Ik kraak

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Ik kraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 09:28

Pff hoop dat hier mensen bekend mee zijn en weten wat ik er tegen kan doen.. ik kraak verschrikkelijk in mijn gewrichten sinds 2 maanden.. heup knie schouder elleboog nek rug b vingers polsen... het blijft kraken als ik beweegt... merk nu dat ik soms ook beetje stram gevoel heb in mijn polsen en vingers... het is niet dat ik bepaalde bewegingen niet kan maken maar kost me gewoon meer energie en kracht

Ben benieuwd of iemand dit herkent

karin1994

Re: Ik kraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:34

ik kraak ook ontzettend, als ik mensen de hand schud kijken ze me verschrikt aan, zolang het geen pijn doet hoefde me ik geen zorgen te maken volgens de arts

maar ik heb dit altijd al gehad, en bij jou komt het oppeens? naar laten kijken kan nooit kwaad

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:01

Zolang het geen pijn doet is kraken niet erg (het geluid dan). Je moet het alleen niet gaan forceren

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:55

Ik kraak ook ontzettend, vooral mijn ellebogen, schouder, knieën, heupen, enkels en rug. Heb er verder geen pijn aan, misschien even informeren bij he huisarts? Vooral omdat het je ineens is gaan opvallen?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 00:04

Ik knak bij iedere pas met m'n enkels als ik geen schoenen aan heb. En soms zit er een vinger "vast" en moet ik ff kracht zetten om hem te buigen en dan knakt die ook, ben er nog nooit mee naar de dokter geweest, heb er ook geen last van.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 00:17

Ervaar het zelf ook, vooral als het buiten kouder of vochtig is. Daarbij ben ik vreselijk stijf als ik even n een houding zit kost het met moeite om weer te ontvouwen zegmaar.
Vermoeidheids klachten lopen er met een rode draad door heen.

Mocht je er nou veel last van hebben kun je natuurlijk naar de huisarts gaan en een aantal onderzoeken doen. Het kan duiden op eventuele problemen met vitamine te kort zoals vitamine D of Magnesium dus even een bloedje laten trekken is misschien een idee.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 00:17

Ik heb soms dat een van mijn voeten (denk ook vanuit de enkels) kraakt als ik wandel. Zelf doet het geen pijn dus let ik er ook niet meer op. Ik geloof dat het komt van lucht tussen het kraakbeen ofzoiets.

Even gegoogled en interessant site gevonden
http://www.bewegenzonderpijn.com/kraken ... ewrichten/

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 17:58

Woops stond geen stip schijnbaar meer.

Ik ben naar huisarts geweest en die heeft mij doorverwezen naar reumatoloog. Bij onderzoek werd duidelijk dat ik erg flexibel in mijn gewrichten ben maar in mijn onderrug ben ik dusdanig verstijft (0,0 beweging) dat ze mij toch voor foto en bloedprikken hebben doorgestuurd.

In de twee weken dat ik nu ong wacht zijn de klachten behoorlijk verergert.. Incl paar x zwelling op enkel en knie en moet nu regelmatig knie losknakken wil ik beetje Normaal kunnen lopen.. Na 2 uur staan op werk is de pijn in mijn hielen al ondraaglijk...

Maarja ik weet dondersgoed dat kans groot is dat er niets vanuit onderzoek naar voren komt