Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:51

Bedankt voor de reacties, ik zie er namelijk erg tegen op. Ik hoop dat het allemaal mee valt, maar ik waag het erop. Ik moet wel want ik ben aan het einde van mijn Latijn.

Ik heb 10 sessies die vergoed worden, therapeut weet niet of ik daar genoeg aan heb of dat ik een 1 jarig "traject" in moet... wat ik liever niet doe. Nu moet ik me maandag ziek melden, op advies van de therapeut en dan vragen naar bedrijfsarts. Zie er flink tegenop

Janneke2

Berichten: 22817
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:06

...als gezegd: de diagnose depressie vertelt nog net niet wat er aan de hand is - maar als je rondloopt met een x aantal zaken die jou stress geven (dat hoeven niet per se trauma's te zijn, emdr kan meer dan dat) is emdr een goede keus.
En in 10 sessies kan er veel!

Nadat alle stressfactoren 'de nek zijn omgedraaid' is er meer rust.
Of de rest van de uitputting, depressie etc daar mee weg is, dat zal de toekomst moeten leren, maar herstellen is dan wel veel beter mogelijk. En kan deels via bijvoorbeeld de praktijkondersteuner van de huisarts.

Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:09

Ik heb niet echt trauma's... maar hoop inderdaad dat EMDR helpt waarvoor nodig is. Na 7 jaar wil ik wel weer de "oude" worden.

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:54

EMDR heb ik ook gedaan, eerlijk gezegd schoot dat bij mij niet op. Maar dat kan ook aan mijn therapeut hebben gelegen, ik had niet echt een klik met haar. Ik denk dat ik mijn emoties verstopte en maar deed alsof het minder werd na een aantal tikken. Ik voelde eigenlijk niks op die momenten en we pakten voor mijn gevoel ook de basis niet.

Ik probeer school weer op te pakken maar wat is dat lastig zeg. Behoorlijke achterstand en weet niet waar te beginnen. Heb mn mentor nu maar om hulp gevraagd en hoop dat ik een aardig antwoord krijg, ben bang dat ie zegt zoek het maar uit en dan weet ik zeker dat mij het niet lukt.

Vraag, hebben jullie een paard/paarden? Rijden jullie actief? Ik heb een oudje en een jonkie (die heb ik nu 4 maand). Kan me er momenteel to-taal niet toe zetten om te gaan rijden. Verzorgen gaat perfect. Beide dames komen niks te kort bij mij, echt niet. Maar rijden, pff... Moet eerlijk zeggen dat de omstandigheden ook niet meehelpen (natte bak, natte wei, nat paard, regen, kou, bla bla). Heb al een maand niet gereden... :o
Hoe gaan jullie hier mee om?

Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:30

@Amy, ik lijk wel te klikken gelukkig met de therapeut. Hoop dat de EMDR helpt, ben er nu wel klaar mee met het moe zijn etcetera.

Ik hoop dat je mentor je een beetje op de goeie weg kan helpen, daar zijn ze toch ook voor?

Ik heb nu nog 1 paard, 1 paard is 3 weken geleden overleden. ;( ( nog steeds moeite mee) maar goed ene paard wat ik nog heb is ook al op leeftijd, en die staat 24/7 buiten met een vriendin ik moet zeggen dat het actief trainen er bij mij ook bij in schiet. Dat deed ik wel met m (in zoverre 3 aan 4x per week deed ik iets met m grond werk, longeren, bosritjes) maar dat is de laatste tijd er helemaal niet van gekomen... ben gewoon zo moe! >;) ik probeer het wel weer op te pakken, maar ik denk niet dat hij me mist.

Hoe staan jou paarden gehuisvest?

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:30

Ik rij mee op de koets. Maar kan me er moeilijk toe zetten.
Maar wel sinds juli thuis en in november mijn nieuwe shetveulen mogen halen. Door hem ben ik wel weer meer buiten en wat meer bezig idd

Anomien

Berichten: 7410
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:37

vikawiek schreef:
Knert schreef:
Mhaaaaaaaaaahhhh
Je snapt dat je ons wel verplicht bent om je pup uit te lenen??!! :D

o god :') je bent wel verplicht om de hele dag te spelen met 'm



Mmm depressief op de bank zitten vs met een schattig pup spelen... mmmm keuzes keuzes

Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:40

Sorry moet heel even klagen/ei kwijt.

Net werkgever gebeld, en die was niet blij met me. Ik werk in de zorg en nu moeten ze dus vervanging regelen, maar dat gaat niet zo snel want veel zieken, of ik lang ziel blijf en of ik echt niet kan werken ( kreeg 't idee dat hij vond dat ik me aanstelde en best kon werken) ik hadden de uren al terug gedraaid naar halve dagen... dus ook meteen de vraag lukt het de afgesproken halve dagen echt niet...?

Ik meld me niet ziek voor de functie.. meld me eigenlijk bijna nooit ziek, loop er nu al zo lang mee.. moest erop aandringen dat ik naar bedrijfsarts wil.

Ervaring met moeilijke werkgevers?

pateeke
Berichten: 2232
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:10

Ik heb ook in de zorg gewerkt. Ik heb me ook 1x ziekgemeld, voor 2 weken want ik moest echt even tot rust komen. Ik heb daar aanvankelijk geen reden voor opgegeven bij mijn leidinggevende, enkel aan mijn directe collega heb iker kort iets over gezegd. Ik had een leidinggevende functie dus daar wordt enkel bij langdurige ziekte vervanging voor gezocht. Mijn collega heeft toen een aantal zaken van me overgenomen. En omgekeerd deed ik dat ook als zij ziek was. Later ook geen moeilijkheden mee gehad. Ziekgemeld is ziekgemeld,punt.

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:02

Tja even heel simpel gezegd, dat ze te weinig personeel hebben is niet jouw probleem. Je hoeft ook niet te vertellen waarom, dat gaat je werkgever niks aan. Dus lekker tot rust komen nu en en laat hun maar ploeteren.

Janneke2

Berichten: 22817
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:43

Beauty26 schreef:
Sorry moet heel even klagen/ei kwijt.
:(:)
Citaat:
Net werkgever gebeld, en die was niet blij met me. Ik werk in de zorg en nu moeten ze dus vervanging regelen, maar dat gaat niet zo snel want veel zieken, of ik lang ziel blijf en of ik echt niet kan werken ( kreeg 't idee dat hij vond dat ik me aanstelde en best kon werken) ik hadden de uren al terug gedraaid naar halve dagen... dus ook meteen de vraag lukt het de afgesproken halve dagen echt niet...?

Ik werk ook in de zorg.
Ik ga mee met Joolien: 'het is niet jouw pakkie-an'.
(Het feit dat het tijdens een griepepidemie lastig is moge waar zijn: ziek is ziek!)
Begrijp ik dat je zelf al minder uren bent gaan werken...? Dan ben jij degene die minder salaris krijgt!!
'Lukt het ook de halve dagen niet?' kan voelen als chantage. Leg dat gevoel naast je neer!
Het lukt niet, punt.
En 'hoe en wat', daar heeft je werkgever op dit moment geen laars mee te maken.
Citaat:
Ik meld me niet ziek voor de functie.. meld me eigenlijk bijna nooit ziek, loop er nu al zo lang mee.. moest erop aandringen dat ik naar bedrijfsarts wil.

Goed, dat je zelf een streep trekt!

En volgens mij mag jij sowieso naar de bedrijfsarts.
Als je een x aantal weken thuis zit krijg je ook gewoon een uitnodiging.
(En de vakbonden hebben eigen bedrijfsartsen voor leden in dienst, compleet met medisch beroepsgeheim - ook daar kun je sowieso terecht voor onafhankelijk advies, onderzoek of begeleiding.)

Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:14

Stomme vraag maar hoe weet ik of het bedrijf aan is gesloten bij een vakbond?

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:25

Ben stiekem een beetje happy. Heb de baan gekregen, halftijds dus heel fijn om terug aan het werk te gaan.
Wel fysiek werk maar moet goedkomen :) toch een fijn begin van 2018

Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:40

Rayoow, gefeliciteerd!!

Anomien

Berichten: 7410
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:20

Wat goed!!!!
Lekker weer aan de slag! Zolang je goed op jezelf blijft pasen, is het geweldig!

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:08

Gefeliciteerd Rayoow, wat een goed nieuws! Wanneer mag je beginnen?

Hier minder. Zit mezelf in de weg. Had m'n mentor om hulp gevraagd maar krijg geen antwoord. Heb een hele dikke achterstand waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik ben zo bang dat ik weer ga falen, dit was eigenlijk m'n laatste kans om een opleiding echt nou eens af te ronden... Voel me een dikke loser op moment.

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:14

Morgen papieren teken en als het goed is direct bezig. Is als stal medewerker dus lekker frisse lucht ect.

Hoop alleen dat mijn hoofd het volhoud. Had met kerst een gekneus kaak opgelopen en anderhalf week geleden een hersenschudding.
Maar wil de kans niet laten schieten extra paracetamol en gaan.. 4 uurtjes daarna kan ik thuis weer rustig doen :)

Het fijne voor mij voornamelijk is dat er geen collega's zijn. Want met vreemde mensen of groepen ect heb ik nog veel problemen.

Net als s'avonds alleen thuis zijn. Kan ik absoluut nog niet hebben naar alles wat er gebeurt is. En dat terwijl er 4 waakhonden om me heen liggen(binnenkort 5)

Maar zal wel goedkomen.
Weer iets doen sinds juli!! En had van HA nog langer thuis moeten zitten.

Amy als er iets is mag je altijd pb'en
Is er iemand naast je mentor die zou kunnen helpen?

Janneke2

Berichten: 22817
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:47

Beauty26 schreef:
Stomme vraag maar hoe weet ik of het bedrijf aan is gesloten bij een vakbond?

...een vakbond is een groep werknemers die zich verenigd heeft.
Een bedrijf is niet bij een vakbond aangesloten - de werknemers (jij, bijvoorbeeld) kunnen dit wel zijn.


Rayoow: gefeliciteerd...!!

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:07

Wat fijn Rayoow, heerlijk bezig in je eentje dus. Vind ik ook het prettigst.

Dankje voor je aanbod. Helaas niet echt. Klasgenoten doen ook nog lelijk tegen me; 'Jij komt iedere keer niet dus je moet het zelf maar uitzoeken.' Ja sorry, er was toch wel een reden waarom ik een aantal keren niet geweest ben (bbl opleiding dus 1 dag per week school).
Qua niveau kan ik het makkelijk, dat is het punt niet. Ik heb alleen geen overzicht meer in wat ik nog moet doen. Dat maakt me onzeker en dan krijg ik gewoon een black out; ik weet niet meer hoe of wat dus doe maar niks meer.

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:11

Amy schreef:
Wat fijn Rayoow, heerlijk bezig in je eentje dus. Vind ik ook het prettigst.

Dankje voor je aanbod. Helaas niet echt. Klasgenoten doen ook nog lelijk tegen me; 'Jij komt iedere keer niet dus je moet het zelf maar uitzoeken.' Ja sorry, er was toch wel een reden waarom ik een aantal keren niet geweest ben (bbl opleiding dus 1 dag per week school).
Qua niveau kan ik het makkelijk, dat is het punt niet. Ik heb alleen geen overzicht meer in wat ik nog moet doen. Dat maakt me onzeker en dan krijg ik gewoon een black out; ik weet niet meer hoe of wat dus doe maar niks meer.


Dat soort klas genoten ken ik.
Is er niet nog een andere studie bgeleider die eventueel kan helpen? Of 1 docent waar je wel meekan praten.
Ik had een mentorwaar niemand mee overweg kon. Gelukkig 1 docent die kon helpen en alles voor me uitzocht

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:53

Gefeliciteerd Raayow! Fijn om weer even bezig te zijn. Die klasgenoten zijn echt niet tof. Heb je geen spoorboekje met de periodes? Zodat je kan zien wat je moet doen?
Hier ook weer een rotte dag. Veel huilbuien, heel stom maar ik miste m'n tram en toen ben ik gaan wandelen en barstte ik in tranen uit. Voel me nutteloos, minder dan anderen.

Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:38

Purney, herkenbaar... hier hoeft ook maar iets mis te gaan of ik barst in janken uit. Maar minder dan anderen ben je niet hoor, echt niet!

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:45

Ik weet het. Maar ik moet gewoon aan mezelf werken en gaan denken. Dan denk ik s avonds als het morgen niet meer gaat ga ik niet werken en de volgende dag gaat het wel en ben ik op weg naar het werk.
Eigenlijk kan ik mezelf helemaal niet ziek melden. Of durf ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:48

purny schreef:
Ik weet het. Maar ik moet gewoon aan mezelf werken en gaan denken. Dan denk ik s avonds als het morgen niet meer gaat ga ik niet werken en de volgende dag gaat het wel en ben ik op weg naar het werk.
Eigenlijk kan ik mezelf helemaal niet ziek melden. Of durf ik het niet.


Wat is de reden dat je het niet durft, of kunt?

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:59

Ik ben een persoon die altijd doorgaat. En ik ben ook bang dat als ik bel dat ze gaan zeggen kom maar werken