Na iets eten me onwel voelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Na iets eten me onwel voelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:56

Vandaag had ik het weer, ik had trek dus eet een appel. Toen ik bijna de appel op had, kreeg ik al een rare hoofdpijn. Toen ik klaar was werd dat alleen maar erger, voelde me ook wat misselijk maar ook heel duf. Ik moest weg dus stapte de auto in, en ik had echt last van een traag hoofd ofzo. Ik was zo duf als een aap met inmiddels een hele scherpe, nog misselijkmakendere hoofdpijn. Het heeft ruim een uur geduurd toen het weer wat weg trok.
Nu zul je denken, dat heeft met die appel te maken, maar laatst had ik raspatat op met pindasaus en toen had ik het ook. :=

Dus ik heb soms na het eten dat ik me echt superberoerd voel. Vooral die scherpe hoofdpijn en duffigheid is dan zo naar. Dit heb ik nu al een aantal keer gehad, op verschillende momenten, met verschillend eten.
Iemand die dit herkend?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Na iets eten me onwel voelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:57

Kan je niet zwanger zijn?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:59

.... ik keek graag naar "mystery diagnosis!!" waarin een vrouw gelijk soort klachten had. Die viel zelfs flauw bij het eten. Had iets met haar bloeddruk te maken wat wegviel zodra ze at... is alweer 2 jaar geleden dat ik het zag. Als je wil kan ik wel als een idioot Youtube afstruinen, en je bang maken met iets wat je waarschijnlijk niet hebt?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:00

Ik heb het soms na het eten van suikers. Althans dat vermoed ik dat het door suikers komt. De toegevoegde suikers zeg maar. Fruitsuikers geen last van. Maar heb niet altijd last van suikers.. meestal kan ik gewoon t eten maar soms krijg ik er last van. Licht int hoofd etc

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:01

Eet je wel regelmatig dan?

Ik herken het wel dat als ik te lang niet heb gegeten en dan weer eet dat ik mij heel ziek kan voelen; heel zwaar, misselijk. Alsof de bloeddruk dan even maf doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:01

Ik slik de pil, en heb verder geen klachten die daarmee te maken hebben, dus lijkt me niet. Toch? :')

Benfan, zou ik het dan niet altijd meoten hebben want ik heb t nu pak 'm beet 2 keer in de maand gehad.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:03

Joolien schreef:
Ik slik de pil, en heb verder geen klachten die daarmee te maken hebben, dus lijkt me niet. Toch? :')

Benfan, zou ik het dan niet altijd meoten hebben want ik heb t nu pak 'm beet 2 keer in de maand gehad.

Het kan wel dat je zwanger bent, pil is geen 100% natuurlijk (mits je aan de andere eis voldoet natuurlijk).

Je hebt het wel bij snelle koolhydraten blijkbaar, hoe lang na het eten heb je er last van? Ik heb het zelf ook wel eens moet ik zeggen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:04

Dat heb ik ook regelmatig ! En merk het dan vooral als ik na het eten een stukje ga lopen of (zwaar)werk ga doen.

Denk zelf dat het met de bloedsuiker spiegel te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:07

Ik heb er direct na het eten last van. Dan ongeveer een uur lang. Ik heb het vaker gehad, maar daarvan kan ik niet meer herinneren wat voor eten dat was.

Tyrcanol, beide keren zat ik daarna gewoon op de bank of in de auto :P Niet bepaald zwaar werk. Maar ik zal eens een testje doen, ik kan bij mn schoonmoeder suiker en bloeddruk meten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:11

Appel zorgt wel voor een suikerdip maar dat is niet meteen..

Ik volg eventjes ;)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:13

Ik volg ook even want heb dit ook wel eens na eten, maar idd ook niet vaak
En ik kan 100% niet zwanger zijn :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:13

Met zwanger zijn had ik juist de misselijkheid als ik niks at, pas als ik iets at trok het weg. Heb jij je bloedsuiker als eens getest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:14

Speekselklier onstoken? Krijg je ook steken door je hoofd.
Of een zenuw in je tanden die lastig doet? Dit heb ik zelf gehad en had overal vreselijke pijn, hoofd/kaak en pas na dagen bleek dat het van mn tand kwam..

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:15

Ziekte van lyme?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:28

Kom je topic tegen en vreemd dat je niet meer reacties heb gehad. Heb er er later nog last van gehad?

Ik heb precies hetzelfde gehad vorig jaar. Iedere keer als ik maar minimaal at een barstende koppijn, duizelig, bijna flauwvallen, pijn in mijn maag en echt doodziek. Alleen een beetje vloeibaar kreeg ik er in minimaal. En een aantal voedingsmiddelen gingen helemaal fout hoe minimaal ook. Koud of heet ging helemaal fout alleen kamertemperatuur viel redelijk.

Dit heeft mij mij uiteindelijk na een paar weken geleid tot een ziekenhuis opname en stiligende maag en darmen. De oorzaak hebben ze trouwens nooit gevonden, wel een vermoeden. In je linkeronderkant van je maag, linkerbovenkant van een darm zitten wat zenuwen die als ze geprikkeld worden en er gevoelig voor zijn deze klachten geven. Is eigenlijk niks aan te doen en kan elk moment nog terug komen weer.

Ik kreeg met moeite 600 kilocalorien binnen door fruitsap en heb ruim 6 weken alleen vloeibaar kunnen drinken. En dat was ook minimaal per keer. Na 6 weken begonnen met een ministukje kipfilet of pindakaas een hapje witbrood. Heb daarna weken lang alles los van elkaar gegeven in kleine hapjes. Warm eten dus eerst bv aardappel. Tijdje later wat vlees en weer los de groente.

Dankzij de ziekenhuis dietist kan ik nu weer normaal eten met een paar mitsen en maren. Grote hoeveelheden lukt gewoon niet meer. Wat ik nu eet is iets meer dan de helft van voor die tijd. Vloeibaar moet hoe dan ook erbij voor de vitamines en mineralen. Zeker 2 keer per week en bij lastige periodes vaker per dag. Na het eten verplicht op een winegum of zo kauwen voor 5 minuten om de leging van de maag te bevorderen. Dit voorkomt klachten bij me.

En mijn eetpatroon is wat byzar geworden, ik moet een aantal keer per dag verplicht snacken aan lekkers. Abrikozenflap per dag, eigenlijk een hand borrelnootjes maar die heb ik geschrapt. Chocokoekjes, dat soort dingen om voldoende suikers binnen te krijgen zowiezo. Heb nog nooit zoveel extras erbij gegeten dan ik nu doe. :') en vreemd genoeg laat ik het dan slaat mijn maag meteen ook weer dicht. Eigelijk ook iedere dag abrikozen moes oid, voor wat erin zit ook. Alleen dat is lastig te vinden.