Droge ogen bij harde (hybride) lenzen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Judith

Droge ogen bij harde (hybride) lenzen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 19:34

Ik heb zaterdag mijn nieuwe lenzen opgehaald, dit zijn hybride lenzen (harde 'binnenkant' met een zachte lens eromheen) vanwege keratoconus.

Nu heb ik ze zaterdag ongeveer 5 uur ingehad, zondag wat langer en vandaag weer wat langer. Naast dat het erg wennen is omdat ik ze constant voel zitten (al wordt dat steeds minder) heb ik in de loop van de dag ontzettend last van droge ogen, dat ik heel graag wil wrijven (maar dat doe ik maar niet, ben bang dat ik ze kapot maak).

Ik heb een fles vloeistof meegekregen (peroxide) waar ik ze in moet doen, en dat reageert dan met een platina-schijfje wat in de houder zit waardoor de lenzen worden schoongemaakt. Ook heb ik ampullen vloeistof meegekregen waar ik ze mee moet vullen voor ik ze in doe. Die peroxide kan ik natuurlijk niet zomaar in mijn ogen gooien :') en die ampullen kan ik natuurlijk niet ergens mee naartoe nemen..

Wie weet wat je (als dat kan, weet niet of het wel bij harde lenzen mag, kreeg ineens zoveel informatie dat ik denk ik even iets heb gemist :Y) ) in je ogen kan druppelen zodat ze wat minder droog voelen?

Alvast bedankt :)

Anoniem

Re: Droge ogen bij harde (hybride) lenzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:41

Ik weet niet of je hiervoor ook al lenzen had, maar ik vind bij het opbouwen de eerste dag ze 5 uur in doen al best wel lang (maar mijn ervaring met lenzen is enigzins verouderd hoor :+ Misschien dat dat tegenwoordig gewoon prima kan)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 19:41

Ik had hiervoor al een jaar of 6 zachte lenzen :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:50

Ik zou toch even contact opnemen met de opticien. Wellicht hebben zij een idee.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:04

Ik gebruik hiervoor Hylo-dual en Hylo-gel oogdruppels. Deze zijn volledig conserveermiddelvrij en mogen voor zover ik weet bij alle soorten contactlenzen. ik heb ze van de opticien, maar de meeste apotheken hebben ze ook. Mijn zus gebruikt ze bij harde lenzen en ik bij zachte, dus hybride zou ook moeten gaan toch? :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:52

Als je lenzen zo vervelend blijven: terug naar de opticien voor kosteloos andere soort lenzen.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 15:25

Ik ben gisteren bij de opticien langs geweest, die zeiden dat het waarschijnlijk door de leesvloeistof komt, die maakt ze 'erg goed' schoon, en dat zij dat wel vaker hadden gehoord dat je daarvan droge ogen krijgt. Als het goed is wordt het na een tijdje minder.

Verder heb ik oogdruppels meegekregen die ik kan gebruiken als ik droge ogen heb :)