Dom ongelukje --》best veel pijn..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Dom ongelukje --》best veel pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 20:04

Hallo beste bokkers!

Ik heb vanmiddag een super dom ongelukje gehad op stal!

Mijn pony ging op mijn voet staan en ik viel daardoor op het beton....

Nu ben ik daarna nog naar de fysio kunnen gaan en hebben ze gekeken of er wat scheef stond maar dit was niet het geval maar ik heb 1 rib gekneust en een paar spieren doen pijn. Ik heb dus best eem flinke val gemaakt.

Weet iemand hoe ik de pijn kan verlichten? De fysio kon er niets aan doen en zei dat het zelf moetst genezen..

Groetjes! :)

maj0

Re: Dom ongelukje --》best veel pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:06

Paracetemol nemen verder kun je helaas niet veel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:07

Sterkte ermee, een rib kneuzen kan heel erg veel zeer doen en het is inderdaad bijna niet te behandelen. Als de pijn nu echt zo vervelend is zou ik een ibuprofen/paracetamol nemen en gewoon lekker vroeg gaan slapen. Misschien dat het minder wordt. Als je nou echt een paar dagen/een week achter elkaar pijnstilling moet nemen dan zou ik even langs de HA gaan voor een doosje maagbeschermers, anders kan je erg snel last van je maag krijgen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:07

Een pijnstiller slikken en door gaan met leven....een ongelukje zal vaker gebeuren als je paarden hebt.
Beterschap.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 20:14

Emmaa_ schreef:
Sterkte ermee, een rib kneuzen kan heel erg veel zeer doen en het is inderdaad bijna niet te behandelen. Als de pijn nu echt zo vervelend is zou ik een ibuprofen/paracetamol nemen en gewoon lekker vroeg gaan slapen. Misschien dat het minder wordt. Als je nou echt een paar dagen/een week achter elkaar pijnstilling moet nemen dan zou ik even langs de HA gaan voor een doosje maagbeschermers, anders kan je erg snel last van je maag krijgen.

Bedankt, ik moet toevallig donderdag naar het ziekenhuis voor onderzoeken dus komt goed uit. :)

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:14

Een gekneusde rib kan vervelend zeer doen en vooral omdat je het bij elke beweging voelt. Veel rust nemen met evt. een paracetemoletje helpt hopelijk voldoende. Wat ook goed kan helpen is die plek insmeren met tijgerbalsem. Dit wordt warm en helpt de spieren te ontspannen, dan wordt het ook minder stijf. suc6

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 20:15

evelien_89 schreef:
Een gekneusde rib kan vervelend zeer doen en vooral omdat je het bij elke beweging voelt. Veel rust nemen met evt. een paracetemoletje helpt hopelijk voldoende. Wat ook goed kan helpen is die plek insmeren met tijgerbalsem. Dit wordt warm en helpt de spieren te ontspannen, dan wordt het ook minder stijf. suc6

Dankjewel voor de tip!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:22

neem lekker een warm bad, vaak verzacht dat (momenteel) de pijn, vooral aan je spieren ddan!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 20:24

Dankje!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:19

Een warm bad of warme douche kunnen helpen.
Verder paracetamol slikken en bewegen naar kunnen. Je kan best wat dingen proberen, je lijf geeft zelf wel aan wanneer iets niet gaat.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:28

Een gekneusde rib kan flink pijn doen. Vooral niet te voorzichtig zijn met pijnstillers anders ga je al je spieren te veel aanspannen waardoor je uiteindelijk nog meer pijntjes krijgt. Beterschap!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:58

Smeren met Traumeel of Arnica werkt erg goed.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:02

Ik heb pas geleden ook met een gekneusde rib gelopen (nu eigenlijk nog, maar pijn is nu minimaal)

Ik had voor mezelf 4 x daags 1 pcm, na een bezoekje aan de dokter moest ik 4 x daags 2 pcm nemen, dit omdat ik astma heb en de kans op een longontsteking/astma aanval heel groot is bij een gekneusde rib.

Ik zou dus als ik jou was een aantal pcm per dag slikken om de zoveel uur... De 8 zijn niet aan te raden als je verder geen longproblemen hebt ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 20:07

Bedankt allemaal. Ik heb vooral veel pijn als ik op school ben. En dan vooral in de lessen met schrijven = voorover zitten... met bewegen en idd pijnstillers is het wel te doen. :)

CustomSAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:10

Lekker warm in bad voor je spieren. Genoeg bewegen en op tijd weer je rust pakken. Beterschap.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 20:43

Dankjewel! :*