Roaccutane

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Roaccutane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:29

Hoi!

Aangezien ik niks specifieks kan vinden op Bokt over het gebruik van Roaccutane hierbij een topic.

Zijn er nog meer Roaccutane gebruikers? En hoelang al?
Ik ben vorige week begonnen met mijn kuur, merk alleen de nadelen op het moment.
Droge huid, droge ogen, schilfertjes...

Heeft iemand ideeën wat de beste creme is voor zo'n huid? :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:35

Oef, hou jezelf alsjeblieft goed in de gaten met dit paardenmiddel!! Neerslachtigheid en depressiviteit is een veel voorkomende bijwerking en er zijn meerdere gevallen van zelfdoding onder invloed van dit middel bekend.
Mijn broer heeft het jaaaaaaaren terug geslikt, toen werd dat niet gemeld en moesten we daar maar zelf achter komen.

GeneralFlynn

Re: Roaccutane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:38

Mijn dochter heeft net haar kuur afgerond.
Ze heeft nu een prachtige gave huid.
Ze had een creme van de dermatoloog gekregen maar dat was geen succes.
Zal haar eens vragen wat ze wel heeft gesmeerd tegen de droogte.
Hier is ook het een en ander te vinden over roaccutane :
[MWS] Puisten deel 2

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:46

Ik gebruik het ook, nu voor de 2e keer. Door een heftige allergische reactie in mijn gezicht kwamen mijn klachten helaas terug na 2 jaar. Afgezien van een drogere huid en hoofdpijn heb ik weinig bijwerkingen ervan. De bijwerkingen worden minder naar mate je het langer gebruikt, tenminste bij mij wel.

Ik smeer er gewoon aloevera creme op, mijn hoofdhuid is super gevoelig en allergisch en dit is het enige wat werkt, gewoon een dikke laag voor ik ga slapen en mijn huidje ziet er niet meer droog uit. Kijk anders eens voor de producten van biodermal, die werken ook heel erg goed, wel wat prijziger, maar werken wel.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:02

Is dit hetzelfde als isotrtinoïne? Zo ja dan gebruik ik het ook :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:04

Geen ervaring persoonlijk omdat ik weiger dit te slikken, en dus nog met acné rondloop soms.
Kijk er alsjeblieft mee uit, want het is echt enorme rommel!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:08

Rosemarin schreef:
Is dit hetzelfde als isotrtinoïne? Zo ja dan gebruik ik het ook :)

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:13

Ik heb dit ook een jaar geslikt toen ik 11 was. Ik had enorm veel puistjes: op mijn gezicht, borst, rug, armen, bovenbenen, echt overal. De bijwerkingen die ik hier lees (neerslachtig, depressief, etc.) herken ik niet (denk ik, het is al lang geleden en ik begon net te puberen. Dat ik zo nu en dan enorm down was weet ik daar aan).

Wel had ik inderdaad erg veel schilfers op mijn hoofdhuid. Ook mijn ogen en neusslijmvliezen verdroogden wat weer zorgde voor flinke hoofdpijn. Ook droge lippen (waarbij ik de velletjes van mijn lippen beet en dat is tot op heden een heel vervelende gewoonte van me :D ).

Ik smeerde vaak uierzalf op mijn lippen en in mijn neus (ja, echt). Verder geen speciale dingen gedaan. Na de kuur heb ik nooit meer puistjes gehad, alleen een enkele tijdens menstruatie.
Wel moest ik elke maand op controle om mijn bloedwaardes te laten checken. Mijn cholesterolgehalte was gestegen tot een zorgwekkend hoog niveau, waardoor ik onder zeer strenge controle bleef.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:29

Ik heb ook geen neerslachtig gevoel, maar ben wel verslaafd geworden aan labello, kan nu echt niet meer zonder. Mn hele lippen zijn gebarsten, dit is het enige nadeel haha :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:43

Mijn dochter had er ook heden laat van.
Wel droge ogen,lippen,huid en bloedneuzen.
(slijmvlies in de neus droogt ook uit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:05

Ik ben zelf heel gevoelig voor medicatie waarvan je depressief kan worden maar tot heden niks gemerkt. Net mijn herhaal recept opgepikt en 11 nov bij de derma afgesproken.
Over 'rommel' denk ik dat er wel ergere/kwalijkere dingen op de markt zijn, ik zou straks namelijk mega gelukkig zijn als ik na 8 jaar acne er vanaf ben ...
En ja graag tips voor cremes! Ik heb echt een meeeega trekkende huid, alsof ie verbrand is :')

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:15

Ik slik het vanaf mijn 11e gok ik, zo'n jaar of 8 nu. Steeds een periode van ong. 5 maanden en dan weer een tijdje stoppen. Helaas kan ik de klok erop gelijk zetten dat het vervolgens na 3 maanden weer steeds meer terugkomt.

Ik heb een hardnekkige labelloverslaving, ook wanneer ik het niet slik.
Voor de rest vallen de bijwerkingen erg mee bij mij. Enkel wat droogte in mijn gezicht en vervelling op m'n neus. Merk ook dat de droogte erger is aan het begin van de periode dat ik het slik en het steeds minder wordt.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:19

Ik heb vanmorgen bloed laten prikken, als het bloed goed is start ik volgende week met een kuur voor vijf maanden. Ik heb ineens (12 weken) flink acne en ben al 'uitgepuberd' zeg maar..

De dermatoloog raadde mij overigens aan om enkel vaseline te smeren op mijn lippen, geen labello. Ook zou ik oogdruppels kunnen halen bij de opticien, die mensen gebruiken voor hun lenzen (heb er zelf geen).

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:23

Met 'Labello' doel ik ook meer op lippenbalsem :P
Vaseline vind ik niet zo fijn, voornamelijk omdat het niet intrekt.

Wat wel een fijne balsem is, zéker voor in het begin, hij verzacht en dat is zeker fijn als je scheurtjes hebt; Melison lippenbalsem lysine. Alleen de groene kleur is een beetje jammer, gelukkig zie je dit niet zo als het op je lippen zit.
Deze balsem is ook niet 'stroef'. Dat vind ik vaak het nadeel bij anderen. Doordat ze wat stroefer zijn, krijg je juist meer velletjes door het aanbrengen. De balsem van Rituals is ook fijn! En de lichtblauwe labello.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:30

Ik gebruik voor mijn lippen de 8 hour lip care van Elizabeth Arden en de Body shop lipstickbalm ding..
Voor mijn huid nu die lijn van nogwat Roche :)
Dat voelt goed zacht aan, alleen ik blijf schilferen hahaha... :')

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:30

Ik ben afgelopen dinsdag begonnen aan mijn kuur.. Tot nu toe niks aan de hand, maar had ook niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Ik smeer uit voorzorg al regelmatig vaseline, tip van iemand die het ook heeft gebruikt. Gaan smeren voordat je lippen gaan scheuren en je huid (te) droog wordt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:39

Voor een droge trekkerige huid is kokosolie echt fijn, of vitamine E olie van jacob hooy.
Vaseline en labello werkt bij mij echt niet, veel dingen reageert mijn huid slecht op.
Dus dat is een tip, ondanks dat ik dat spul niet slik.
Kokosolie trekt vrij snel in en oogt glimmerig, maar de vitamine E olie heeft dat amper en ga ik gerust mee de straat op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:10

Ohhh het maakt mij echt niet uit of ik glim... Liever een kerstbal dan nog met veel acne hahaha :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:57

:D
Mij kon het ook niet schelen, beter als jeuk.
Al was het wel fijn dat de vitamine E olie minder glimt, en langer werkt.
Kokosolie blijft op je huid vloeibaar bij dik smeren, het is al vloeibaar bij 25 graden.
Dus topspul maar de vitamine E olie was voor mij handiger.
Op mijn lippen werkt het ook echt super!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:42

Ik slik het nu ook weer sinds 2 maanden. Hoe gaat het nu met jullie?
Mijn huid is niet heel schilferig, maar mijn lippen daarin tegen..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:45

Ik meld me, ben er sinds een half jaar mee gestopt. Ik heb het 2 jaar gebruikt. De kuur werkte zeer snel bij mij, zowel de nadelen als de voordelen. Beiden hielden ook durende de gehele kuur gewoon aan. Voor de droge plekjes een goede body-olie en voor de lippen hielp alleen Dermophil Indien lippenbalsem. Inmiddels dus na 6 maanden stoppen, zijn de klachten (acne) bij mij wel weer helemaal terug trouwens, dus het effect houdt bij stoppen niet gegarandeerd aan.

Kleine voetnoot, zeker als je regelmatig 'contact' hebt met andere mannen, of je gewoon een vaste vriend hebt; regelmatig testen op zwangerschap. Testen in Amerika hebben uitgewezen dat het product 1 op 1000 kans geeft op een vervormd kind. Destijds werd het namelijk zonder verwijzing vrij verkocht en waren de effecten niet goed bekend.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:55

Ik neem het ook sinds 2 maanden, na meer dan 10 jaar wil ik wel eens een pijnvrij gezicht dus zonder puistjes.
Nooit mega erg geweest bij mij maar ik heb er gewoon genoeg van.
Eerste maand moest ik 10mg en nu 20mg, binnen een maand 30mg.
Wel goed dat het opbouwt denk ik!
Ik had meteen een zalf meegkregen voor mijn lippen van de huidarts en ik merk zeker dat ik droge lippen heb, maar het blijft onder controle door die zalf.
Pas ook een keer erge hoofdpijn gehad maar daarnaast nog geen rare dingen gemerkt :)

En van die zwangerschap, vertelde de dokter mij wel meteen, dus absoluut niet zwanger raken.
Maar ik had ook al gehoord van de bijwerkingen dus bijsluiter gelezen en daar staat het ook minstens 5 keer in vermeld :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:59

Klopt, mijn dermatologe vertelde me het er direct bij, het was echter een chirurg die mij een jaar later die cijfers door wist te geven. Die cijfers waren natuurlijk van jaren geleden, toen het product uitgebracht werd. Maar kortom, enorm schadelijk!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:56

Ik heb het jaren geleden genomen, ook wegens zware acné in het gezicht. Eerst andere (mildere) opties genomen maar dan toch overgestapt op 1x 6 maanden kuur.

Ik herriner me: bloedneus wegens extreem droge huid binnenin, 3cm grote plek witte schilferige huid, geen contact met zon (zomer doorgebracht met lange mauwen en 50+ zonnecrème), lenzen niet verdragen, zeer droge huid rond ogen. Eigenlijk overal zeer droge huid.

Ik was toen +/- 13 jaar. Ouders hebben contract getekend dat ze verantwoordelijk waren. Ook verplicht de pil moeten nemen omdat kans op misvorming heel groot is. Daarnaast ook veel hydraterende zalfjes voorgeschreven door dermatologe. . Dus zoals al vermeld, dit is zeker niet eventjes een kuur mediactie nemen. Dit is zware medicatie! Ik raad dan ook aan om dit als laatste optie te nemen. Acné is het einde van de wereld niet. Deze medicatie kan dit wel zijn.

Het verschil tussen toen en nu is groot maar acné heb ik nog steeds. Maar daar heb ik vrede mee, niemand is perfect. Wie hier ook maar enige commentaar op geeft, verdient mijn respect niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:58

Ik heb een contract getekend voor roacutane icm de pil en zwangerschappen ect!
Vandaag bij de derma geweest en hij vond het er goed uit zien. Ik blijf op de 10 mg voor een half jaar. Ook een creme meegekregen voor mijn droge huid!