Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:30

Heb inderdaad enorm veel pijn, als ik me slechter voel wordt t altijd erger.

Zoiets naars net. Ik ben, als voorheen enorme vleesliefhebber, al maanden vegetarisch aan het eten. Dat ging prima. Vandaag was er soep op de afdeling, door mij enorme wantrouwen vroeg ik meerdere keren of er vlees in zat, waarop het antwoord nee was. 'Dus dat zijn geen stukjes kip?' Nee, dat is ei. Je mag ons echt wel vertrouwen. Oke, na 4 keer vragen waagde ik de gok maar en nam een kom. Heerlijk!

Hierna begon een medepatient de stukjes te onderzoeken. 'Dit is toch echt kip.' De begeleider: oh, dat zal ik even tegen I (vegetarisch persoon die net soep had komen halen) zeggen dan. Bam.

Bij mij kwam dit heel hard aan. Misschien klein, maar ik heb doelgericht dit gekozen en werk er hard aan, sla alle aanboden van vlees af (hoe moeilijk ook). Ik vertrouw een keer iemand en maanden werk gooi ik zo in de prullenbak. Ik voel me een verschrikkelijk persoon, ben ingegaan tegen mijn standaarden. Kom in een crisisfase door wat luttele stukjes kip. Ik weet wel dat het niet alleen door dat vlees komt. Al voel ik me daar enorm schuldig over.

Weer een enorme breuk in het beetje vertrouwen wat ik begon te krijgen. Hier in de opname begin ik me steeds slechter tw voelen. Er gebeurt niks. Beloftes worden niet nagekomen. 'Wat doe je hier als je je niet kunt openstellen?' Vroeg een begeleider maandag. Waarom denk je dat ik hier ben? Ik mag niet dood van de mensen om me heen. 'Dan moet je hard aan de slag in een vertrouwensband maken met de begeleiders.' Ja, dat lukt zo niet.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:30

Ik kon vanochtend bij de psycholoog terecht. Heb verteld dat ik gisteren niet meer alleen thuis durfde te zijn, ik draaide echt compleet door. Ook ben ik vreselijk bang voor de antidepressiva.
Zij vond het dusdanig ernstig dat ik met spoed doorgestuurd ben naar de GGZ. Naar het centrum voor angst en paniekstoornissen. De huisarts durft de antidepressiva in deze staat ook niet aan, de kans dat ik bij de eerste bijwerking flip is groot.
Dus psychiater....ik vind het heel wat, ben onder de indruk en ook geschrokken. Dat het niet goed ging wist ik al maar dit is wel een heuse bevestiging. Ben ook wel blij met de serieuze hulp.
Ik word binnen 2 weken opgeroepen, tot die tijd begeleiding van huisarts en psycholoog en de dosering Lorazepam is verhoogd.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:32

Vala, het klinkt erg heftig. Echter komt er nu wel schot in de zaak. Hopelijk houd je de rust die je nu hard nodig hebt. Het kan goed zijn dat je nu bevestigd wordt in je problemen door anderen, ik hoop dat je je er nu ook iets beter aan kan toegeven.

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:02

He Joska wat klote zeg! Vragen als "wat doe je hier dan" vind ik zo respectloos. Alsof je daar voor je plezier zit!

Janneke2

Berichten: 22921
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 06:21

Hoi Joska,
ik vind het als vegetariër altijd heel vervelend als mij vlees wordt voorgezet...!
En het is in dit geval: 'maanden werk in de prullenmand' extra vervelend.
Hoe gaat de staf er verder mee om...?
Zijn er excuses gemaakt? Is er een gesprek geweest...?

En wat een raar idee: 'dat jij aan de slag moet om een vertrouwensband te maken'. Vertrouwen is een zaak van twee kanten!
Waarbij het aan de orde is, dat de hulpverlening zich respectvol opstelt, dus ook afspraken nakomen.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:09

Janneke2 schreef:
Hoi [naam],
ik vind het als vegetariër altijd heel vervelend als mij vlees wordt voorgezet...!
En het is in dit geval: 'maanden werk in de prullenmand' extra vervelend.
Hoe gaat de staf er verder mee om...?
Zijn er excuses gemaakt? Is er een gesprek geweest...?

En wat een raar idee: 'dat jij aan de slag moet om een vertrouwensband te maken'. Vertrouwen is een zaak van twee kanten!
Waarbij het aan de orde is, dat de hulpverlening zich respectvol opstelt, dus ook afspraken nakomen.


Nee. Geen sorry, niks. Heb het aan de begeleiders erna ook aangegeven en die snapten dat ik ermee zit.

Dacht gisteren van mezelf ook wel een beetje, mens, waar maak je je druk over.

Maar voor mij komt dat soort dingen op dit moment gewoon (te) hard aan.

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:19

Ja dat is niet zo gek Joska, het gaat hier niet perse om het stukje vlees, maar om het vertrouwen wat je ermee dus kapot maakt, en de manier waarop ze met de situatie om gaan.

Ik heb gisteren weer een hele goede sessie gehad bij mijn geweldige psycholoog. Ik heb t vols mij al vaker gezegd, maar ze is echt zo goed, zo zou elke psycholoog moeten zijn. Dan waren er al veel meer mensen geholpen en gehoord.
Maar goed, ik heb dus giga angst, ben ik een paar weken terug achter gekomen. Ik dacht zelf dat het angst was vanuit het verleden, maar het is vooral angst voor zaken die nu spelen. Dingen regelen, contact/hechting met schoonouders, (toch nog) binding/hechting met mijn partner. Zaken waar ik echt rond de 9/10 zat qua spanning. En het feit dat ik daar achter ben heeft al zoveel openbaring gegeven. Ik kan er wat mee, ik was maar constant aan het zoeken naar de angst van vroeger, maar ik kon het niet vinden. Maar dat klopt dus wel, de angst van vroeger is wat de huidige angst versterkt.
Waar ik nog veel moeite mee heb, is dus dat ik het echt waard ben om voor te zorgen. Ik vind het eng, vertrouw het niet maar vooral, het voelt voor mij altijd alsof het voorwaardelijk is, die zorg, die liefde. Het zal vast wel minder gaan, in de zin dat mn schoonouders bijv ineens dingen van me gaan verwachten, dingen van mij afkeuren, mijn vriend toch meer moeite heeft met mijn depressie waardoor hij het uitmaakt. Dat soort dingen. Hechting dus, echt verbinding maken.
Ik was bijv als de dood dat mijn relatie met mijn partner in de toekomst alsnog zou klappen, omdat ik misschien geen kinderen wil, en hij wel. Ik weet dat relaties daarop kunnen stuk lopen en dat verstikte me. Dus het er gisteren over gehad, en na even nadenken zei hij dat hij de relatie niet met mij zal verbreken als er geen kinderen komen, ik bn meer waard dan kinderen. Dat vond ik heel bijzonder, omdat ik weet hoe graag hij dat wil. Natuurlijk kan zijn mening altijd veranderen, maar die van mij ook, maar dat hij dat zo zei, vond ik wel heel bijzonder. Dat laat wel weer zien hoe sterk onze relatie is, hoe eng ik dat soms ook vind :P

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:28

Snap hoe vervelend het is JoskaH, als vegetariër voelde ik me ook heel onbegrepen. Vaak door de meest simpele mensen. Want die eten elke dag een stuk vlees, hebben geen besef hoe hard het onze planeet schaad en denken niet verder. Had dit probleem elke keer ik bij mijn ex schoon-grootouders was. Die mensen maakte altijd wel een opmerking over het feit dat ik geen vlees at. Verschrikkelijk. Alsof ik ook niet meer was dan dat.
Over mijn ex schoon-grootouders gesproken, is toevallig familie van mijn beste vriendin en die zaten enkele weken geleden samen. Waarop de opa enkele heel vervelende opmerkingen maakte over mij. Zoals dat ik toch maar tijdelijk was en maar voor enkele keren. Mijn beste vriendin was hierover super gechoqueerd en belde mij hierna natuurlijk onmiddellijk op. Ik had 1,5 jaar een relatie met die jongen en wordt zo in zijn familie bekeken. Geweldig. Gelukkig heeft zijn moeder mij achteraf nog gebeld om haar excuses aan te bieden, met haar kwam ik wel heel goed overeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:41

Een hele tijd geleden heb ik mijzelf hier ooit is gemeld... Vanaf dat moment eigenlijk ontkent dat "er is mis is met mij" maar de afgelopen weken/maanden was dat niet meer te ontkennen en dat vind ik heel erg moeilijk...
Zou ik hier mee mogen praten/lezen en misschien mijn verhaal mogen doen?

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:19

Vanochtend te horen gekregen dat ik 4 september voor een intake kan bij de GGZ.
Tot die tijd begeleiden mijn huisarts en de psycholoog hier mij. Ik heb nu alprazolam gekregen voor overdag. Daar was ik gelijk flink suf van zeg! Maar wel rustig. Lorazepam versuft en verzwakt zonder rust. In mijn geval.
Vanmiddag naar de bedrijfsarts geweest, ik zag er tegenop maar het was een fijn gesprek.

Wat heerlijk Joolien dat je zo'n fijne psycholoog hebt!

O en welkom Dreamer, het lijkt mij dat iedereen hier welkom is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 12:54

Anoniem schreef:
Een hele tijd geleden heb ik mijzelf hier ooit is gemeld... Vanaf dat moment eigenlijk ontkent dat "er is mis is met mij" maar de afgelopen weken/maanden was dat niet meer te ontkennen en dat vind ik heel erg moeilijk...
Zou ik hier mee mogen praten/lezen en misschien mijn verhaal mogen doen?

Natuurlijk, welkom. Als je het spannend vind, of vragen hebt, mag je me ook pben hoor :)

Fijn dat je een datum heeft Vala. Geeft het een beetje rust?

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:37

Ik heb vandaag helaas weer een enorm slechte dag. Veel onrust, zeer ellendig gevoel in mijn lijf. Ik had hoop op de alprazolam maar ook dat is, uiteraard, geen wondermiddel. Net helemaal in paniek naar mijn man gegaan die de boot aan het opknappen is. Ook hij weet zich geen raad er meer mee.
Aan de ene kant ben ik blij dat er een datum is, aan de andere kant denk ik hoe hou ik het vol tot die tijd?

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:13

Ik ben begonnen met het innemen van Sint-Janskruid pillen. Eens kijken wat dit geeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:03

Pff, het is een behoorlijk verhaal gewonden… Maar ik heb wel gelijk alles even van mij af geschreven. Hoop dat dat oké is…

Ik denk dat ik heel dicht tegen een depressie aan zit, of het misschien al wel ben. Waar ik vooral mee zit is dat ik niet weet waar dit vandaan komt. Ik heb net een nieuwe leuke baan die ook nog is goed betaald waardoor ik een vakantie heb kunnen boeken die ik al heel lang wil. Ik heb een geweldig paard, leuke studie, fijne familie, lieve vriendinnen en een fantastische vriend. Dus wat ik mij steeds maar af blijf vragen, “waarom? Waarom voel ik mij zo en waar komt dit vandaan?”
Ik kan echt niks bedenken waarom ik mij zo zou moeten voelen. Dat is ook de rede dat ik het nooit iemand heb laten merken. Bang voor reacties als “maar je hebt een prima leven?” “stel je niet aan, er is niks aan de hand”. Vooral die laatste.
Maar inmiddels kon ik het niet echt goed meer verbergen. Of nou ja, dat lukte wel, maar ik moest het ergens kwijt want het leek alleen maar erger te worden. Ik heb sowieso heel veen moeite met ij echt openstellen. Zeker met dit soort dingen, want ik ben bang dat mensen dan bij mij weggaan omdat ik dan niet meer die ‘vrolijke en gezellige meid’ ben. Maar een tijdje geleden brak ik echt, bij m’n vriend. Ik kon het niet meer. (ik woon hier ook praktisch, alleen nog niet officieel. Hij heeft een eigen appartement)
Ik heb alles eruit gegooid. Hoe ik mij voel, en dat dat soms echt uit het niks komt en ik echt geen idee heb waar dat verdriet dan vandaan komt. Dat vind ik het moeilijkst, als ik ook niet uit kan leggen waarom ik zo verdrietig ben omdat ik het echt niet weet… Ik zeg dan altijd dat ik sip ben.
Daarnaast kan ik ook heel verdrietig en “boos” worden van de meest simpele dingen. Bijv laatst toen de teugels van mijn ene hoofdstel in de knoop zaten met die van mijn andere. Ik ben de hele avond sip geweest, om zoiets stoms (terwijl ik ze ook nog is gewoon uit de knoop gekregen heb). Tijdens een “discussie”/meningsverschil met mijn vriend kan ik dingen die hij dan zegt ook helemaal verkeerd op vatten. Hij zegt soms te snel wat hij denkt, en dan vooral de manier waarop heeft hij niet helemaal over nagedacht. Normaal kan ik hier prima tegen omdat ik weet dat hij het niet zo bedoeld, maar nu totaal niet en ik maak het ook nog is 10x erger in mijn hoofd wat dan weer voor een paniekaanval zorgt. Pure angst om hem kwijt te raken, dat ik iets verkeerd gedaan heb.

Hem krijtraken is sowieso mijn allergrootste angst, die af en toe voor een paniekaanval zorgt. Dit heb ik hem ook verteld, dat ik zo bang ben hem kwijt te raken door die “depressie” van mij. Bang dat hij mij niet meer wil omdat ik absoluut niet leuk ben zo. Bang dat hij mij (dit gedoe) zat is. En dat neem ik mijzelf zo kwalijk. Tijdens die paniekaanvallen stuur ik hem ook (boos) weg, omdat ik niet wil dat hij mij zo ziet. Wederom bang, dat hij daarom bij mij weggaat. (Die paniekaanvallen krijg ik nu om de kleinste dingetjes, die dus in mijn hoofd heel groot worden. En dat hele korte ademen wat ik dan heb doet enorm zeer aan mijn buik waardoor ik van de pijn nog meer in paniek raak.)
Mijn vriend kan er gelukkig goed mee dealen (hij is ook 12 jaar ouder dan ik) en heeft gevraagd wat ik wil dat hij doet op zo’n moment. Ik heb hem gevraagd of hij tegen mij wilt blijven praten, maakt niet uit wat, zolang ik zijn stem maar kan horen. En mij vasthoudt zodra dat kan, hij kan zelf prima dat moment tijdens zo’n “aanval” inschatten gelukkig. Daar wordt ik uiteindelijk ook weer rustig van.
Hij heeft mij ook verteld dat ik echt iet bang hoef te zijn dat hij bij mij weg gaat. Hij zegt dat dit niet is wat ik ben, maar iets wat in mijn hoofd leeft. En dat hij er samen voor wil vechten om die gedachtes weer weg te krijgen. Het mooiste wat hij gezegd heeft, is dat zolang ik niet van mijzelf hou ik het ermee moet doet dat hij wel van mij houdt, en ik daarop moet vertrouwen. I willl build my life up on your love, daar leef ik bij nu. Ik mag in mijn handjes knijpen met een vriend als hij, en dat doe ik dan ook zeker. (Toch is die angst niet helemaal weg en zal dat voorlopig nog wel in mijn achterhoofd zitten)

Hij zegt wel heel vaak dat hij trots op mij is. Trots dat ik een andere baan ben gaan zoeken want ik was niet gelukkig op mijn vorige. Trots dat ik mijn paard verhuisd heb naar een volpension zodat heel veel lasten van mij weg vallen en ik daar alleen nog maar kom voor ontspanning (en dus ook een dagje over kan slaan als het even echt niet meer gaat na een lange werkdag). Ik vind het alleen zo lastig te geloven, want in mijn ogen is er op dit moment niks te vinden aan mij waar iemand trots op kan zijn…


Maar nu ik echt “toegegeven” heb (heb ik dat echt?) dat er is mis is met mij, wil ik toch een stapje verder kijken. 19 september heb ik een afspraak voor een gesprek bij de GGZ. Dat vind ik erg moeilijk, omdat ik niet graag zomaar tegen andere praat over dit soort dingen. Maar ik wil niet meer alleen mijn vriend hier mee lastig vallen, dat is niet eerlijk. Hoe ontzettend fijn het is en hoe hard hij ook zijn best doet, hij kan dit niet oplossen. En ik ook niet meer alleen.
Daarnaast ben ik ook heel erg moe, maar zoiets vreet natuurlijk energie…
…Plus, dat ik ook fysiek niet helemaal oké ben. Ik heb sowieso een permanente rugblessure die eens in de zoveel tijd weer opspeelt, maar op dit moment ook heel veel problemen met mijn buik (waarschijnlijk blinde darm). Waar ik nu na 4 maanden wel eindelijk medicijnen voor mag proberen, dus ik hoop dat dat iets scheelt. Maar dit werkt natuurlijk niet mee aan hoe ik mij voel.

Af en toe weet ik gewoon niet meer wat ik moet. Niet met mijzelf en niet met de rest. Ik hoop hier wat motiverende woorden te krijgen en jullie misschien ook wat bemoedigende woorden toe te spreken.
Vrijdag ben ik heerlijk met mijn paard naar het strand geweest, dat had ik echt nodig. Maar gister ook een slechte dag, en helemaal nergens zin in.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:47

Anoniem schreef:
Pff, het is een behoorlijk verhaal gewonden… Maar ik heb wel gelijk alles even van mij af geschreven. Hoop dat dat oké is…

Ik denk dat ik heel dicht tegen een depressie aan zit, of het misschien al wel ben. Waar ik vooral mee zit is dat ik niet weet waar dit vandaan komt. Ik heb net een nieuwe leuke baan die ook nog is goed betaald waardoor ik een vakantie heb kunnen boeken die ik al heel lang wil. Ik heb een geweldig paard, leuke studie, fijne familie, lieve vriendinnen en een fantastische vriend. Dus wat ik mij steeds maar af blijf vragen, “waarom? Waarom voel ik mij zo en waar komt dit vandaan?”
Ik kan echt niks bedenken waarom ik mij zo zou moeten voelen. Dat is ook de rede dat ik het nooit iemand heb laten merken. Bang voor reacties als “maar je hebt een prima leven?” “stel je niet aan, er is niks aan de hand”. Vooral die laatste.
Maar inmiddels kon ik het niet echt goed meer verbergen. Of nou ja, dat lukte wel, maar ik moest het ergens kwijt want het leek alleen maar erger te worden. Ik heb sowieso heel veen moeite met ij echt openstellen. Zeker met dit soort dingen, want ik ben bang dat mensen dan bij mij weggaan omdat ik dan niet meer die ‘vrolijke en gezellige meid’ ben. Maar een tijdje geleden brak ik echt, bij m’n vriend. Ik kon het niet meer. (ik woon hier ook praktisch, alleen nog niet officieel. Hij heeft een eigen appartement)
Ik heb alles eruit gegooid. Hoe ik mij voel, en dat dat soms echt uit het niks komt en ik echt geen idee heb waar dat verdriet dan vandaan komt. Dat vind ik het moeilijkst, als ik ook niet uit kan leggen waarom ik zo verdrietig ben omdat ik het echt niet weet… Ik zeg dan altijd dat ik sip ben.
Daarnaast kan ik ook heel verdrietig en “boos” worden van de meest simpele dingen. Bijv laatst toen de teugels van mijn ene hoofdstel in de knoop zaten met die van mijn andere. Ik ben de hele avond sip geweest, om zoiets stoms (terwijl ik ze ook nog is gewoon uit de knoop gekregen heb). Tijdens een “discussie”/meningsverschil met mijn vriend kan ik dingen die hij dan zegt ook helemaal verkeerd op vatten. Hij zegt soms te snel wat hij denkt, en dan vooral de manier waarop heeft hij niet helemaal over nagedacht. Normaal kan ik hier prima tegen omdat ik weet dat hij het niet zo bedoeld, maar nu totaal niet en ik maak het ook nog is 10x erger in mijn hoofd wat dan weer voor een paniekaanval zorgt. Pure angst om hem kwijt te raken, dat ik iets verkeerd gedaan heb.

Hem krijtraken is sowieso mijn allergrootste angst, die af en toe voor een paniekaanval zorgt. Dit heb ik hem ook verteld, dat ik zo bang ben hem kwijt te raken door die “depressie” van mij. Bang dat hij mij niet meer wil omdat ik absoluut niet leuk ben zo. Bang dat hij mij (dit gedoe) zat is. En dat neem ik mijzelf zo kwalijk. Tijdens die paniekaanvallen stuur ik hem ook (boos) weg, omdat ik niet wil dat hij mij zo ziet. Wederom bang, dat hij daarom bij mij weggaat. (Die paniekaanvallen krijg ik nu om de kleinste dingetjes, die dus in mijn hoofd heel groot worden. En dat hele korte ademen wat ik dan heb doet enorm zeer aan mijn buik waardoor ik van de pijn nog meer in paniek raak.)
Mijn vriend kan er gelukkig goed mee dealen (hij is ook 12 jaar ouder dan ik) en heeft gevraagd wat ik wil dat hij doet op zo’n moment. Ik heb hem gevraagd of hij tegen mij wilt blijven praten, maakt niet uit wat, zolang ik zijn stem maar kan horen. En mij vasthoudt zodra dat kan, hij kan zelf prima dat moment tijdens zo’n “aanval” inschatten gelukkig. Daar wordt ik uiteindelijk ook weer rustig van.
Hij heeft mij ook verteld dat ik echt iet bang hoef te zijn dat hij bij mij weg gaat. Hij zegt dat dit niet is wat ik ben, maar iets wat in mijn hoofd leeft. En dat hij er samen voor wil vechten om die gedachtes weer weg te krijgen. Het mooiste wat hij gezegd heeft, is dat zolang ik niet van mijzelf hou ik het ermee moet doet dat hij wel van mij houdt, en ik daarop moet vertrouwen. I willl build my life up on your love, daar leef ik bij nu. Ik mag in mijn handjes knijpen met een vriend als hij, en dat doe ik dan ook zeker. (Toch is die angst niet helemaal weg en zal dat voorlopig nog wel in mijn achterhoofd zitten)

Hij zegt wel heel vaak dat hij trots op mij is. Trots dat ik een andere baan ben gaan zoeken want ik was niet gelukkig op mijn vorige. Trots dat ik mijn paard verhuisd heb naar een volpension zodat heel veel lasten van mij weg vallen en ik daar alleen nog maar kom voor ontspanning (en dus ook een dagje over kan slaan als het even echt niet meer gaat na een lange werkdag). Ik vind het alleen zo lastig te geloven, want in mijn ogen is er op dit moment niks te vinden aan mij waar iemand trots op kan zijn…


Maar nu ik echt “toegegeven” heb (heb ik dat echt?) dat er is mis is met mij, wil ik toch een stapje verder kijken. 19 september heb ik een afspraak voor een gesprek bij de GGZ. Dat vind ik erg moeilijk, omdat ik niet graag zomaar tegen andere praat over dit soort dingen. Maar ik wil niet meer alleen mijn vriend hier mee lastig vallen, dat is niet eerlijk. Hoe ontzettend fijn het is en hoe hard hij ook zijn best doet, hij kan dit niet oplossen. En ik ook niet meer alleen.
Daarnaast ben ik ook heel erg moe, maar zoiets vreet natuurlijk energie…
…Plus, dat ik ook fysiek niet helemaal oké ben. Ik heb sowieso een permanente rugblessure die eens in de zoveel tijd weer opspeelt, maar op dit moment ook heel veel problemen met mijn buik (waarschijnlijk blinde darm). Waar ik nu na 4 maanden wel eindelijk medicijnen voor mag proberen, dus ik hoop dat dat iets scheelt. Maar dit werkt natuurlijk niet mee aan hoe ik mij voel.

Af en toe weet ik gewoon niet meer wat ik moet. Niet met mijzelf en niet met de rest. Ik hoop hier wat motiverende woorden te krijgen en jullie misschien ook wat bemoedigende woorden toe te spreken.
Vrijdag ben ik heerlijk met mijn paard naar het strand geweest, dat had ik echt nodig. Maar gister ook een slechte dag, en helemaal nergens zin in.


Heel goed dat je er eindelijk met iemand over hebt kunnen praten en dat je vriend je zo goed steunt. Ik zou als ik jou was ook eens met je HA gaan praten, om ook uit te sluiten dat het niet iets medisch kan zijn. Bekijk daar ook eens je opties...

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:02

Goed dat je dit aanpakt en dat je idd GGZ en HA in traject betrekt. Zij zijn de medici. Daarnaast kan je kijken naar lotgenoten en misschien eens kijken naast angst waar je wel dankbaaar/gelukkig mee bent. Dat dagelijks herhalen. Misschien ook eens kijken naar HSP/hoogbegaafdheid en andere facetten? Stempeltje en hokje niet belangrijk, herkenning en erkenning op termijn fijn. Balans zowel lichamelijk (fysiek) als de psyche. Toi toi toi.

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:45

Wat het fysieke betreft (en dan heb ik het alleen over m'n buik) krijg ik nu na 4 maanden eindelijk erkenning, en dat terwijl ik al een keer op de spoedeisende hulp gezeten heb na een avond uit eten. Mochten deze medicijnen niet werken (5 weken proberen) krijg ik daarna een doorverwijzing naar het ziekenhuis en gaat alles op de echt. Dus daar zit eindelijk vaart achter.
Ik eet alleen ook heel weinig want dat doet zeer, en dat komt natuurlijk niet ten goede voor de rest van mijn gesteldheid...

Kijken naar wat ik wel heb vind ik heel moeilijk. Tenminste, ik ben ook heel blij met de dingen die ik heb, maar dat lijkt niet altijd meer te helpen. Soms wel, maar vaak in een dieptepunt niet meer

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:07

Anoniem schreef:
Wat het fysieke betreft (en dan heb ik het alleen over m'n buik) krijg ik nu na 4 maanden eindelijk erkenning, en dat terwijl ik al een keer op de spoedeisende hulp gezeten heb na een avond uit eten. Mochten deze medicijnen niet werken (5 weken proberen) krijg ik daarna een doorverwijzing naar het ziekenhuis en gaat alles op de echt. Dus daar zit eindelijk vaart achter.
Ik eet alleen ook heel weinig want dat doet zeer, en dat komt natuurlijk niet ten goede voor de rest van mijn gesteldheid...

Kijken naar wat ik wel heb vind ik heel moeilijk. Tenminste, ik ben ook heel blij met de dingen die ik heb, maar dat lijkt niet altijd meer te helpen. Soms wel, maar vaak in een dieptepunt niet meer

Ik ben geen dokter, maar misschien een maagzweer? Gaat vaak gekoppeld met gevoelens en stress.

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:45

Vandaag laatste afspraak bij de arts gehad in het ziekenhuis, mocht daar nu met ontslag want mijn behandeltraject gaat verder bij Kempenheaghe omdat zij daar gespecialiseerd in zijn EENNN ik heb GROEN licht om mijn rijbewijs te gaan halen! *\%/*

's Middags met een vriendin mee naar een strand geweest met haar paard om foto's te maken en ik mocht er ook nog even op. Eerste keer dat ik gezwommen heb met een paard, super gaaf!

Dus mijn dag ging eigenlijk vrij goed tot ik net de foto's terugkeek en heel veel mislukt blijken te zijn en ik mezelf op foto's terugzie en wel kan huilen om mijn figuur... Ik ben (door medicatie) véél te dik geworden en krijg het er maar moeilijk af. Ik ben nu 3x per week aan het zwemmen, hoop er zo heel wat af te krijgen..

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:12

@DynamiteS: Klinkt als een hele fijne dag. Jammer van de foto's. En dat je niet blij bent om je figuur, als je er genoeg voor werkt lukt dat zeker!


Hier ondertussen wat wazig. Weet zo niet goed wat ik voel. Voel me eigenlijk heel leeg. Morgen terug naar school en kijk er ook niet super zwaar tegenop. Nu is het dus redelijk stabiel. Vandaag mijn gevoelige snaren besproken met de psycholoog en ga zodra ik de kans krijg ook wel met leerkrachten op school bespreken dat ik toch een goede begeleiding krijg omdat het alleen niet gaat lukken, dat weet ik ook wel. Ondertussen weet ik ook niet goed of ik mijn vriend mis of het gezelschap... Voel me wel heel alleen en heb snel de neiging terug aan iets nieuws te willen beginnen al weet ik dat ik dit eigenlijk beter niet doe.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:48

Hier weer even een dip, morgen weer de eerste dag naar school en ik ben gewoon zo onzeker over de komende tijd(niet alleen over school). Ik haal echt alle doem scenarios voor mijn ogen en het is echt verschrikkelijk. Ik zou zo graag willen dat ik een uitknopje zou kunnen hebben. Even niet meer nadenken maar gewoon leven. Er is wel een uitknop maar die is helaas zo permanent.

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:45

geerte schreef:
Hier weer even een dip, morgen weer de eerste dag naar school en ik ben gewoon zo onzeker over de komende tijd(niet alleen over school). Ik haal echt alle doem scenarios voor mijn ogen en het is echt verschrikkelijk. Ik zou zo graag willen dat ik een uitknopje zou kunnen hebben. Even niet meer nadenken maar gewoon leven. Er is wel een uitknop maar die is helaas zo permanent.


Precies hetzelfde hier.. ondanks dat ik vrijdag al introductie heb gehad (en daarvoor wilde ik ook gillend wegrennen) kijk ik gigantisch op tegen morgen.. vrijdag ook geen contact kunnen maken met anderen en nu ben ik als de dood dat ik helemaal geen contact meer kan malen en ik kan wel huilen dat ik morgen weer terug moet, gewoon uit pure angst...

Dikke knuffel Geerte :(:)

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:50

Het is voor mij niet nieuw gelukkig, maar ik moet dit jaar afstuderen en ik heb er nu al stress van.

Jij ook sterkte morgen, er zullen vast mensen zijn waar je een klik mee hebt. Waar ga je studeren?

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:08

Aii ja dat is wel stressvol. Komt vast goed!!

Ik ga mijn havo afmaken.. bijna 6 jaar in België gezeten maar door depressie en alles wat er de laatste jaren is gebeurd heb ik nogal wat vertraging opgelopen dus nu opnieuw in Nederland beginnen.

Janneke2

Berichten: 22921
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:34

Succes en sterkte en plezier vandaag!