[Centraal] Tattoo's

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IrishCold
Berichten: 1238
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:21

Ik kom even binnenvallen. Misschien heb ik er overheen gelezen. Maar ik heb een vraagje.

Wat zijn ongeveer de kosten van een kleine tattoo op je pols bijvoorbeeld. Dat is per shop verschillend, dat snap ik. Maar zo ongeveer?

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:48

60-120 euro :)

Hangt compleet af van starttarief, hoe lang ze uiteindelijk bezig zijn en of ze kosten vragen voor het ontwerp.

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:14

Ik kan me wel voorstellen dat mensen willen smeren hoor, vooral als de shop dat aanraadt. Maar ik luister gewoon naar mijn lichaam. Ik doe niets raars met mijn tattoos en smeer ze dus alleen in als ze echt droog zijn; als ik dagelijks door de modder zou banjeren of ik zou bijvoorbeeld met dieren werken zou ik het misschien wel wassen met unicura.

DeniseBirnie
Berichten: 73
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Leusden

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:24

Hoe hebben jullie het aangepakt met een tattoo ontwerp? Hebben jullie het laten ontwerpen bij de tattoo artiest die hem ook gaat zetten? Of hebben jullie hem bij een andere tattoo artiest laten ontwerpen?

En is dat vlak voor de afspraak of ga je pas plannen zodra het ontwerp klaar is?

Wie kan vertellen hoe dit in z'n werk gaat? hihi

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:30

DeniseBirnie schreef:
Hoe hebben jullie het aangepakt met een tattoo ontwerp? Hebben jullie het laten ontwerpen bij de tattoo artiest die hem ook gaat zetten? Of hebben jullie hem bij een andere tattoo artiest laten ontwerpen?

En is dat vlak voor de afspraak of ga je pas plannen zodra het ontwerp klaar is?

Wie kan vertellen hoe dit in z'n werk gaat? hihi


Laten ontwerpen door de artist die hem ook laat zetten. Ik denk niet dat een artist heel blij word als je bij hem een ontwerp laat maken en vervolgens naar een ander gaat om hem te laten zetten :=

In mijn geval kreeg ik het ontwerp pas een paar dagen voordat ik hem ging laten zetten :j

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:31

Iets laten ontwerpen door een artiest maar laten zetten door een ander is een no-go. Daarom vragen veel shops ook een aanbetaling bij het maken van een afspraak en daarna wordt er pas een ontwerp besproken.
Ik heb van te voren m'n wensen doorgegeven en op de dag van zetten het ontwerp besproken en aangepast en toen gezet.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:39

Ik heb net een kleine tattoo op mijn pols laten zetten, 1 woord. Ik heb hier 70,- voor betaald. Als ik vanavond het folie eraf haal zal ik wel even een foto plaatsen :).

Ben er erg blij mee!
Vond het trouwens best gevoelig. Nu was het goed te doen omdat ik met 10 min klaar was. Maar petje af hoor voor de mensen met een grote tattoo!

Toch maar een folie foto;
Afbeelding

DeniseBirnie
Berichten: 73
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:54

BelleTessa schreef:
Iets laten ontwerpen door een artiest maar laten zetten door een ander is een no-go. Daarom vragen veel shops ook een aanbetaling bij het maken van een afspraak en daarna wordt er pas een ontwerp besproken.
Ik heb van te voren m'n wensen doorgegeven en op de dag van zetten het ontwerp besproken en aangepast en toen gezet.




Ja dat begrijp ik!

Maar als je je ontwerp ideeën doorstuurt, en de tatoeëerder maakt er iets van wat ik eigenlijk helemaal niet zo mooi vindt. Dan mag dit aangegeven worden toch? Voor aanpassingen?
In principe heb ik best wel een duidelijk plaatje voor mij hoe ik het wel hebben, maar er zitten (volgens mij) best wel wat lastige stukjes bij die gecombineerd moeten worden. Mij lijkt dat bij het eerste ontwerp altijd wel verbeterpunten zijn?
Is het ongewoon als je bijvoorbeeld bij het 3e ontwerp nog steeds een bepaalt stukje net wat anders wilt hebben?
Misschien beetje rare vraag maar goed. :-P Mijn eerste hè.. XD

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:58

Tuurlijk mag dat aangegeven worden :j Ik heb 4 uur gezeten voor het ontwerp exact was wat ik in mijn hoofd had, daar betaal je ook voor en het moet tenslotte je hele leven op je lijf staan.

Edit: bij de shop waar ik geweest ben word dus 1x een afspraak gemaakt voor enkel samen het ontwerp maken/bespreken en dan nog 1x voor het zetten.

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:00

Zou wat zijn als je het niet mocht aangeven :))

Ik vond mijn ontwerp heeeeeel tof, maar te groot. Dus is hij op 80% gezet. Heb de tekening de avond voor hij gezet werd ontvangen.

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:58

Ik heb mijn ontwerpen ook altijd flink laten aanpassen, soms duurt het dan wel even. Het moet op jouw lichaam en jij betaalt dus het is vrij logisch dat je het aan kan passen zoveel je wilt

DeniseBirnie
Berichten: 73
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Leusden

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:08

Super om te horen! Hebben jullie zelf wat getekend? Of wat verteld of een bestaand plaatje gebruikt? :-)

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 19:12

Ik heb verschillende plaatjes gebruikt als een soort moodbord.
Daarvanuit heeft ze een ontwerp gemaakt voor me.
Ik hoefde niks meer aan te passen, vond het meteen mooi.

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:30

Ik heb een bestaand idee gebruikt (Kokopelli), ze heeft zelf de kleuren en patronen bedacht. Hij staat wel ergens eerder hier in het topic :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:58

DewiRox schreef:
Ik heb net een kleine tattoo op mijn pols laten zetten, 1 woord. Ik heb hier 70,- voor betaald. Als ik vanavond het folie eraf haal zal ik wel even een foto plaatsen :).

Ben er erg blij mee!
Vond het trouwens best gevoelig. Nu was het goed te doen omdat ik met 10 min klaar was. Maar petje af hoor voor de mensen met een grote tattoo!

Toch maar een folie foto;
[ [url=m/ppzajq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat betekent het? Ik vind de plek heel mooi, die heb ik ook in gedachten..

DeniseBirnie
Berichten: 73
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:23

Ik heb die plek ook in gedachten voor een tattoo. Ik denk dat dit ook mijn eerste wordt. Toevallig was ik net bij mezelf aan het tekenen. Ik heb per ongeluk het bot niet gevolgd dus hij loopt veel veel te ver naar onderen, maar agg.

Afbeelding

Hij is gebaseerd deze afbeelding. De cirkels zijn dan ook random gezet... Weet niet precies hoe ik ze wil hebben en hoeveel en hoe groot. Ook weet ik niet of ik de pijl op deze manier wil of de andere kant op gericht. Het is nog een beetje uitgerekt :j :+ mag nog wat compacter wat mij betreft

Afbeelding
Deze heb ik niet heel lang geleden al is geplaatst hiero :)

DeniseBirnie
Berichten: 73
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:25

Berdien schreef:
Ik heb een bestaand idee gebruikt (Kokopelli), ze heeft zelf de kleuren en patronen bedacht. Hij staat wel ergens eerder hier in het topic :)



OOhja die heb ik voorbij zien komen. Echt super super gaaf is die!

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:20

En betalen jullie dan ook nog extra voor het ontwerp naast het zetten ervan? Of hoeveel kost een ontwerp gemiddeld?

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:25

Nee 1 prijs voor alles. Geloof wel dat er artiesten zijn die alleen ontwerpen maken voor een bedrag.

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:56

Ik heb niet extra betaald voor het ontwerp :)

Thanks Denise!

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:15

Ik ben hier in Ierland een shop binnen gestapt en heb samen met die artiest het ontwerp en de kleuren gekozen. Was een kleintje en betaalde enkel hun starttarief.

De mijne is nu 3 dagen oud en begint te vervellen. Gelukkig jeukt het (nog) niet :)

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 00:48

hey! ik kom even binnenvallen met een vraagje. het is niet iets origineels, maar heeft voor mij wel een betekenis en daar gaat het om.

iemand enig idee hoeveel 2 á 3 kleine muzieknootjes als tatoo zal kosten? ze komen achter het oor.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 01:04

Verschilt per shop, kan je niet nu een indicatie van maken.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:03

Afbeelding

Relaxed; er staat Dynami, wat kracht betekent in het Grieks :)

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:11

DewiRox schreef:
[ [url=m/RIusC1.png]Afbeelding[/url] ]

Relaxed; er staat Dynami, wat kracht betekent in het Grieks :)


Gaaf!