespecteerd maar nu was het aanmodderen,zoals dat in mijn ogen was, genoeg!).
Nou vooruit dinsdag (dus 2 weken na de val) mocht ze naar het ziekenhuis voor een foto.
Mijn vermoeden werd bevestigd want haar knie was gebroken.
Eigenlijk moest het geopereerd worden naar ivm een zwakke gezondheid bij mijn moeder (icd,3 bypasses, tia en hartstilstand gehad) durfde ze dit niet aan.
De keuze viel dus op gips.
Na 4 weken gips werd het gisteren eraf gehaald.
Echter ben ik verbaasd dat ze niet eens een foto hebben gemaakt om te zien hoe het er voorstaat.
Is dit gebruikelijk?
Ik heb zelf nooit wat gebroken maar bij mijn paard (totaal anders natuurlijk) werden telkens foto's gemaakt voor we over een vervolgstap nadachten.
Gisteren heeft mijn moeder echt staan huilen toen ze van de rolstoel naar de gewone stoel moest overstappen.
Dit baart mij zorgen.
Ze zegt dat het net zo zeer doet als in het begin
Vannacht heeft ze na vreselijk pijn maar de brace omgedaan ondanks dat dit van de arts niet meer mocht.
Toen heeft ze Gelukkig toch een paar uurtjes kunnen slapen.
Een lang verhaal maar mijn vraag luid dus is het gebruikelijk om gips te verwijderen zonder een controlefoto?
Het kan natuurlijk ook flink stijf zijn maar door de hele voorgeschiedenis ben ik een beetje sceptisch geworden
), toen werd er elke 4 weken een foto gemaakt. Tot zelfs een maand of 3 na de tweede operatie toen het ijzer werk verwijderd werd en dat was een jaar na de trap en dus eerste operatie.