Drie weken terug ben ik gestoken door een bij. De angel en het gif waren er vrij snel uit, maar ik heb nog steeds last van de plek. Ik zit er niet aan dus dat is het niet.
Toen ik net gestoken was, was de bult natuurlijk dik, rood en warm. Dat is inmiddels veranderd in blauwpaars. Het heeft gejeukt, mijn hele onderarm was gezwollen en deed pijn van de zwelling, het heeft geklopt, ik heb er koorts van gehad, er hebben blaren op mijn onderarm gezeten, een heel stuk huid heeft losgelaten... De huid is nu weer rustig, maar het blijft gezwollen, paars en warm.
Wat moet ik daar nou mee? Na drie weken moet dat toch wel weg zijn?
Euhm is het advies om je huisarts te bezoeken een hele rare
knollentuin
Geplaatst: 09-10-15 23:28
Normaal is een steek na een dag al bijna niet meer te zien. Ik denk dat jij een extreme reactie gehad hebt met een ontsteking
meisje_
Geplaatst: 09-10-15 23:31
knollentuin schreef:
Normaal is een steek na een dag al bijna niet meer te zien. Ik denk dat jij een extreme reactie gehad hebt met een ontsteking
Dit.. En mischien toch ff bezoekje ha?
Dionnetjuuh
Geplaatst: 09-10-15 23:32
Volgende keer meteen naar de huisarts als je onderarm opzwelt bij een simpele bijensteek. Dit alleen al is namelijk een hele heftige reactie. Voor nu: naar de huisarts, misschien heeft hij/zij wel een zalfje/middeltje tegen de mogelijke ontsteking e.d. Je kan je dan ook meteen door laten verwijzen naar de bloedpoli om te testen op allergieën.
Ik was nog nooit eerder gestoken dus ik dacht dat de heftige reactie kwam omdat het nieuw was voor mijn lichaam... Ik vind het zo veel om dan direct bij de huisarts te zitten. Volgens intermet hoeven al die symptomen geen allergie te betekenen, hoewel ik het loslaten van de huid niet gevonden heb. Maar het zou dan binnen een week allemaal weer weg zijn en dat is het dus niet
Je arm zwelt op, je hebt koorts, je huid laat los en je belt geen HA? Wat moet er dan wel gebeuren voor jij de HA wilt bellen? Moet je arm er eerst af vallen ofzo?
Ik zou maandag toch de huisarts nog even bellen, better safe than sorry
benangelique
Geplaatst: 10-10-15 09:05
Nu is het je arm die zo zwelt, volgende keer je luchtpijp . Deze reactie is echt gevaarlijk en genoeg om een epi-pen voorgeschreven te krijgen
MissBmx
Geplaatst: 10-10-15 09:10
Je hebt pech gehad en ws een ontsteking gekregen met een abces eronder. Kwam er geen pus uit? Heb je geen koorts meer? Misschien even langs de huisarts maar ik denk dat de boel al weer aardig op z'n retour is maar dat je herstel wat langer duurt
Verder heb ik afgelopen zomervakantie ook van iets een steek gekregen arm ook dik en heel warm.heb toen met paarden coolingsgel gesmeerd . 3 dagen later was het weg. Misschien heb je dat ook. Ik kan het je in ieder geval aanraden !
Een maand later en de plek is nog steeds warm en blauw. Ik ben naar de HA geweest en die zegt dat dat normaal is. Ik geloof dat niet zo Hij doet altijd alles af met 'niet erg' en 'is normaal' of anders 'nog even aankijken'. Dus als ik de volgende keer stik na een steek hoop ik dat mijn nabestaanden hem aanklagen