Al dik 3 weken last van pols/hand/middenhandsbeentjes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Al dik 3 weken last van pols/hand/middenhandsbeentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 22:47

Hoi Bokkers!

Misschien zitten er mensen op het forum die verstand van zaken hebben.. Ik zit namelijk ergens mee en het is heel vervelend, maar ook vrij apart.

Ongeveer 3 weken geleden, ik denk eigenlijk nog langer geleden, kreeg ik ineens een beetje last van mijn rechter pols. Naja kan, misschien een rare beweging gemaakt.
De pijn werd met de dag erger en mijn hand/pols was ook ietsjes dikker (niet veel). Op een gegeven moment kreeg ik er zoveel last van dat ik er bijna niets meer mee kon. En toen de volgende dag, nérgens meer last van.

Dit gaat nu continue zo.. Klein beetje, zeurende, pijn. Wordt steeds heftigere pijn. En weg. En dan komt het weer terug.. En dan ook steeds dezelfde pijn.

Ik heb niets geks gedaan. Niet dat ik weet. En het is ook niet dat ik ineens drie weken geleden iets heb veranderd in mijn leven waardoor het zou komen. Geen nieuwe sport, geen nieuwe bezigheden, geen nieuw werk etc..

Een paar dagen terug was de pijn weer helemaal weg. En gister.. Je raad het al, het was er weer. Vandaag weer flink last, met fietsen en stal uitmesten heb ik er erg last van.

Ik zal de pijn een beetje proberen te beschrijven.. Het is moeilijk aan te wijzen waar het precies zit. Als ik ontspan en niets doe voel ik héél lichtjes een zeurende pijn, echt haast niet. Maar als ik mijn hand ergens op leg en erop steun, dan voel ik echt enorme steken door mijn pols, uitstralend naar de bovenkant van mijn hand/middenhandsbeentjes.
Ik merk het daarom dus ook erg met fietsen, omdat ik dan mijn hand precies zo heb in die houding dat het pijn doet.

Iemand enig idee waar het zo plotseling vandaan lijkt te komen? Of iemand die het herkend?
Ik dacht misschien iets geks gedaan en een lichte kneuzing.. Maar dat gaat toch niet steeds weg en komt dan weer langzaam terug?

WinSel

Re: Al dik 3 weken last van pols/hand/middenhandsbeentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:50

Ben je al bij de huisarts geweest ?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:55

atrose in de botjes van je hand, slijtage van het kraakbeen tussen je botjes en dan de opkomende kou
(beetje rheuma)

tijdje warm houden, dus buiten een handschoen aan kan verlichting geven

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:58

is het geen rsi? dus veel dezelfde bewegingen? ( werk je lange tijd achter pc met muis?) want mijn man had dit ook, alleen meer de pols.
Heb je 's nachts geen soort tintelend/ vervelend gevoel in je hand? ( carpaal tunnel syndroom).
Moeilijk om er wat van te maken, ik zou er toch even naar laten kijken, vooral als het dikker wordt...

sterkte!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 23:00

WinSel:
Ik ben nog niet bij de huisarts geweest, omdat ik het eigenlijk niet 'erg' genoeg vond ervoor en dacht dat het wel weg zou gaan. Maar dat steeds weer terug komt is wel vervelend.

speurneusc:
Artrose, slijtage etc.. Is het daar niet een beetje vroeg voor? Hihi. Ben 18. Ja, zou kunnen hoor. Denk ik.
Handschoenen aan doe ik nu al, want ik vind het bar koud!

liekensancho:
Dat zou kunnen.. Ik fotografeer en ben ook veel op de laptop bezig met de foto's nabewerken, bekijken en films maken, bewerken etc. Maar dat doe ik al zó lang! Dan had ik het toch al eerder moeten krijgen?
'S nachts merk ik volgens mij weinig.. Nog niets opgevallen in ieder geval. Ik zal erop gaan letten.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:03

nee hoor ik liep er ook al tijdje mee maar juist door het werken in de paarden en het vele rijden werd dit bij mij officieel met 20 jaar al geconstateerd.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 23:07

Ik ben wel al vanaf dat ik 6 jaar ben in de paardenwereld. Eerst elke week 1 uurtje les, maar nu al dik 4 jaar elke dag naar m'n eigen paard en alles zelf doen zoals uitmesten etc.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:18

Rsi komt juist voor bij mensen die vaak, veel en lang achter de laptop/computer werken. Ik was hier zelf ook bang voor, en had dezelfde klachten als jij ts. Ik ben naar de HA geweest en werd weg gestuurd met een overbelaste pols. Moest zorgen voor ondersteuning en rust. Zo'n bruin drukverband/steunkaus, waar je een gat in knipt kan hierbij helpen, maar hij het kruidvat hebben ze hier hele mooie polsbandjes voor. Deze zijn elastisch en in verschillende maten te krijgen, en bieden steun aan je pols. Bij mij is het ook steeds een tijd weg, en dan keert het weer terug en dit bandje werkt bij mij ideaal! Laatst ging er een paard vandoor terwijl ik hem nog vast had en kreeg mijn pols een flinke klap te verduren, had meteen weer last van mijn pols en het bandje geeft mijn pols voldoende steun en voldoende vrijheid. Hij is voor Nog geen 5 euro te koop dus deze is zeker het proberen voor je waard! :j

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:19

Klinkt hetzelfde als mijn klachten.
Ik heb ern chronisch ontstoken polsgewricht. Is ontstaan door overbelasting(ben cassiere geweest) en zal nooit meer overgaan. Klachten zijn alleen draagbaar met een brace. Ik moet binnekort langs een ergotherapeut voor een harde brace.

Ik zou even een bezoekje aan de huisarts doen, ik heb er ook heel lang mee gelopen voor ik wist wat het was.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:33

Hier ook vaak last van me pols.
Alleen is het bij mij zo dat die middenhandsbeentje niet altijd goed blijft zitten/soms omgedraaid zit.
Hier is mijn fysio na een aantal sessie's pas achter gekomen.
Gelukkig was ze hier bekent mee en heeft ze hem weer recht/goed kunnen zetten.
Helaas kan het alleen wel vaker terug komen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:34

klopt dat draaien komt door slijtage van het kraakbeen, ik heb er die ineens omhoog schieten, vroeger voornamelijk door de manier van aan singelen bij een engels zadel, rij al 20 jaar western en is me nooit meer overkomen, gelukkig maar want het terug laten gaan van het botje op zijn plek gebeurde met een infuusnaald en deed goed zeer.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:35

Ik heb al 2 maand ongeveer last van m'n pols. Soms kan ik er niets mee. Ik moest toen een maand lang een brace dragen. Eerst de hele dag op t werk dan een halve dag op t werk. Dan om de dag op t werk en dan alleen Savonds. Misschien kan je het proberen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 17:31

Vandaag naar het Kruitvat geweest om een brace te kopen, hebben ze die niet. . :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:57

Waarom ga je niet gewoon naar de huisarts toe, misschien is een brace helemaal niet nodig en is er iets anders aan de hand????
De huisarts is er voor he, dus gewoon morgen bellen voor afspraak :j

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:46

geeft wel steun en daardoor ook rust, die je niet neemt/krijgt als je je hand blijft gebruiken ook al is het minder dan normaal

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:56

Het is niet verstandig als je niet weet wat er aan de hand is om een brace om te doen. Het handigst is om een week of 1-2 te proberen de bewegingen die pijn doen niet te maken (dus ook niet als je geen pijn hebt) het steunen op je hand niet doen, de houding van je hand/pols op je fietsstuur hoort gewoon rechts te zijn in plaats van de houding die jij beschrijft.
Als de klachten er dan nog zijn zeker naar de huisarts gaan, misschien dat hij/zij je dan kan doorverwijzen naar een fysiotherapeut of verder onderzoek wil laten doen.