Verkeerde keuze betreft lunch

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verkeerde keuze betreft lunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:53

Hallo,

Stel je maakt een lunch om mee te nemen naar je werk. Je denkt dat het erg gezond is, maar later blijkt je lunch toch niet zo gezond te zijn en je wil toch erg gezond eten. Wat doe je dan? Eet je het toch? Gooi je het weg? Bewaar je het voor iemand anders? Eet je maar een klein stukje? In dat dilemma zit ik vandaag! Ik dacht ik neem lekker twee wrap mee als brood vervanger. Maar dat blijkt toch minder gezond te zijn dan ik dacht.

Kiki1995

Re: Verkeerde keuze betreft lunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:54

Gewoon eten lijkt mij? Morgen weer een dag om een gezonde lunch mee te nemen! :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:54

Ik zou het gewoon opeten en dan de volgende keer beter kijken wat ik mee neem :+

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:55

Opeten en niet zo zeuren :D. Morgen weer een nieuwe dag om gezonde dingen te eten.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:55

Uhhh
Ik denk dat ik het gewoon zou opeten, desnoods weggeven maar de alternatieven zijn meestal ook niet zo goed.

Weggooien is hardstikke zonde, en hongerlijden lijkt me ook niet prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:57

Maar ik denk dat ik daar spijt van krijg dan haha.

Ik heb nog 3 stukken fruit mee en 2 crackers met mager kipfilet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-15 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:58

Gewoon opeten. :) Zo'n crime is het echt niet. Dan eet je vanavond toch iets gezonder of morgen? Maar zo onwijs ongezond zijn wraps nou toch ook weer niet? Ik zou me er in ieder geval niet zo veel zorgen om maken. :n

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:58

Gevarieerd is ook gezond, wraps passen daar prima in :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:00

Ik zou me daar ab-so-luut niet druk om maken, ik zou het al helemaal niet weggooien, maar er gewoon van genieten en denken 'morgen weer een dag'

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:00

Geen lunch is ook erg ongezond... dus opeten.
En wat anderen hier ook zeggen varieren is ook belangrijk.
Overal is wel iets op aan te merken.
Het is niet zo alsof je luncht met oliebollen en chips ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:02

Wat is er ongezond aan wraps? Of heb je er iets heel vets op gesmeerd ofzo?

Gewoon opeten en niet zo moeilijk doen lijkt me. Zelfs al was het patat geweest, van 1x kom je echt geen 10 kilo aan en je gaat er ook niet dood aan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:02

Hoezo is je wrap ongezond dan?
Ik zou hem ook gewoon opeten, of eventueel het ongezonde deel eruit vissen :+
Ik had een tijdje geleden een broodje met roomkaas gekocht bij v&d.. zag er heel gezond uit; broodje met sla en andere groente en een klein beetje roomkaas, maar van binnen bleek ie ook gevuld met een enorme klodder := Die roomkaas heb ik er toen gewoon uit gehaald en weg gegooid, en een dun laagje laten zitten, en de rest lekker opgegeten :D Vriendlief had em helemaal opgegeten, die gooit niet graag iets weg, maar die heeft de rest van de dag met buikpijn rondgelopen :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:04

Onder geen beding gooi ik eten weg als het minder lekker/gezond/handig blijkt te zijn als lunch :n

Zie het als leer voor de volgende keer, nu gewoon opeten dus en voortaan beter uitzoeken wat gezond is als je perse alleen maar gezond wil eten. Al zie ik niet echt hoe wraps niet passen in een gezonde én gevarieerde voedingspatroon.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:06

wat een dilemma :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:06

Alja schreef:

Nou he? :')

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:07

Sonja schreef:

Gewoon opeten en niet zo moeilijk doen lijkt me. Zelfs al was het patat geweest, van 1x kom je echt geen 10 kilo aan en je gaat er ook niet dood aan.

Een wrap bevat ontzettend veel calorieën en amper voedingstoffen. Ik snap het probleem dus wel.

Maar goed, wat is je vulling? Kun je niet één wrap vullen met de vulling van allebei de wraps? Scheelt een heleboel.

En anders balansen bij je diner? Dan eet je daar wat minder of laat je de aardappels weg en eet je alleen de groente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:08

Alja schreef:

Haha voor mij is dat wel een dillema. Wil graag gezond eten en ik dacht dat ik vandaag gezond deed. Zware teleurstelling.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:09

Inderdaad de vulling van 1 van de 2 wel eten en de wrap niet? Of vandaag de helft eten en morgen de andere helft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:09

Tink89 schreef:
Sonja schreef:

Een wrap bevat ontzettend veel calorieën en amper voedingstoffen. Ik snap het probleem dus wel.

Maar goed, wat is je vulling? Kun je niet één wrap vullen met de vulling van allebei de wraps? Scheelt een heleboel.

En anders balansen bij je diner? Dan eet je daar wat minder of laat je de aardappels weg en eet je alleen de groente.

Ik heb er 2 gevuld met een heel klein beetje pesto, 2 plakjes mager kipfilet en sla.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:11

Als het om de kcal gaat: dan maar even kijken mbt het avondeten.

En een keer een wrap is echt niet erg. Zeker niet met de vulling die je hebt.
(Denk dan dat die kcal juist wel even goed zijn := )

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:12

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:17

AmoorM schreef:
Ik heb er 2 gevuld met een heel klein beetje pesto, 2 plakjes mager kipfilet en sla.

Je maakt een grapje he :x Als je je al zorgen maakt over de calorieën die daar inzitten...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:17

Ik zeg het niet snel, maar aanstellen is ook een vak. Wat is er zo ongezond, in jouw gedachten, aan een wrap, met dat wat jij er op hebt? Nee, het zal niet superduperonwijs gezond zijn, maar euh, kom op. Als je er nou een hamburger met mayonaise tussen had gestopt, had je het wel aan mij mogen geven... Niet zeuren en lekker kauwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:18

Ik heb er nog tot 12 uur om er over na te denken. Ik kan ze vanavond ook aan mijn ouders geven, hoef ik ze ook niet weg te gooien. Maar dan kan ik enkel een banaan en wat cream crackers met mager kipfilet bij de lunch eten (ook niet erg gezond, maar beter dan een wrap denk ik) en ik heb nog een appel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:20

Dan heb je veel te weinig gegeten, gevolg: honger: gevolg je gaat vanavond snaaien.

Eten dus. :j