Panieken als je iets niet kunt vinden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

swartbeessie

Panieken als je iets niet kunt vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 11:42

Hoi allemaal!

Net sleutels kwijt geraakt in huis.
Na een verwoedde zoektocht hebben we ze gelukkig gewoon gevonden, maar ik was niet blij met hoe ik hier zelf op reageerde:

In mijn hoofd waren ze echt weg, kon ik nergens heen, waren mensen heel boos op me dat ik niet op tijd was, etc.. Die wat als / worst case scenario gedachten kan ik naderhand heel goed relativeren, en voel ik me gewoon een oliebol. Maar op het moment zelf...

Herkennen jullie je hierin? En zijn er misschien tips van ervaringsdeskundigen ;-) ?
Ik vermoed namelijk dat iedereen dit wel eens heeft, alleen is de één wat beter in zoeken en de ander in vinden... Ik ga echt kokerkijken en haastig rondrennen, mijn vriend heeft met een kwartiertje sherlock spelen de clue al.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:42

Ik bedenk rustig wanneer ik ze voor het laatst heb gehad en daar ga ik kijken. Over het algemeen vind ik ze dan weer terug :)
Raak niet in paniek :P

Azmay

Re: Panieken als je iets niet kunt vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:48

Och ik kan het ook echt gewoon opgeven, terwijl ik toch echt mijn sleutels nergens anders kan hebben dan in huis. Gruwelijk is dat :o

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 21:10

Het is menselijk he :-)
Maar toch stom, dat momentje van * AAARGH Oh nee ....* en alle worst case scenario's die voorbij komen flitsen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:20

Iiiiiieh hier ook. Als ik in m'n zak voel en m'n telefoon daar niet is voel ik een adrenaline stoot en een zeer paniekerig gevoel opkomen. Heb dat bij alle (belangrijke) dingen die ik kwijt ben. Krijg het dan warm en word heel chaotisch. :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:21

Anoniem schreef:
Iiiiiieh hier ook. Als ik in m'n zak voel en m'n telefoon daar niet is voel ik een adrenaline stoot en een zeer paniekerig gevoel opkomen. Heb dat bij alle (belangrijke) dingen die ik kwijt ben. Krijg het dan warm en word heel chaotisch. :=

Dit ja. Als ik niet meteen mijn OV voel in m'n jaszak, meteen paniek. 1 sec later voel ik hem dan en dan kan ik weer verder met m'n leven en voel ik me zo'n muts :+

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:23

Ik raak aaaaltijd in paniek, echt niet leuk gewoon. Al ben ik mn sleutels kwijt denk ik al: ik ga in bed liggen en doe niks meer vandaag. Doe ik natuurlijk niet haha

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:31

ik ga het niet zoeken, ik ga het vinden :D

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:31

Ik heb dat ook -O- . Als ik ook maar dreig te laat te komen of iets kwijt ben wat ik echt op dat moment nodig heb. Meteen paniek (en vaak als gevolg hoofdpijn.)

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:34

Ik heb dat met mn telefoon. En heb nooit mn geluid aan dus iemand anders kan m ook niet bellen haha. Gooi mn hele tas ondersteboven en heb t idee dat mn hart stil staat haha

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:41

Ik ben een keer mijn mobiel kwijtgeraakt.
Ik kwam terug van de winkel, had mijn auto geparkeerd, tas gepakt en was lekker thuis op de bank gaan zitten.
Doe mijn tas open,om mijn mobiel te pakken.
Geen mobiel te vinden.
Hele tas omver gegooid, alles eruit geschud,geen mobiel.
In mijn jas gezocht, broekzakken,weer in de tas gekeken, maar hij was weg.
Gestolen natuurlijk.
Agenda,afspraken, contacten,mijn hele leven staat in die mobiel.
Huilend van de stress zocht ik een (wie heeft zo'n ding nog) telefoonklapper om het nummer van mijn man te vinden.
Ken het nummer niet uit mijn hoofd,ik druk in mijn mobiel altijd op zijn naam.
Geen klapper te vinden.
Telefoon moet geblokkeerd worden dacht ik nog, maar wat is het nummer van de klantenservice ook al weer..
Met de huistelefoon mijn mobiel gebeld, en hij ging over!
Na 3 uur mezelf bellen ging hij niet meer over, kreeg de voicemail.
Zie je wel dacht ik, ze hebben hem uitgezet en een andere simkaart erin gedaan.
Ik had de mensen al vervloekt die mijn mobiel hadden gestolen.
Hoe moest ik nu bijv. de hoefsmid bellen, ik was voor niemand bereikbaar,hoe laat moest ik ook weer naar de tandarts,en hoe moest ik morgen ochtend optijd opstaan zonder wekker?
Aaaaah,paniek was compleet.
Tot mijn man s'avonds de auto nodig had,en mijn mobiel gewoon op de auto stoel bleek te liggen.
:\

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 22:39

Fijn ergens wel, dat meer mensen er last van hebben...
Wat fijn, Tinkerloos - dat je toch je foon terug hebt gevonden!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:00

Ik raak altijd in paniek; ben dan ook wel een beetje een controlfreak, perfectionistisch en een ontieglijke zenuwpees.
Als ik wat kwijt ben, word ik helemaal gek in mijn hoofd :'), vooral als er druk achter staat als ik bijvoorbeeld weg moet.
Ik moet ook altijd ruim van te voren weg, want ik haat het als ik zie dat ik weinig tijd heb en daardoor raak ik lichtelijk in paniek.
Helaas geen tips, ik moet er helaas mee leren leven! :P

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:06

Oh ja, met bepaalde dingen echt wel!
Was laatst mijn mobiel kwijt op school (met alle pasjes zoals OV, pinpas, rijbewijs, studentenpas erin) kwijt. Dat was wel even paniek, kon wel janken :=
Zelfde geld met sleutels als ik ze thuis weer op een rare plek heb gelegd, paniek!

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:09

Oh heel herkenbaar. Ik begin dan te panikeren, maar kan dan ook echt "boos" worden op mijn vriend, want dan zal hij ze wel ergens anders gelegd hebben(wat meestal niet eens zo is) of omdat hij dan zegt "weet ik niet" als hem dan vraag of hij het weet waar het is.